Anorexi - fri dag



Idag har varit en bra dag. Mycket bra, till och med.

Demonerna har hållit käften trots att jag pressat i mig ett glas mjölk, en risifrutti och en sallad. Jag har legat på stranden, simmat, pratat, skrattat, och känt mig som en människa igen.

Man tänker inte på hur isolerad man blir som ätstörd, men det är precis vad man gör. Trycker bort allt och alla. Jag är bara glad att det fortfarande finns människor som älskar mig och vill vara med mig efter allt jag gjort för att hålla dom borta.

Kommentarer
Postat av: Anotherana

Jag gör precis samma sak. Jag vågar inte visa mig för mina kompisar för att jag känner mig så monstruös. Så jag sitter hemma och ugglar istället och klagar över att ingen vill leka med mig när det egentligen är jag som isolerar mig.

2010-07-15 @ 21:09:52
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är i din situation, lider av samma sjukdom. Har gått igenom din blogg nu i stora drag från 2007-2010 och märker en stor skillnad på dig. Då = Du gjorde allt för att behålla sjukdommen dvs åt ingenting eller hetsåt, men nu märker jag ett driv i dig, en människa som vill bli kvitt allt detta. Självklart vet jag inte om detta stämmer men den känslan får jag. Min poäng och varför jag valde att skicka iväg en komentar är för att jag hoppas att du fortsätter såhär för det är inget fel med att äta, den mat du måste äta och den mat jag måste äta är medecin för oss.Verkligen ingenting som vi är ensamma om att äta. Andra äter fortfarande mer än oss fast vi är dom som faktiskt behöver få i oss mat. Jag hoppas att jag gjorde bra i att skriva här för jag vill bara väl, och önskar dig all lycka till. Nu kämpar vi !

2010-07-15 @ 21:59:07
Postat av: WBMW

Skönt att du fortfarande har några du kan gå tillbaka till. Det är viktigt att kunna ha iaf någon att lita på och kunna prata med.



Hoppas du hade en toppen dag :)

2010-07-15 @ 22:48:21
URL: http://wbmw.blogg.se/
Postat av: C

och det är nog de människorna man ska ägna sin tid åt ;)

2010-07-15 @ 23:09:30
Postat av: Bella

ååh vacker dam! namn? :)

2010-07-16 @ 00:23:17
Postat av: Anthus - 18 år - Problem med alkohol och självskadebeteende

Isolerad var det...

2010-07-16 @ 17:34:59
URL: http://myalcoholiclife.blogg.se/
Postat av: MissDuck

Skönt o höra att du mår bra! :o)

2010-07-18 @ 14:50:28
URL: http://missduck.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag hittade din blogg idag, vet inte om det beror på att jag inte läst den tillräckligt länge men på något sätt känns det mest som att du pratar om anorexi som om det vore något bra. Jag tycker att det är tråkigt om det är så..

2010-08-12 @ 11:58:15
URL: http://duvetmia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se