Tips mot hetsätning

Fick ett mail om förfrågan mot hetsätning. Så här kommer mina svar:




Kommentarer
Postat av: Anonym

Om man vill maila dig, vilken är mailadressen?

2011-03-16 @ 19:30:08
Postat av: Paris

maila mig på: [email protected] ! :)

2011-03-16 @ 19:38:38
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: *

Har du haft bulimi? Ett sug kan sitta i MKT mer än 20 min, för en bulimiker är det inte bara "ett sötsug" utan det är oftast ett sätt att lätta på trycket... Man kan "skjuta upp det" ett par dagar men under tiden mår man bara allt sämre o sämre... tills slut brister dammen och man hetsäter som om jorden håller på att gå under! Och sen har man fått avreagera sig och kan ätergå till att ta på sig masken och le och orka med vardagen igen. Tills nästa gång. Kanske fungerar helt annorlunda när en anorektiker får HÄ-sug? Det kanske snarare beror på just att kroppen skriker efter mat pga näringsbrist, och att det inte är samma psykiska "tvång" över det hela?



Man ska inte behandla symptomet utan sjukdomen... Man får en äs av EN ANLEDNING, och innan man kommer tillrätta med vad denna anledning är för ngt är det svårt (omöjligt?) att bli frisk. TROR JAG iaf, ska jag väl tillägga...

2011-03-16 @ 19:49:28
Postat av: THINOHOLIC

Känns bra att jag precis hetsåt en kanelbulle, ett Daim och mörk choklad för att min granne ringt och pratat med min mamma för att hon var orolig för min vikt... Usch, ny dag imorgon.

2011-03-16 @ 20:19:08
URL: http://thinoholic.devote.se
Postat av: Anonym

Åh vilka bra tips =)

2011-03-16 @ 21:03:33
URL: http://letstrythisshit.blogg.se/
Postat av: <3

du är så klok!!

2011-03-16 @ 21:29:54
Postat av: Kristine

Hej. Detdär hjälpte mig med, tack! Men - vad menar du, vad är det för skillnad på att banta och att äta mindre / svälta??

2011-03-17 @ 03:05:00
Postat av: Denice

För mig känns det som att något vore det sista man åt någonsin.. Att man aldrig mer ska få smaka på det igen. Fast jag vet ju att fallet inte är så. Maten tar ju inte slut.. Men när man väl äter går det inte att smaka lite, för det känns så onödigt om man väl har blivit bjuden eller lagat det själv.. Och ju mer man börjar hetsäta, ju mer blir man sugen på ALLT! Klarar man av att banta i en VECKAS tid, försvinner suget för tillfället, tills man tvingas äta något gott igen, eller misslyckas med bantningen för att man inte hadt självdiciplin.. Jävla äs.. Vill inte veta hur jag ser ut inuti..

2011-03-17 @ 16:02:39
URL: http://mittlivibild.devote.se
Postat av: mika

Håller med Denice, när jag hade bulimi tänkte jag också att det skulle vara sista gången jag fick äta godis/glass/mackor/flingor etc. Så det var lika bra att göra det ordentligt. Nu för tiden tillåter jag mig själv att äta en godis jag vill ha mitt i veckan om jag verkligen vill det, och då känner jag inte behovet utav att äta jättemycket på helgen.

2011-03-17 @ 19:29:03
URL: http://littlemissshortcake.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se