Lista istället för frågestund

  • Lovar du att vara ärlig? Ja
  • Du heter: Paris. Eller ja, kanske inte... (bra att jag svarar oärligt på första frågan!!!)
  • Smeknamn: Paris. Peppe. Nej, ännu ett oärligt svar.


  • Låt som när du är ledsen sörjer till? Mad World med Michael Andrews. Eller vad som helst av Simon&Garfunkel.

  • Beroende av:
    Jag tar stor stolthet i att inte vara beroende av något. Jag hatar tanken på att behöva något.
  • Vem behöver du mest just nu: Samma här, är stolt över mig själv för att jag inte behöver någon.
  • Vad tror folk om dig? Att jag är en tvättäkta bitch. När jag var yngre blev jag alltid kallad ”jävla blonda fjortis” bakom min rygg. Dom som känner mig vet dock att det inte är sant, aldrig varit heller!
  • Stämmer det? Nej, verkligen inte.


  • Vad får du oftast komplimanger för? Min kropp, mitt ansikte.
  • Vad säger du för att imponera på någon? Skulle aldrig i hela mitt liv skryta eller göra något för att imponera på någon.
  • Hur imponerar man på dig? Genom att ha gjort saker. Typ rest över halva jordklotet genom at t lifta, eller bott på Antarktis i ett halvår utan någon kontakt med människor. Sådant imponeras jag av.
  • Brukar du skratta för dig själv? Aldrig högt.
  • Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "I need to talk"
  • Var bor du? Lägenhet.
  • Trivs du där: Ja.
  • Äger du några Converse: Yes, ett par vita och ett par röda.


  • Sprit, cider, vin eller öl: Vin.
  • Brukar du bli för full: Brukar, nej. Har hänt några gånger att jag däckat av att ha druckit för mycket, men inte längre. När jag går ut dricker jag inte så mycket eftersom jag inte vill göra bort mig framför folk.
  • Vad har du för mobil operatör: Comviq
  • Är du allergisk i mot något: Nej
  • Har du haft sex idag: Nej
  • Nästa mål i ditt liv: rädda världen. Uppfinna något. Nej, allvarligt talat, första målet är att hitta ett jobb… men inte här. Berättar mer om det senare!
  • Hur svarar du i mobilen: Svarar typ aldrig i telefon, men jag antar att det beror på vem som ringer.
  • Vem ringde du senast? En tjejkompis
  • Vad sa den du senast pratade med i telefonen: ”Kom nu!”
  • Antal timmar sömn i natt: kanske åtta
  • Sov du ensam: Ja
  • Brukar du komma i tid: Nej. Verkligen inte. Aldrig, haha!
  • När mår du bra: När jag tränat, när jag gjort saker som är bra, när jag är med mina hästar.
  • När blev du fotad senast: Tror det var i fredags.
  • Hur känner du dig nu: ont i ryggen eftersom jag sitter så konstigt.
  • Vanligaste färg på dina kläder: svart eller vitt.
  • Vad tycker du om fötter: euw. Jag är lite manisk när det gäller mina egna fötter, filar och smörjer in
  • Vad saknar du: hästarna.


  • Hade du en bra kväll igår: tja… jo då. Kunde gått bättre med skrivandet.
  • Favorit dryck på morgonen: te. Grönt.
  • Rakar du benen: Japp.
  • När brukar du oftast gå och lägga dig: Typ innan nio, haha!
  • Är du blyg? Nej
  • Sysslar du med någon idrott: Inte längre.
  • Vill du hellre ha mail än brev: Ja
  • Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej. Men man kan känna attraktion vid första ögonkastet.


  • Har du spytt offentligt: Jo… eller, hemmafest för sjuhundra år sedan, inne på toan. Spyr inte längre.
  • Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: försöka ta över världen.
  • Är du nöjd med ditt liv: Konstigt nog så är jag faktiskt det. Just nu, i alla fall.
  • Är du bortskämd: Ja, det är jag nog.
  • Vad gör du i morgon: det har jag inte bestämt än.
  • Vad är det värsta du vet? Orättvisor. Inre smärta.
  • Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Kan vara allt från 0 – 10 000.
  • Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Natalie Portman! Men kolla även ”dagens förebild” – kategorin.


  • Vad längtar du till? Till… jobb
  • Har du bra vänner och äkta vänskap? Nej, och nej. Förutom er förstås, bloggisar!
  • Vad använder du för schampo? TreSomme (stavning?)
    Vad är det finaste du fått? Materiellt: väskor, smycken. Andligt: kärlek, villkorslös, från mitt ex.
  • En speciell dag du minns: Alltför många för att skrivas här…
  • Hur gammal är du: 21.
  • Tycker du om någon just nu: Ja. Hi hi. Fast det kommer aldrig bli något av det, så jag kan lika gärna lägga ner det.
  • Om fem månader: är jag lycklig och gör det jag vill göra.
  • Du samlar på: Jag är en riktig samlare. När jag var liten var det fina stener, pinnar, snäckor… nu förtiden ”spar” jag bara på allt jag har. Slänger verkligen ALDRIG saker.
  • Gröna eller röda äpplen: hatar gröna, så vidriga. Så röda. Men inte ens dom. Päron!!


  • Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mitt ex. Han är en av dom få som kan hantera mig då.
  • Gillar du golf: Hahaha! NEJ! Mitt ex försökte få mig att spela, för han är rätt duktig på det. Tråkigare spel får man leta efter! Dock brukar dom ha god mat på golfklubbar.
  • Vilken tid gick du upp idag: Sex
  • Har du sovit i din egna säng i natt: Ja
  • Har du strumpor på dig nu: Ja
  • Är det okej att gråta: Vilken fråga. Klart det är.
  • När grät du senast: Ett par veckor sedan kanske? Pappa sade något dumt (som vanligt) om att jag inte dög till.
  • Vad skulle du göra om du vann en miljon: Sätta in dom i aktier
  • Bär du glasögon eller linser: Räknas färglinser?
  • Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Självklart inte!
    När går du upp ur sängen en helgmorgon: typ när jag vaknar. Sju kanske.
  • Har du piercing: Ja
  • Vill du gifta dig: Ja, det vill jag (DET borde förvåna er, det har jag inte velat förut!)


  • Vill du ha barn: Nej
    Solar du ofta: Nej, det gör jag inte. Använder BUS
  • Är du bra på att laga mat: Nja, bättre på att baka
    Är du flygrädd: Ja, men inte hysteriskt.
  • Hur vig är du: Hyfsat.
  • Är du musikalisk? Ja.
  • Vad dricker du helst när du är törstig: vatten
  • Vilken är din favoritglass: vanilj (ja, ni läste rätt, den tråkiga vita med prickar i). Eller yoghurtglass från Gallerian… gaaaah…


  • Tror du på ett liv efter döden: På sätt och vis. Utvecklar i ett eget inlägg, tror jag.
  • Tycker du om sushi: Ja, det gör jag.
  • Vad äter du helst när du ser på film: Avskyr att äta under film, kan inte koncentrera mig på filmen då. Dricker däremot gärna!
  • Bor dina föräldrar tillsammans: Nej
  • Har du tandläkarskräck: Nej
    Är du morgon- eller kvällsmänniska: Morgon.
  • Vilken ögonfärg har du: Vet inte. Obestämt grå-grön-blå..
  • Har du någon gång gråtit dig till sömns: Det var länge sedan, men ja.
  • Biter du på naglarna: Ja, och nagelbanden med
  • Röker du: Ibland
  • Hur ofta tränar/motionerar du: Just nu tränar jag i princip ingenting.
  • Senaste låt du hörde: Lyssnade på ”The Runaways – Live in Japan” senast




Kommentarer
Postat av: Belle

Du är en sådan exremt intressant person! Det tycker jag inte bara genom den hör listan, utan genom alla dina kloka inlägg också. Men dey passade här, den kommentaren tyckte jag. Kram!

2011-02-22 @ 16:49:33
Postat av: Nossie

Hahaha, det där med vaniljglassen fick mig att skratta.

En gång förra sommaren gick jag och några vänner in på ett kafé och jag fick syn på värsta lyxglass bredvid kassan! Av alla sorter valde jag vanilj. Mina kompisar bara skrattade åt mig! Med tanke på alla andra grymma sorter det fanns så förstår jag varför, haha!

2011-02-22 @ 18:14:17
URL: http://rainbowspray.blogg.se/
Postat av: jag

haha vaniljglass är alltid en klassiker som man aldrig kan tröttna på! Hoppas du har haft en bra dag :)

2011-02-22 @ 18:25:47
URL: http://fettvalk.blogg.se/
Postat av: Emelie

Håller med Belle! Känner faktiskt igen mig i dig så mycket ibland. Skulle gärna vilja lära känna dig!

2011-02-22 @ 19:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se