Förnedra inte dig själv genom att visa att du är bättre...


... då hamnar du bara på den lägsta nivån.

Satt och läste kommentarer på en blogg och började skratta åt deras okunskap. Alltså nu pratar vi om folk som inte vet vem Mozart är, och jag kunde inte låta bli att hånle lite grand.

Sedan hatade jag mig själv för det - vi har alla varit okunniga. Vi har alla någon gång "gjort bort oss" genom att visa att vi inte har koll.


Så: förnedra inte dig själv genom att visa att du är bättre - var bara bättre and take the high road, du kommer att komma längre då.

Kommentarer
Postat av: Thinoholic

Ibland kan man dock inte låta bli att skratta åt hur korkade vissa människor är.

Oallmänbildade människor är nog det värsta som finns. :|



Säger inte att jag är smart och kan allt, men folk som inte kan basic stuff är faktiskt jäkligt illa.

Eller folk som inte förstår när man förklarar och är trögtänkta. KILL ME.



Men som du säger, även om man önskar att man kunde idiotförklara dem, så gör man det ändå inte.

2011-04-18 @ 09:26:10
URL: http://thinoholic.devote.se
Postat av: Ayla Catpaw

hmja fast så okunniga att man inte vet vem mozart är? hahahahaha nej det kan man inte riktigt jämföra med sin egna okunnighet under uppväxten XD

2011-04-18 @ 16:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se