Nu står jag här igen

böjd över toaletten. Trycker ner fingrarna djupt i halsen, för jag har ju ätit för mycket, alldeles för mycket.

Och. jag. får. inte. bli. TJOCK.

och maten kommer inte upp. och jag dricker och dricker för att få upp allt, men det är trögt. Till slut kommer det mesta upp, men det är långt ifrån allt, långt ifrån tillräckligt.

Och så tittar jag på mig själv i ansiktet. Rödflammig och tårar som rinner ner för kinderna. Jag ser så rädd och ensam ut och jag skrämmer nästan mig själv.

Vad håller jag på med? Varför plågar jag mig själv såhär?

Jag vill ju bara vara perfekt.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är just det här som gör att man mer förstår ditt förakt mot de som klagar på att de inte ätit på fyra timmar. Ser du inte mönstret? Jag vet att du vill vara perfekt. Men inse det: i dina egna ögon kommer du ALDRIG att bli perfekt, och inte i Anas heller. :S
Du kanske inte kan spy längre för att du spytt så mycket, en del kan få det problemet.

2007-10-06 @ 20:24:58
Postat av: Johannah

Är det värt det?

2007-10-10 @ 22:48:59
URL: http://ztarla.blogg.se
Postat av: Anneli

Hur perfekt kommer du vara när du tappat ditt hår och dina tänder frätt sönder? När din kropp är täkt med fjun, när du ligger på sjukhus med dropp? När du tillslut dött av undernäring? De flesta vill väl se ut som de "perfekta" retucherade modellerna men inte ens dom är ju perfekta utan all retuchering, allt smink osv osv osv... Men jag ska inte dömma dig, jag vet hur sjukt man tänker när man är sjuk i en ätstörning, det hjälper inte vad folk än säger och man vet mycket väl riskerna med det- så tyvärr kan jag inte säga så mycket för att stötta dig.

2007-11-27 @ 22:19:46
URL: http://heartofanneli.blogg.se
Postat av: Anonym

vill man bli fin får man lida pin...

2008-11-14 @ 23:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se