Skönhet: Carboxy therapy



Fick ett mail ifrån Stureplanskliniken
, där dom berättade lite om deras nya behandling - carboxy therapy. I enkla ordalag så innebär behandlingen att du sprutar in små mängder koldioxid under huden för att förbättra den. Kan vara alltifrån celluliter till bristningar till påsar och mörka ringar under ögonen.

Stureplanskliniken är den enda kliniken i Sverige hittills som gör det, och jag har även för mig att den typen av behandling har varit med i Svenska Hollywoodfruar? Eller är det Natacha Peyre som hållit på med dessa typer av behandlingar? Någon Hollywood - människa i alla fall, minns inte riktigt.


Visst verkar det vara en cool behandling, och resultaten är ju strålande, men frågan är hur ofta man måste göra en sådan behandling... jag menar, en gång i månaden och det är det enda du har råd med. Hej då hyran liksom. Och allvarligt talat... KOLDIOXID? Hur nyttigt kan det vara för kroppen?!



Läsa om det kan ni göra HÄR.

Kommentarer
Postat av: Thewarwithin

Jag såg när de testade det där på "supersize VS superskinny" (tror jag). Det fungerar verkligen riktigt bra, men som du säger så behöver man upprepa det några gånger varje år. Minns inte riktigt hur ofta som gällde, men det var tydligen tillräckligt för att missnöja tjejen som provade.

Gillar din blogg grymt mycket förresten! Kram på dig

2011-11-12 @ 08:57:50
URL: http://thewarwithin.blogg.se/
Postat av: Mio

Alltså, folk verkar ju göra VAD SOM HELST för att se "perfekta" ut, att man kan svälta sej och liknande förstår jag. Men att faktiskt spruta gift rakt in i blodet!!?? Botox är gift, koldioxid är avgaser och det finns en anledning till att man dör av dem om man andas in dem (i stora mängder då, som när folk tar livet av sej på detta sätt), varför då i helvete spruta in det i kroppen!!??

Det förstår väl vem som helst att det inte är bra?? Även om det blir bra resultat.

2011-11-12 @ 14:26:24
URL: http://ointaglig.blogspot.com
Postat av: Lollipop

Hej, gillar verkligen din blogg, jättefin! Jag vet att det här rör inte inlägget men jag har en fråga som jag hoppas att du kan svara på helst idag :D Hur går man till Mikas? Går man av i Gamla stan eller slussen men sen hur går man dit då?



Tacksam för svar! :)

2011-11-13 @ 10:50:05
Postat av: Jonna

Fin blogg<3

2011-11-13 @ 13:16:12
URL: http://jonnahanzen.blogg.se/
Postat av: johan

Det är jätte viktigt att gå ner i vikten...

Det finns många varianter för att bli av med sina fettavlagringar...

Den bäst ssom jag vet är te som <a href="http://www.lida-sverige.com/bantningste.html">var människa</a>

eller <a href="http://www.lida-sverige.com/lida-dai-dai-hua.html">äta</a> bara nyttig mat osv.

men äta ingenting tror jag <a href="http://www.lida-sverige.com/bantning-lida-kaffe.html">värst</a> som finns i världen.



Så jag är absolut säker att <a href="http://www.lida-sverige.com/perfect-slim-kopa.html">du</a> kan komma överens med sin rumpa och grejer...



Lycka till..

2011-11-24 @ 15:36:54
Postat av: Lena

Hej!

Har nu gjort behandlingen(mot lokala fettansamlingar, haka) på Stureplanskliniken två gånger och ser resultaten redan nu. Har dock 4 behandlingar kvar enligt planen.

Visst kan det bli dyrt om man har stora ansamlingar av fett och behöver göra många fler behandlingar.



Mio:

"Förstår vem som helst att det inte är bra"

- för att bilda sig en åsikt om något ska man helst skaffa sig en kunskap om det innan :)



"Folk dör av det när man andas in det i stora mängder"

- du kanske inte visste att ren syrgas är också giftig? hoppas du inte slutar andas nu när du vet det ;)



Hälsningar

2011-11-24 @ 17:22:43
Postat av: Mio

Synd att "Lena" inte har länkat till sin blogg så jag kunde svara henne, och synd att jag sällan kollar in på kommentarsfältet för att se om någon svarar på det jag har skrivit, då jag tar för givet att man skriver i varandras bloggar. Men om Lena ser detta så vill jag säga:

Ja, jag tycker just biologi är väldigt intressant och hade höga betyg i NO under högstadiet. Det var dock längesedan men jag vet att syrgas är dödlig. MEN endast om man andas in REN syrgas. Det är en ganska viktig poäng...

Koldioxid däremot är inte nyttigt för kroppen, visst, en del koldioxid behöver vi, men att spruta det rakt in i kroppen? Knappast bra.

Precis likadant med botox, det är skitdåligt för kroppen, det är gift!! Dessutom kommer djur till skada för att få fram det.



Jag hoppas att du får läsa detta.

2011-12-09 @ 03:30:11
URL: http://ointaglig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se