Lista igen

1. När grät du senast? - Idag när jag läste en blogg.

2. Har du lätt för att bli kär? - nej. Finns någon myt om att man bara blir kär två gånger i livet och jag har blivit kär en och ½ gång.

 

 

3. Vilken låt är bäst just nu? - skulle aldrig säga "låt", snarare album. Och nej, ingen favorit just nu.
4. Är du snål eller generös? - Äckligt generös. För kanske två år sedan lånade min tjejkompis min Louis Vuitton - väska för 8000. Har inte fått tillbaka den än. Fast jag börjar bli bättre på att sålla bland vänner, man märker ganska snabbt vilka som är ute efter pengar/status.

 


5. Sarah Jessica Parker eller Jessica Biel? - Sarah Jessica Parker! Mmm, SATC! Vacker kvinna!

6. Vilken är din absoluta favorit godissort? - Oj. Räknas yoghurtglass från Gallerian?
7. Är du en öppen och ärlig människa eller du är den som är mer tillbaka dragen? - Som min tjejkompis sade: "du pratar hela tiden, men man får aldrig veta något om dig". Jag är glad och öppen, men jag berättar ALDRIG något om mig själv - det håller jag mig till er bloggisar.
8. Vad tar du med på en fest? - vin och ett glatt humör.

 

 



9. Har du ett bra självförtroende? - självförtroende - JA, självkänsla - NEJ.

10. Nämn tre snygga kvinnliga modeller. - Freja Beha Ericsen (stavning?), Natascha Poly, Snejana Onopka

12. Hur får man kontakt med dig om man vill visa intresse? - Man är rättfram med vad man vill. Vill du ligga, säg det direkt så kan jag ge dig en bitchslap och sluta slösa tid. Vill du vara min vän så är jag öppen för det och så börjar vi prata.

13. Nämn en artist som du tycker ser riktigt bra ut. - Kanske Nikki Sixx? Alla rockers går hem.

 

 

14. Ta din mobil och bläddra fram till kontakt 16, vad heter kontakten på din mob? - Angelica

15. Hur ska du fira alla hjärtans dag? - med att fira att jag är singel, förhoppningsvis, haha!
16. Hur bor du, villa, lägenhet, radhus? - Lägenhet
17. När drack du alkohol senast? - ehm... två minuter sen?
18. Vad har du för märke på din mobiltelefon? - HTC och iPhone (köp inte HTC:n, den suger!

19. Nämn tre saker som gör dig riktigt glad. - att tävla, dressyr. Att träna riktigt hårt, dressyr. Att skriva.

20. Bästa boken du läst? - en bok jag läste nyligen var "100 - åringen som klev ut genom fönstret" eller vad den nu heter. Den fick mig att fnissa för mig själv!

 

 

21. Nämn dina närmsta vänner. - Det har jag inga.

22. Vad har du för planer för denna dagen? - Festa.
23. Vad är ditt yrke, jobbar eller pluggar? - Pluggar, jobbar, lever livet.

24. Hur många barn vill du ha? - Inga. Kan inte ta hand om mig själv och då ska man inte ha barn.
25. Har du någonsin älskat en person (förutom familj och vänner)? - Ja, två stycken. Plus djur.

26. Vilka länder har du besökt? - alla i Europa.
27. Nämn 3 saker som gör dig riktigt arg. -Orättvisor, falsk media... djurmisshandlare.
28. Brad Pitt eller Orlando Bloom? - Orlando, alla gånger. Kanske en ung Pitt.

 


29. En typisk utekväll för dig, hur ser den ut? - oj. Så himla olika, går inte att beskriva!

31. Vad anser du om att tjejer och även killar viker ut sig i tidningar osv?- Coolt att man vågar. Naket är fint!
32. Film hemma eller bio? - Bio.
33. Vem fick du senast sms av? -  En snubbe, ti hi.
34. Vem ringde du sist? Älskade mami, på grund av panikångest
35. Hur är ditt humör just nu? - Pigg, sugen på att festa
36. Om du fick ändra en sak på ditt utseende, vad skulle det vara då? -Min näsa, mina kinder, mina taniga armar, mitt fula blonda hår... och det är egentligen bara början av allt, hehe

 

37. Är du i någon form av förhållande just nu, dejtar, kk, tillsammans? - jag dejtar, men jag är inte ute efter något seriöst. Och vill jag ha sex ringer jag mitt ex för jag vill inte ha sex med någon som jag inte känner/litar på

38. Är utseende viktigt för dig? - nej. Eller, så länge du duschar så betyder det inget, men luktar du snusk osv så kommer du inte långt hos mig.

39. Hur många konserter har du varit på? - Oj! Inte många, tyvärr.

40. Något du inte kan leva utan? - Bloggen, förmodligen, och er.
42. Tycker du att folk kan och ska se upp till dig? - Vet ni hur länge jag satt med den här frågan? Säkert tio minuter. Jag ser inte mig själv som en förebild, men jag ser mig själv som en bra person som vill alla väl och vill hjälpa.

43. Om du fick chansen att flytta till Hollywood, hade du gjort det då? - Var på väg ett tag, men fick andra prioriteringar.

 

 

44. Vad tycker du om adoption? - Alltså... hur ska jag svara? Alla barn som JAG mötts som adopteras har varit psykfall på ett eller annat vis. Osäkra på sig själva och för beroende av vad andra tycker om dom. Om det är en adoptionsgrej eller om det har med något annat att göra, det kan jag inte svara på!

45. Åldersskillnad i förhållande, ok eller inte? - Mellan mina föräldrar är det nästan 15 år, och det har inte varit något som betytt något. Allt sitter ju i huvudet på dessa människor.

46. Trivs du med ditt liv just nu, eller du vill göra några ändringar? - Jag trivs bra faktiskt! Mycket på gång som gör att jag kan slå ångestmonstret rakt i käften varje gång hon försöker.
47. Hur länge varade ditt längsta förhållande? - fem år.
49. Vilken kändis har du fått höra att du är lik? - Scarlett Johanssen.
50. Nämn 3 saker inte många vet om dig. - det NI inte vet om mig: jag är besatt av bra musik. Okay det visste ni ju visst... nagelbitare, biter på nagelband. Kan inte se serier i sträck. I överhuvudtaget kan ni mer om mig än vad folk i min omgivning vet. Dom flesta tror att jag är en glad skit med bra familjeförhållanden och som har massvis med bra vänner (vilket ni ju vet inte är sant...)


Kommentarer
Postat av: Belle

Ju mer man vet, desto mer intressant blir du! :) Det visar ju att hela den här identitensgrejen är helt onödig, egentligen. Du kommer ju knappast bli mer intressant bara för att jag får veta att du heter Anki, om det låter vettigt?

Annyway, tack för att du bloggar. Det ger sådana som mig lite hopp!

2011-03-11 @ 22:45:32
Postat av: Nossie

OMG, det där med adoption och psykfall! Jag har varit med om samma sak! Jag känner en mörkhyad tjej som är adopterad. Hennes adoptivmamma är vit och även hennes pappa. Pappan är gay också.

Föräldrarna bor obviously inte ihop.

Anyway, denna tjejen har noll vänner. Hon är mytoman, hon snackar skit om alla med alla och är en sådan människa som tror sig veta bäst i alla lägen. Hon är helt blåst. Men jag tycker mest synd om henne för det verkar som om hon har lite identitetskris. Hon vet inte heller hur man passar in bland folk och hur man är en bra vän.

2011-03-12 @ 00:47:51
URL: http://rainbowspray.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jag älskar joghurtglassen i Gallerian! Synd att jag inte bor i Sverige längre...

2011-03-12 @ 01:44:12
Postat av: J.Lo

Jag är adopterad, och är inget psykfall! Varför skulle man vara det bara för att man inte bor hos sina biologiska föräldrar, utan två föräldrar som älskar och uppskattar dig, men inte fött fram just dig, men som i mitt fall, 6 tidigare döttrar? Så där är nog bara slump. Fast iof, känner ingen mer som är adopterad, så fine, du kanske har rätt, bara jag som är undantaget som bekräftar regeln ;)

2011-03-12 @ 07:54:45
URL: http://nertill43kilo.blogspot.com
Postat av: M

Hur går det med din anorexi? Jag fattar inte riktigt... Och sen undrar jag om man liksom kan få träffa dig eller så? Massa kramar

2011-03-13 @ 20:44:36
URL: http://meandmybody.blogg.se/
Postat av: Paris

Belle: tack för dina fina ord, vad glad jag blir!! :) kärlek!



Nossie: JAAA det var EXAKT samma som den här tjejen, kanske är samma? :D sjukt!!



Cecilia: visst är den underbar :D önskar jag hade en sån maskin hemma :(

var bor du nu?



J.Lo: jag menade inte att säga något negativt om adoption i sig, tänkte bara på just det här fallet :) hoppas du inte tog illa upp, jag ser adoption i sig som något positivt! :)



M: tja, är inne i ett fast spår just nu och om du läser liiite längre bakåt så berättar jag om mina matvanor just nu :)



jamen släng iväg ett mail till [email protected] så kanske vi kan fixa något :D

2011-03-13 @ 21:12:41
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Jau

Har inte kikat på din blogg på länge, så en aaaaning sen kommentar... Men alltså, jag har två kusiner som är adopterade som syskon. Den ena har antagligen ADHD men som person är han trevlig, och den andra är världens snällaste och underbara person och bisexuell. Sen vet jag också en flicka som är lite yngre än mig som hon och hennes bror var adopterade. Flickan är ganska tillbakadragen och har inte så många vänner och jag tror hon blir mobbad för att hon är asiat (vet inte vilket land hon är från). Hennes bror var jätte utåtriktad och rolig, men jag har för mig att han inte verkade ha några riktigt nära vänner ändå.

Kanske det varierar mellan Finland och Sverige, men jag har fått den uppfattningen att ser man annorlunda ut blir man lätt mobbad, utfryst, allt det där, och kanske värre om man är adopterad. Det är kanske det som gör vissa till psykfall?

2011-03-24 @ 09:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se