Recension: Twilight Breaking Dawn



Hahaha. Vilket jävla skämt egentligen.

Att den inte går att jämföra med boken är ju en sak, men att dom dragit in på budgeten är oförlåtligt. Att alla hade stylats fult som FAN (har ni sett Edwards hår?!), och sedan animationerna... ryser nästan när jag tänker på hur dåligt det var. Vargarna var så datorisrade att vi skrattade högt åt det.

Jag får GÅSHUD av trailern. Kan man lugnt säga att man inte fick av filmen. Och den var väl bara dryga timmen, en och en halv eller så. Oförlåtligt också. Sagan om Ringen var tre timmar lång, och den boken innehöll hälften så mycket som Breaking Dawn - boken. Så INTE okay.

Jag hatar folk som ska tjäna pengar och är giriga. Det kan man lugnt säga att folket bakom denna filmen är. Hoppas fan att dom lägger ner mer pengar på nästa film...



Se inte. Ladda ner. Inte värd pengarna, även om det blev en hel del fina tårar.

Kommentarer
Postat av: emelielindquist

Håller med dig med tanke på höga förväntningar. Och var det bara jag och min kompis som blev så upprörda att vi höll på att skrika rakt ut i biosalongen vid bröllopsscenen? DE HADE JU INTE ENS MED FRASEN!!

2011-11-21 @ 23:24:14
URL: http://elindquist.blogg.se/
Postat av: Martina

Åh, du tog orden ur min mun! Blev så besviken av filmen och att - som du säger - de inte lagt ner arbetet på att faktiskt göra den riktigt bra. Trailern e ju i princip bättre än filmen. Traaadigt. :/

2011-11-22 @ 01:50:35
URL: http://bemyescapee.wordpress.com
Postat av: Malin

Så synd! För trailern får jag också gåshud av. Det får man verkligen hoppas!

2011-11-22 @ 15:07:15
Postat av: Matilda, make-up, mode, skönhet

Allvarligt? Jag tycker den var den bästa av de tre filmerna, och edwards hår? Stylingen kan bero på slarv, visst, eller för att de helt enkelt ville ha edwards hår sådär? Visst, böcker är alltid bättre men att nå upp till twilight-böckernas nivå är troligtvis omöjligt.. Tycker de snålade på sex-scenen och visst, vargarna såg (som alltid) datorn-gjorda ut men jag tycker personligen det var en väldigt fin film! :)

2011-11-22 @ 15:15:45
URL: http://scenbloggen.com/matildasvensson
Postat av: Hannah

Hehe kul med olika åsikter! Jag tycker faktiskt att ALLA var otroligt mkt snyggare i den här filmen än i de tidigare. Har alltid irriterat mig på att Edward inte varit snygg som hans beskrivs som i böckerna, det här var ju första gången han var det! Detsamma gäller Bella, Jacob, Alice och Jasper. :)

2011-11-22 @ 16:21:25
Postat av: Madde

Va vad pratar du om? den var sjukt bra. Längtar redan till andra delen. Precis såhär som jag hade sett filmen framför mig. Skit bra gjord! Och tyckte faktiskt inte att vargarna såg data gjorda ut. tro mig, har sett 100 gånger värre. Och tycker som Hannah ovan, att jag dom va som snyggast i denna filmen, verkligen !!

2011-11-23 @ 17:38:56
Postat av: Jonas Sanqvist

Blir riktigt ledsen när de förstör en så bra bok. Precis som du skriver så känns det som att man bara vill tjäna pengar på titeln, tragiskt.



/Jonas

2011-11-25 @ 04:11:41
URL: http://www.jackandthebeanstalk.nu
Postat av: Tixy

Håller med om vissa grejer! Reagerade t.ex. direkt på att vargarna såg så dåligt gjorda ut, till skillnad från tidigare filmer! Filmen vara bra, men det var dumt att hålla tillbaka med pengarna. Antagligen för att snåla och tjäna mer cash, precis som du säger!

2011-11-27 @ 02:51:55
URL: http://giyo.blogg.se/insidevsoutside/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se