Utvik


Har fått ett erbjudande om ett utvik... frågan är, ska jag?

Kommentarer
Postat av: Abigail

JA

2011-05-05 @ 15:15:37
URL: http://adelgazo.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! Jag är med i en fototävling och undrar om du har lust att rösta på mig TRE gånger, det är bara att klicka på länken här under och rösta på Malin Lydin (högtst upp i högra hörnet)

https://www.facebook.com/pages/ExtraFilmse/113793168667900?sk=app_113146735428789&ref=nf



Det är jätte jämnt mellan mig och den som ligger tvåa så därför behöver jag fler röster!! Tack

2011-05-05 @ 15:18:38
URL: http://malinss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker absolut du ska göra det om du känner att det är rätt för dig skit i vad andra tycker.



Kram

2011-05-05 @ 15:22:52
URL: http://sexycreature.blogg.se/
Postat av: lovisa

I vilket syfte? (Jag vet ju inte hur smal du är men det skulle t.ex kunna vara som Isabelle Caro osv...)

2011-05-05 @ 15:40:52
Postat av: frida

om du känner dig trygg med det, och paris, tänk efter ordentligt. Kommer du ångra dig efteråt?

kramar

2011-05-05 @ 15:54:00
URL: http://fridagarvill.webblogg.se/
Postat av: it's hard times for dreamers.

om det är pengar och du inte kommer att skämmas för det efteråt, absolut, det hade jag gjrot!

2011-05-05 @ 16:03:48
URL: http://heartsrevolution.blogg.se/
Postat av: Anonym

det ska du avgöra själv, men vad du än bestämmer dig för så se det som en komplimang, tydligen tycker dom att du har snygg kropp!

2011-05-05 @ 16:10:07
Postat av: Anonym

Hm... jag skulle inte gjort det, men om du bara ska bära underkläder tkr jag att du ska köra på!

2011-05-05 @ 16:13:15
Postat av: julia

Får du bra betalt ?

2011-05-05 @ 16:16:49
Postat av: Hedvig

Do it! Om det är vad du känner för innerst inne:)

2011-05-05 @ 16:28:43
Postat av: Anonym

ja!

2011-05-05 @ 18:18:22
Postat av: Thinoholic

Klart du ska? :D

Tänk vad kul det kommer bli att titta tillbaka på fotona om några år!



Kram (:

2011-05-05 @ 19:15:31
URL: http://thinoholic.devote.se
Postat av: Anonym

va? utvik? ska man inte ha kruvor för det? trodde du var typ ett benrangel... hehe. aja. menar inget illa.

2011-05-05 @ 19:38:20
Postat av: julia

hur mycket får du??

2011-05-05 @ 20:26:45
Postat av: felicia

jag tkr inte du ska göra det. visst alltid kul med pengar men i detta fall tycker jag verkligen inte att det är värt det. ta hand om dig <3

2011-05-05 @ 20:32:36
Postat av: madde

Jag tycker det beror på vad det är för utvik, vilken tidning, men framför allt VARFÖR man gör det. Jag tycker inte man ska göra det för pengar, men självklart kan man se det som en bonus. Ett exempel,skulle jag träna o få en grymt snygg tränad kropp som jag verkligen var stolt över så tycker jag inte det är fel att göra det, men har jag dåligt självförtroende och inte gillar min kropp, söker bekräftelse så tycker jag det är fel eller fel o fel, men jag tror att man i slutändan mår sämre och kanske ångrar sig.

Gör det DU mår bra av.Förstår att du vill fråga dina läsare. Ciao

2011-05-05 @ 21:44:30
Postat av: Ellie

JA!

2011-05-05 @ 23:17:46
Postat av: m.

Om du vill det så visst, men vill du verkligen bidra till de sjuka skönhetsidealen vi har genom att visa upp din smala kropp i media? Jag menar absolut inget illa men det kanske är värt att tänka på

2011-05-06 @ 10:58:10
Postat av: Tillan

Jag hade nog gjort det. Men inte för pengarna. Utan mer för; här är jag, såhär ser jag ut, såhär är verkligheten.

Så tycker iallafall jag.

2011-05-06 @ 11:06:55
URL: http://snyggtillan.blogg.se/
Postat av: Simone

Jag säger som många andra: varför då? Jag skulle tänka efter! jag tror inte det är det bästa att bara bli bekräftad utifrån sitt utseende. Du har hela livet fått lära dig att utseendet är det viktigaste (komplimanger fr omgivning, press från densamma osv) och nu blir du ytterligare bekräftad att det enda du duger till är din kropp. Akta dig, det är en stor fälla! Jag tror att du stannar kvar i sjukdomen för att den tillåter dig att vara "snygg", dvs som alla andra vill att du ska vara. Satsa istället på att hitta andra sätt att förverkliga/uttrycka dig själv (jag vet ju att du har idéer). Lycka till

2011-05-06 @ 11:43:14
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: EnFisIRymden

jag vette fasen.. det moraliska dilemmat (enligt mig) är kanske att man som ätstörd ofta påverkas av vackra bilder på anorektiska kvinnor och av vad det verkar på din blogg så har du troligtvis en ganska utmärglad kropp.. kanske att det utviket kommer bli något som försvårar tillfrisknandet för många som är sjuka idag och imorgon.. men jag vet inte. känns det rätt så är det väl rätt och du ska ju faktiskt välja det du vill i ditt liv så att du mår så bra som möjligt.

kram och mycket kärlek

2011-05-06 @ 15:44:22
Postat av: steffi

vad är ett utvik? :) hihi tacksam för svar

2011-05-06 @ 16:35:51
URL: http://nattstad.se/steefii
Postat av: O

Bara en fråga... men hur känns det att göra ett utvik med tanke på att du blivit utsatt för sexuella övergrepp och våldtäkt? Nu kommer din bild att bli runkobjekt, och visst, du slipper vara där och kränkas av det och uppleva det när det sker - men för mig som varit i en liknande situation som du tidigare så skulle jag hellre ta livet av mig än att frivilligt göra mig själv till ett hjälplöst objekt som äckliga killar och män kan ta sig rätten att behandla hur som helst. Min kropp är fucking min och den finns till för MIN skull, inte för någon annans njutning eller nöje... oavsett om jag "lider" av det eller inte...



Om du viker ut dig och det blir uppmärksammat så måste du ha i åtanke att folk på fyllan, och vissa även i nyktert tillstånd, kommer att känna igen dig och då anse att de har "rätt" att glo på dig, säga oanständiga saker, förutsätta att du ställer upp på allting och alltid vill ha sex med alla män för att du är så lössläppt etc. Och säger du nej kommer nog många kalla dig hora, slampa osv. För i deras ögon kommer du ha valt "en roll", och då tycker de att du ska "ställa upp" och spela ut rollen som playmate också. För de kommer tycka att du har valt det själv.



Hamnar du i en liknande situation igen, dvs någon tvingar sig på dig mot din vilja, och det blir rättegång, så kommer ditt utvik säkerligen nämnas i rättegången och användas som ett argument till varför killen hade goda skäl att tro att du faktist var med på det och ville.



Jag säger verkligen inte att jag tycker att detta är rätt. Det är oerhört fel. En kvinna ska kunna gå runt nästintill naken på stan eller krogen utan att bli antastad eller utsatt för ngt mot sin vilja. Men det spelar ingen roll vad man tycker i teorin. Det är så här samhället ser ut i praktiken. Och även om du vill förändra den av ideologiska skäl, så måste du vara beredd på konsekvenserna och att det kommer bli en mkt tuff utmaning.

2011-05-06 @ 20:00:00
Postat av: Ayla Catpaw

Nej.



Vad händer om du ångrar dig? Vad händer om du blir kritiserad/dömd av folk i din omgivning? Snuskgubbar, folk som onanerar? Vad händer om du får ångest över att alla får se din kropp när du är äldre? Vad händer om någon hittar vem du är och avslöjar dig? Vad händer om du väljer att inte vara anonym i framtiden?



Jag vet inte men personligen så tycker jag nej. Iaf inte om det är i någon skabbig, billig herrtidning. Men det är det enda som jag tänker på när jag hör ordet "utvik".

2011-05-06 @ 23:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se