Lite fakta om att spy



Det här är så det fungerar för MIG
, jag vet inte vad som är "sant" eller vad som är vetenskapligt bevisat, men det är så här det fungerar för mig.



 * Om jag äter, och jag blir supersvullen, eller om jag känner att jag ätit för mycket, då spyr jag. Men jag använder ALDRIG fingrarna. Jag lutar mig bara framåt och så kommer det.

 * Jag kan äta frukost, lunch och middag och känna det som att jag ska svimma - alltså har jag hållit upp min förbränning och jag går ner i vikt. Men spyr jag någon gång så "fuckar" jag upp ämnesomsättningen, och kroppen slutar arbeta och suger åt sig näringen. Kroppen är smart. Att spy saktar ner viktnedgången (FÖR MIG!).

 * Spyr jag så blir jag bara hungrig. Mer än jag var innan. Vanlig hunger står jag ut med, men om man spyr kan man få hjärtklappning, kallsvettningar och bara må allmänt skit. Och magsyran är så stark att den bränner sönder magen - alltså blir man hungrigare och äter i slutändan mera.

Kommentarer
Postat av: Jagkaninteflyga

Precis så är de för mig, ändå kan jag inte låta bli det. Känns bra att få ord på att någon mer har märkt de. Jag hatar Bulimi ändå är det lika svårt att sluta som för en rökare att ta den där sista cigaretten...



2010-10-06 @ 14:34:02
Postat av: danni

så då spyr du helst inte?

2010-10-06 @ 15:12:20
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hmmm har aldrig tänkt pa att spy skulle kunna rubba ämnesomsättningen. Jag blir dock inte tjockare av att spy.

Men när jag ätit för mycket och känner mig svullen sa maste jag spy, precis som du ocksa skriver.

Eller om jag hetsar, vilket som tur är händer mer sällan. Jag hatar den angest som jag far da. Helt sjukt jävla asjobbigt.

2010-10-06 @ 16:03:56
Postat av: Gabriella

Du behöver inte spy, vännen. Du är vacker och jag lovar att alla är avundsjuka på din kropp! Ja, även de som är bara skinn och ben. Du är VACKER. Gör inte så där mot dig själv. Du är VÄRD att må BRA.

2010-10-06 @ 16:38:59
Postat av: anorexiaa

Jo, så är det för mig också. I slutändan är det bara dåligt för oss! Det hjälper inte! vi mår bara bättre för stunden! Men kämpa på! för du behöver inte allt det här! du behöver inte må så! Du behöver inte ana, även om det verkar som det! kraaaam!

2010-10-06 @ 22:45:03
URL: http://anorexiaa.blogg.se/
Postat av: K

(FÖR MIG!) ?



Det är så för alla.. Man går inte ned av att spy. Man går upp. Kroppen hinner ta åt sig fett och grejer innan man spyr, och att spy skadar bara dig själv OCH gör dig mer hungrig efteråt, precis som du sa - fast för alla. När du skrev sådär (för mig) var det precis som att "men prova ni också, det kanske inte är på samma sätt för er" typ. Det är det.



Äh, kanske lite känslig där. Jag alltså. Men det lät jävligt uppmanande av dig och är man ätstörd som blandannat jag så tar man åt sig sånt och ser det som en intressant grej, vilket det absolut inte är. Man GÅR INTE NER I VIKT av att spy. Inte långvarigt, känns bara bättre för stunden. Idiotiskt att göra det bara.

2010-10-07 @ 12:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se