Bortskämda snorungar, fortsättning



Såg att ni reagerade på det inlägget.

Jag pratade om tonåringar. Småungar kan ni gärna ha kvar i bilen, men jag pratar om 15 - åringar som sitter och tuggar tuggummi och knäpper på mobilen istället för att hjälpa till.


Anledningen till att det stör mig så mycket är att jag har en jämnårig kusin, som aldrig handlat, tvättat, lagat mat eller städat själv. Hennes mamma är en riktig curlingmorsa. Och så tar vi MIN mamma, som får utbrott på mig för att jag fortfarande bor hemma som 18 - åring eller som inte kan laga mat själv vid sju års ålder.

(Eller min pappa, som tyckte att jag skulle ta mig hem från dagis själv vid fyra års ålder. Då kanske ni förstår varför jag känner mig bitter angående detta.)

Kommentarer
Postat av: Felicia

Sånt kan också göra mig bitter, fast sen vänder jag på det hela. Jag tycker synd om barnen som inte får lära sig att ta hand om sig själva.

2010-05-10 @ 10:37:50
URL: http://soundsoflife,blogg.se
Postat av: thinispretty

haha ush a jag ar en kompis som helt seriöst blir skjutsad vart hon än ska, från skolan till gymmat fast det är 1 station med tåg. hemifrån till en kompis som bor 3 minuter GÅNGAVSTÅND därifrån.



Den här tjejen är inte ens 15- hon fyller snart 17. jag frågar också migsjälv samma sak: hur ska hon klara sig i livet?



Din blogg är sjukt bra!

2010-05-10 @ 12:30:14
URL: http://thinispretty.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa

Googlade anorxibloggar och hittade din. Jag har vart sjuk men aldrig så smal som dig. (och blir avundsjuk på dig för det, cp det vet vi båda) och jag kämpar för att bli frisk men finns så mycket kvar. Jag önskar di bara all lycka till och du KAN bli frisk!

2010-05-10 @ 12:38:19
URL: http://eisa.devote.se
Postat av: anonym

håller med dig...



www.myownhardway.blogg.se

2010-05-10 @ 17:52:33
URL: http://myownhardway.blogg.se/
Postat av: Anna

Asså om du säger att du har tjocka armar på en bild som du har då är det nåttsom inte stämmer ..du är hur smal som helst det är bara det att dina fettceller i din hjärna "åker bort" när du inte äter och det gör att man blir osmartare och osmartare. om med det gör arr man tycker att man är tjock fast man e hur smal som helst.



har själv haft det och jag fick en tankeställare och tänkte att man har bara ett liv och då ska man fan leva det. jag fick hjälp, be om hjälp du med :)

2010-05-10 @ 18:05:44
Postat av: Nossie

Förstår vad du menar! Folk bli bara sura bara för att du kan skriva vad du vill. Alla överdriver om allting på nätet så fort någon uttrycker sig. SÅ j*vla irriterande, och så fort det handlar om verkligheten så håller ALLA med för att de inte vågar dela med sig av sina egna åsikter.

2010-05-10 @ 18:09:02
URL: http://nossielife.blogg.se/
Postat av: Annie

Bitter, testa avundsjuk för andra har föräldrar som bryr sig om och älskar sina barn

2010-05-10 @ 19:04:36
Postat av: Nelly

www.givesmehope.com



om du inte redan kände till den sidan tycker jag att du ska ta dig en titt.

2010-05-10 @ 21:31:26
Postat av: Paris

Felicia: Håller med dig. Var lite det jag syftade på. Hur ska dom klara sig sen?



Lisa: Jag tror på dig! :)



Nossie: Hahaha, ja VERKLIGEN! Det är ju så. Skulle jag säga samma sak rätt ut inför mina vänner skulle alla hålla käften och humma instämmande.



Annie: Det är inte att älska sina barn när man gör dem en sådan här otjänst.



2010-05-10 @ 21:40:20
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: nevergoodenough

seriöst, känns väldigt USA med ungar som är så sjukt lata att de stannar i bilen. kommer ihåg att jag insisterade på att göra det en gång när jag var typ tolv, men det var så sjuuuuuuuuukt långtråkigt. haha.



gillar din blogg, förövrigt. du är rolig, rak och känns genuin. du berör och är ärlig. vill bara ge dig en stor kram.



2010-05-11 @ 01:08:04
URL: http://nevergoodenough.blogg.se/
Postat av: xxx

first of all, jag tror inte riktigt på dig.. detdär kraven dina föräldrar hade på dig när du var liten..? vad är oddsen att få 2 föräldrar som är så okapabla när det kommer till barn. Hur kommer det sig att enligt dig så var du som liten väldigt självständig och fick "växa upp snabbt" som det låter som.. men nu när du är äldre så beter du dig som ett barn? och med barn menar jag: helt beroende av dina föräldrars pengar? gnäller som en skitunge? tycker otoligt synd om dig själv? och beter dig som att du inte har några val i livet. även om du kanske är störd/sjuk på något vis, så kan jag inte annat än säga att jag tror du bara glidit igenom livet på ett bananskal genom att låtsas att världen är mörk. då har du inte riktigt lärt dig en läxa av att vara duktig som liten va? vet du vad.. jag tror du i hemlighet är nöjd med ditt liv, blandat med att du är jävligt lat.

2010-05-11 @ 01:17:25
URL: http://ettstegnarmare.devote.se
Postat av: cate

Jag håller med dig fullt ut!

Om man nu ändå följer med i bilen kan man för F¤N hjälpa till med handlingen också!



Själv följer jag alltid med mor min när det är dags för storhandling. Varför ska hon ensam behöva konka på alla tunga varor?!

Jag blir också irriterad på ungdommar som inte hjälper till hemma, med ex: disk, tvätt och vardagsstädning!

Jag menar varför ska det vara så svårt?!

Kan ni inte? Ja men då är det dags att lära sig.

Eller

Är ni så förbaskat lata att ni skiter i det?



NÄ SKÄRPNING till alla er som inte hjälper till hemma!

2010-05-11 @ 08:28:23
URL: http://cate.webblogg.se/
Postat av: Anotherana

@ Annie: vadå avundsjuk? Jag har blivit psykiskt misshandlat av mina föräldrar i flera år medan min syster fått allt hon bett om och aldrig behövt lyfta ett finger. Klart som fan jag är avundsjuk, men tänk sen när hon flyttar hemifrån. Hur ska hon klara sig då? Jag har levt hela mitt liv ensam, lagat mat för mig själv, städat och tvättat mina egna kläder, och hon vet inte ens hur man öppnar en konservburk eller startar diskmaskinen. Snarare hon som blir avundsjuk då när hon inte vet hur man tar hand om sig själv.

2010-05-11 @ 12:10:15
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: Paprika

haha, jag håller verkligen med :)

2010-05-11 @ 14:55:33
URL: http://paprikas.blogg.se/
Postat av: steph

jag hatar dig.

"jag har inga vänner"

" Hahaha, ja VERKLIGEN! Det är ju så. Skulle jag säga samma sak rätt ut inför mina vänner skulle alla hålla käften och humma instämmande"



DU VET INTEH UR DET ÄR ATT VARA ENSAM!! NÄR JAG LÅG PÅ SJUKHUS HÄLSADE INGEN PÅ MIG. INGREN, JAG HARI NGEN POJKVÄN, INGET. FÖR INGEN VILL VARA RUNT MIG!

du uttrycker dig alltids som folk vill vara runt dig, men att du skjuter de från dig!! dö, så blir världen lättsare

2010-05-11 @ 14:59:31
Postat av: Wendy

Hej Paris.

Jag har läst din blogg ett bra tag, 2 år ungefär.



Du har ett par gånger hävdat att man svälter bort hjärnan (mer eller mindre).

Jag vill bara säga att det faktiskt stämmer, tyvärr. När man svälter sig själv börjar kroppen med att svälta bort fett, sen nervceller och framför allt hjärnceller. SEN muskler.



Det är helt sjukt men sant... Och som du sagt, hjärncellerna kommer inte tillbaka bara för att man blir frisk...

2010-05-11 @ 16:41:46
URL: http://wendysvardag.wordpress.com
Postat av: s

patetisk...

2010-05-12 @ 12:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se