Två frågor



Jaha. Så var mina två haters framme igen.


Mobilblogga - bra eller dåligt?
Matbilder - bra eller dåligt?



Jag förstår inte varför vissa blir så upprörda över matbilderna jag lägger upp. Detta är en anorexiblogg, vad är det ni inte förstår? Bara för att ni själv inte klarar av att äta sallad så behöver jag inte höra eran skit.

Eller ni kanske trodde att jag i hemlighet levde på pasta med smörig fetto - sås? Jag förstår inte hur ni tänker. Vad trodde ni att jag åt, eftersom ni blir så upprörda över bilder på sallad?


Kommentarer
Postat av: C

för din egen skull tycker jag inte att du ska lägga upp matbilder. såklart det kan vara intressant för andra människor hur en anorektiker verkligen äter osv, men är det inte så att du själv kanske blir lite hetsad av att lägga upp dem? ha det bra! mvh C

2010-05-14 @ 09:14:25
Postat av: Lianna

HAHAHAH fan vilken skönt inlägg! Det gjorde mig verkligen på bra humör, hehe.



Du har totalt rätt, jag tänkte också på det när jag såg deras kommentarer. Vad tror de att du äter?? hehe det är ganska komiskt.



Jag tänker såhär, vill du äta sallad är det ditt val, och du får göra som du vill. Ingen ska komma och klaga. SJälv försöker jag komma ut ur det här helvetet, så jag äter sallad med couscous ;)

Baby steps!



Gud du får mig verkligen att skratta, skönaste humorn! TACK för det här inlägget!

2010-05-14 @ 09:59:43
URL: http://silentlyscreaming.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha ja, med tanke på vilken slags blogg du har är det ju inte konstigt att en matbild kan bli en sallad.. Jag tycker de är bra!

Mobilblogga - helt ok.

Kram

2010-05-14 @ 10:14:24
Postat av: a

haha, skit i dom asen! Avundsjuka är allt det handlar om. Annars hade dom skrivit: Bra att du äter nånting iaf! Keep it up! (det menar jag)



typ. Älskar dig, du e grym!

2010-05-14 @ 10:25:06
Postat av: Sara

Att folk ens klagar? Du skriver som du vill och lägger upp vad du vill, passar det inte för de så behöver de inte läsa.

2010-05-14 @ 11:24:41
URL: http://askinnybitch.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker att det är bra med matbilder, då får man en inblick öve rhur du verkligen lever så att man kan förstå din sjukdom ännu bättre! Mobilblogg är absolut ett plus då det blir uppdatering oftare!

2010-05-14 @ 11:41:19
Postat av: anonym

mycket bra och så mycket roligare att titta in här nu när du uppdaterar oftare :)

2010-05-14 @ 12:08:41
Postat av: Grace

Matbilder - JA!

Mobilblogg - ja.

2010-05-14 @ 12:32:25
URL: http://gracely.blogg.se/
Postat av: Asta

Mobilblogga - Jag stör mig inte på det, tycker bara det är roligt om du uppdaterar ofta.



Matbilder - Varför inte? Fattar inte vad som gör folk så upprörda.

2010-05-14 @ 13:21:25
URL: http://klockrent.webblogg.se/
Postat av: Mira

Mobilbloggning = bra, sålänge det inte BARA blir mobilbloggning.



Skit i dina haters, man kan inte få alla nöjda.

2010-05-14 @ 13:31:00
Postat av: Natalya

vad heter modellen till höger om Sejana? SNÄLLA svara =)



frågorna; BRA på båda, fortsätt så :) i agree, detta är en anorexi blogg, vad fan gör dom här isf? stick!

2010-05-14 @ 14:11:09
Postat av: Nossie

Att du äter över huvudtaget är något. Jag blir så förbannad på idioter där ute som bara trampar på folk. VARFÖR? vad i h*lvete har Paris gjort er för att ni ska vara så himla negativa i era kommentarer om ALLT hon skriver? Det är HENNES blogg, så stör ni er så DRA.

Jag blir så jäkla trött på er där ute.

2010-05-14 @ 14:42:06
URL: http://nossielife.blogg.se/
Postat av: Dreaming

Båda är bra! =)

2010-05-14 @ 14:43:49
URL: http://dreaming.bubbleroom.se
Postat av: Ems

Jag stör mig lite på mobilblogging, men de är bara för att jag alltid läser titeln och de känns irriterande att egentligen inte behöva läsa den...haha, I don't make sense. :p

Matbilder har jag inget emot, förstår inte varför du blir påhoppad för de?

2010-05-14 @ 14:46:25
Postat av: Anonym

allt är bra. mkt bra. SÄRSKILT matbilderna, blir faktiskt själv sugen. så bra bra.

2010-05-14 @ 16:21:06
Postat av: Sandra

o Tror vi att Du bloggar om pastan med smörig fetto-sås Du äter i hemlighet, i så fall? Nej...



Gumman, det här uttalandet lät mer som en 14-årings...



Vad är det Du försöker bevisa, vem vill Du hävda Dig inför?



"Anorexiblogg"? Jaha. o Du är inte en människa då, utan en sjukdom personifierad. Herre Gud.

Så ointressant! Vem som helst kan läsa om Anorexi på Wikipedia, det är människor som gör någonting intressant.



Du tror att folk verkligen bryr sig om Dig och den här blogen, men sanningen är att det bara är några rader av meningslösa ord och patetiska bilder som man seglar in o kikar på för att inse att man har ett liv, någon gång per dag.



TA TAG I DIG SJÄLV. Inte för att jag bryr mig, eller någon annan, utan för att... Jag vet inte ens varför, men det hela är så löjligt att se, så man kan inte låta bli att titta. Så är det!

2010-05-14 @ 16:59:25
Postat av: angelice

1. Bra, men det kanske finns något sätt att fixa rubrikerna (om jag nu ska klaga på något..)

2. Klart du ska ha matbilder! :)



Bättre äta sallad än inget alls, och tusen gånger bättre att mobilblogga än ingen uppdatering över huvud taget.

2010-05-14 @ 21:50:29
URL: http://angelices.wordpress.com
Postat av: anna

matbilder = bra! tycker jag. kanske lite fler recept också om det går och vad du äter på en dag och så vore 'kul' du fattar...

2010-05-14 @ 22:06:46
URL: http://wannabenothing.blogg.se/
Postat av: Siri

1. Mobilbloggning - Bra! Bara kul med mer uppdatering. Det väger över att det är fult.

2.Matbilder - Bra!

Ignorera idioterna. Du får gärna lägga upp bilder på vad du äter. Det är ju din blogg! Jag gillar den. Dessutom känns det på något sätt som att man får mer inblick i ditt liv, som tex vad du väljer att äta. Det har ju dels med bloggen att göra och dels är det något personligt som inte kan kopplas ihop med dig. haha.

Förresten. Bara för att: Jag kom att tänka på en dokumentär. Du kanske vill se den; Last supper av Bigert och Bergström. Handlar om sista måltiden för dem som fått dödsstraff. Som det jag sa med att det känns personligt att se vad du äter...En tjej i dokumentären säger att man brukar publicera namn och fångens val av sista måltid, för att det är personligt, en inblick i fångens liv, fast det är ändå inte för nära...så att det inte blir obehagligt. (HAHA inte för att jag vill jämföra dig med en dödsstraffad!) Ah. Hoppas du fattar. Jag vet inte riktigt varför jag skriver det här. kul typ.

Publicera inte den här konstiga kommentaren. ;P

Kram på dig! Fortsätt kämpa! <3

2010-05-15 @ 00:05:09
Postat av: kajsa

bra bra bra!!!! :)

2010-05-15 @ 03:00:05
URL: http://dettaarminhemlis.blogg.se/
Postat av: Anonym

hmm - vilka kommentarer var det du lämnat bort? hade varit kul att läsa dem.



för just nu så finns det ju ingen som har kommenterat något speciellt "upprört" på dina matbilder. eller är du bara överkänslig?



oj oj - om du bara förstod hur KORT OCH VÄRDEFULLT livet är och hur mycket du går miste om. men det vet du nog.



du MÅSTE bara börja chilla, flicka lilla. chilla och LEVA. leva ut din dröm. leva det liv du EGENTLIGEN VILL LEVA. eller hur?

2010-05-15 @ 08:02:19
Postat av: Anotherana

Jag har en fråga till dig Paris. Jag har precis startat en ÄS-blogg, och ingen jag känner vet om det. Jag är helt anonym där och har inte ens några bilder. Trots det är 90% av kommentarerna i stil med "tråkig blogg fetto", "jävla tjockis", "du är så jävla fet och tråkig" osv. De som läser känner mig inte ens och ändå skriver de sånt här för att vara elaka, vilket gör mig otroligt ledsen. Var det så också för dig när du startade din blogg?

2010-05-15 @ 12:26:00
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: Matilda

skriv om vad du vill , det 'är ju trotts allt din blogg. om människor inte gillar det dom läser kan dom ju alltid låta bli.

2010-05-15 @ 15:05:38
URL: http://blogg.veckorevyn.com/mmmatildas
Postat av: Vickan

INGA MATBILDER, du påverkar mig med dina miniportioner och jag försöker bli frisk. Bättrar du dig inte kommer jag tyvärr sluta läsa din blogg som jag tycker har börjat bli PRO-ana.

2010-05-15 @ 15:44:17
Postat av: Emma

Det skulle kunna vara bra, men det är bara så tråkigt att läsa eftersom det bara är en mening...

2010-05-15 @ 17:16:25
Postat av: Anonym

Mobilblogga - Dåligt.

Matbilder - Who cares... :)

2010-05-15 @ 17:29:07
Postat av: U.

Du får ju absolut publicera matbilder om du vill, det är din blogg. Och jag hade inte förväntat mig att du äter så mycket mer, men jag måste erkänna att jag uppfattar dem som ganska triggande.

2010-05-15 @ 22:16:47
URL: http://nettelblad.blogg
Postat av: Isa

Matbilder - Bra

Mobilblogg - Bra :)

2010-05-16 @ 00:05:08
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vickan har en VÄLDIGT BRA POÄNG. varför i helvete har du börjat bli pro-ana??? jag vet att du är pro-ana, eller det är iaf vad jag tror du VILL vara. ibland "misslyckas" du och överäter. andra gånger äter du bara en liten sallad, som nyss då du tog matbilderna. det kanske peppar dig att inte överäta - att ta bilder på din mat och posta dem här. klart du är pro-ana. TYVÄRR vill du inte bli frisk.



håller med Sandra också om ett och annat. folk läser nog detta mycket för att de inte har nåt bättre att göra och vill känna att de har ett liv. MEN det måste jag ge dig - du verkar som en smart tjej och du skriver bra. om möjligt är du rätt självcentrerad men det är inte nödvändigtvis ngt dåligt med det. du kanske är hur trevlig som helst ändå mot människor i din omgivning, jag vet inte. men ett som är säkert är att ifall du inte kan sätta ngt i din mun kan du ej ha mkt av ett socialliv.



jag har kommenterat flera ggr, jag har själv haft ett bmi på ca 13 och jag har ALDRIG behövt svälta mig själv=ALLTID levt ett normalt liv!!!! så -> slösa inte tid; ditt liv BEHÖVER INTE vara sådär, trots att du hålls smal.

2010-05-16 @ 04:33:31
Postat av: prettygirlsdonteat.

Matbilder är ju "förståeligt" - de hör till. Men som du sa "detta är en anorexiablogg, vad förväntade ni er. Osv" bör du ju tänka på när du mobilbloggar. Och jag hatar alla mobilbloggningar. Det skriker B om det då, gillar dina "riktiga" inlägg, de ser bättre ut och ÄR intressantare.

2010-05-16 @ 15:18:04
URL: http://prittygirlsdonteat.blogg.se/
Postat av: Alice

Mobilinlägg: gillar inte när rubriken är densamma som första raden, men who cares så länge det blir uppdateringar :)



Matbilder: Om bilderna peppar dej att äta sämre, liksom så att du tänkter "jag kan ju inte äta det här för då måste jag ju ladda upp en bild på det!" så tycker jag inte du ska ha några matbilder. I annat fall tycker jag att det är ganska kul. Anorexi har ju liksom nånting med mat att göra.

Hoppas jag inte lät dryg bara :)

2010-05-16 @ 19:11:13
Postat av: Anonym

Jätte bra med matbilder!! :D

2010-05-16 @ 20:46:02
Postat av: kajsa

alltså, det är din blogg så du får ju publisera vilka bilder du än vill. Men hoppas du förstår hur du påverkar dina läsare genom att lägga ut bilder på vad du äter. De vill också äta så, det sprider ätströningar. Tankarna växer fram "jag vill inte vara sämre än henne".



Tänk dig för, du skulle ju kämpa kämpa. Nu går du åt fel håll, bli inte proana snälla. Anorexi är en sjukdom som lätt kan ta ditt liv om du fortsätter så här. Sprid inte din sjukdom (som du gör med bilderna) och glöm inte ansvaret du har som bloggare!!!

2010-05-16 @ 21:51:29
Postat av: Anonym

Det luktar lite dubbelmoral här... Du säger dig driva en blogg om livet FRÅN anorexin, ändå lägger du ut bilder på svältkost. Smart är du liksom, no doubt, DU VET att det du äter inte är tillräckligt.

Och som vissa andra säger, det känns lite pro-ana, du har tom kvar thinspo som en kategori? Nej jag tycker det är dags att tänka om, tänka rätt!

2010-05-17 @ 14:02:20
Postat av: Anonym

känner igen mig här..

2010-05-17 @ 19:48:42
URL: http://oursecrettimes.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Fattar verkligen inte varför alla tycker att Snejana är så vacker? Hon ser inte speciell ut på något sett, utom att hon är smal, enligt mig då. Vad är det du tycker är så fint med henne?

2010-05-20 @ 14:49:49
URL: http://againstthesun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se