Angående unga mamman



Inlägget var inte menat att klanka ner på hennes ålder överhuvudtaget. Meningen var mer lämpat för att visa olämpliga mammor: såväl 13 som 30. Inte tänkte jag på hennes ålder när jag skrev det - ålder har inget med saken att göra.

Vad jag menar är att hon kommer att ha ett barn som kommer växa upp i en otrygg miljö, och det står jag fast vid, för det är precis det där JAG har gått igenom.

Jag kan inte önska något annat barn den uppväxt jag har haft, och nu kommer det där barnet att få det. Och ni ser ju var jag har slutat: är det verkligen något man önskar för andra människor?



Jag vet inget om henne egentligen - men jag vet hur det är att vara 15 och osäker. Jag vet hur det är att skada sig själv.
H*rreG*d, det är som att JAG skulle få barn NU. Jag är inte på något vis kapabel att ta hand om ett annat liv, jag kan ju knappt ta hand om mig själv.

Kommentarer
Postat av: sam

word

2011-02-22 @ 17:41:01
URL: http://maigre.blogg.se/
Postat av: mary

jag förstod precis hur du menade, det handlade inte om hennes ålder utan hennes mentalitet

2011-02-22 @ 21:56:08
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Madde

Ne precis, du känner henne inte och du vet egentligen inte hur pass bra hon kan ta handom sin dotter eller ej. Därför kanske man inte ska gå ut så hårt med bild osv



Du vet att hon skadar sig, men bara för det så betyder det inte att hon inte kan ta handom sin dotter. Självklart är det inte bra att hon gör det, men det är något hon kan få hjälp med så att hon och dottern får ett bra liv tillsammans. Dottern är bara ett par/några mån. och jag tycker absolut inte att man ska hoppa på någon på det sättet som du gjorde oavsett 13 eller 30, det är fortfarande en mamma som älskar sitt barn vi pratar om. Nee du kanske inte skulle kunna ta handom ett barn, men du och Micha har inte samma problem eller samma förflutet gällande familjeförhållanden.



Bra att du reagerar och bryr dig om barnet, men det blev på ett väldigt omoget sätt som jag tycker liknar ett påhopp.



Tycker bara att det var ett påhopp och skulle själv inte vilja läsa att någon vill att socialen ska omhänderta mitt barn. Har inte egna barn och kan endast försöka förstå/Tänka mig hur det skulle kännas.

=(



Du kanske visst skulle kunna ta handom ett barn om du var tvungen, det kanske skulle kunna förändra ditt liv till det possitiva. Du har nog lärt dig mycket av hur du haft det i ditt liv och skulle nog göra tvärt emot det dina föräldrar gjort. Tvivla inte på din förmåga att klara av saker.



Mitt liv har långt ifrån varit en dans på rosor.

Uppväxten har varit allt annat än trygg, men man ska vara försiktig med att dra förhastade slutsattser.



2011-02-22 @ 22:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se