Min meditation



Vissa mediterar och sitter still, andra lyssnar på musik, en del promenerar.

Min meditation är min middag.
Att få laga något som tar lång tid, slå upp ett glas vin.


Alla andra måltider är grymt svåra, oftast blir det så att jag inte äter något alls. Men det är något heligt över min middag. Jag har ansträngt mig hela dagen, kommer hem och tar det lugnt och slappnar av genom att laga mat.

Sedan får jag alltid skitångest direkt efteråt, men då gäller det att göra saker så att man glömmer att man har ätit.



Vad är eran meditation? Vad får er att slappna av?


Kommentarer
Postat av: ....

Äter lite och dricker massa alkohol. Dagen efter springer jag i flera timmar tills jag inte kan andas. Sen äter jag lite och dricker massa alkohol! Sen fortsätter det bara så...

jag sjunger också massa. Att sjunge ska tydligen ha samma påverkan på hjärnan som alkohol. Samma glädjerus och vibrationer. Testa. Sjung!

2010-09-13 @ 18:41:32
Postat av: Belle

Att laga mat, fatiskt, samma här :) Och att promenera till bra musik. .. och att ibland bara ligga på rygg och andas, helt utan smycken och sådant. Bara helt som man är. Låter knasigt men är jättelugnande..

2010-09-13 @ 18:42:28
Postat av: ThinLife

Det gör inget att du lät otrevlig!=)



Jag röker, det är min meditation.. Eller kanske går på en promenad och lyssnar på musik, kanske klappar någon söt katt som jag hittar. När jag har min hund, gosar jag med honom, det är mysigt!



Massa kramar tillbaka! <3

2010-09-13 @ 21:09:50
URL: http://thinlife.blogg.se/
Postat av: En illustratör

Att kunna ta ut sina känslor genom att teckna. Jag vet att det är svårt för en del att se det som ikke frustrerande, men när man väl är inne med att rita och så, så känner man att man skapar mycket enklare när man har starka känslor på insidan.

2010-09-13 @ 21:26:20
Postat av: Lin.

Har du sett Darling (Johan Kling)? Av någon anledning tänker jag mig dig ungefär som hon tjejen i den filmen. Haha, hoppas du inte tar illa upp. Asbra film annars, se den om du inte har gjort det! :)

Jag har nyligen hittat din blogg och läst igenom nästan allt, tycker att du för det mesta skriver intellegent och humoristiskt och berörande (är det ett ord? haha).

Önskar dig lycka till med allt! :)

2010-09-13 @ 21:50:53
Postat av: wj

vara i mörkret, utan musik, utan något alls.

bara du, och dina tankar.

det är min meditation.

2010-09-13 @ 22:00:45
URL: http://wackojacko.devote.se
Postat av: spinobul

att ha sex!

Så otroligt att kunna blunda och komma till en annan värld när allt runt om mig är jobbigt.

Eller att STÖRTLIPA och pojkvännen någon gång orkar torka tårarna och bara krama, det funkar jätte bra det med.

(förrästen, jag ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR din blogg!!!)

2010-09-13 @ 22:20:50
Postat av: sanna

lyssnar på min absoluta favoritmusik och målar färglada och galna tavlor. eller så pratar jag med mina ödlor, dom är riktigt bra lyssnare.

Att städa eller sortera saker tycker jag är väldigt lugnande också.

2010-09-13 @ 22:37:35
URL: http://bolyl.blogg.se/
Postat av: A

hej. jag har följt din blogg ett tag nu och jag tycker du är fantastiskt duktig som äter och verkligen försöker.



jag brukar lyssna på musik för att slappna av

2010-09-13 @ 22:54:32
Postat av: David

Jag måste säga massage. intimt som inte intimt ;D



sv: Tack så mycket! :D

2010-09-13 @ 23:11:27
URL: http://daynight.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se