Jävla anorexi



Jävla Ana, jävla Mia. När kommer jag få vara ifred?

Om jag kunde, skulle jag skjuta ut er ur mitt huvud med en jävla pistol. För det är så ni gör med dom jag älskar... ni föraktar folk, ni vill hålla mig hemma. Ni vill ha mig för er själva, och trycker bort alla jag älskar. Ni säger dumma grejer till folk jag tycker om, och ni viskar elaka ord i mina öron.

Ni håller mig vaken om nätterna och berättar för mig hur oduglig jag är. Ni tvingar mig att gå upp mitt i natten och träna. Ni skriker på mig så fort jag sitter still, skriker åt mig att röra mig.

Och när jag äter, gråter du Ana, medan Mia skrattar. Hon tvingar mig sedan in på toa, tvingar mig att spy.

Ni blir aldrig nöjda, fastän jag lever för er.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej..jag skulle jätte gärna vilja veta vilket hotell du var på i rhodos för ja ska själv till ett ungdomshotell o vill veta så mycket som möjligt om rhodos:)

2008-08-02 @ 21:05:33
Postat av: linda

bra skrivit. För det är ju exakt så det är.

Synd bara att det finns och att du måste lida av det. Jävla helvete rent ut sagt.

2008-08-02 @ 21:05:48
URL: http://burnitup.blogg.se/
Postat av: M

Vet du en sak. Jag ser upp till dig, på något konstigt sätt. Nej jag har själv inte ätstörningar. tvärt om, jag är nöjd med min kropp. Jag ser upp till dig för att... det är svårt att förklara, men du är så jävla smart och du har egna åsikter om saker, din personlighet är en sådan jag skulle vilja ha liksom.



Och för att inte tala om din skrivtalang, du skriver så otroligt bra så man liksom rycks med. Jag läser inte din blogg för alla bilder föreställande trådsmala modeller, inte för mattips och inte för något annat heller. Jag läser din blogg för att du skriver så otroligt bra och inlevelsefullt att det faktiskt inte spelar någon roll vad det är du skriver om, du kan göra vilket ämne som helst intressant.



Det jag vill säga är. Anna, du är smart. Jävligt smart. Och jag tror att du kan bli något. Jag vet att du kan bli något. Jag tror på dig! Och inte bara jag, utan alla dina hundra läsare också! Du kan bli frisk, du kan bekämpa anorexian. Vi tror på dig Anna! Kom ihåg det!

2008-08-02 @ 21:11:02
Postat av: DPYKM

Det gör ont att läsa hur dåligt du mår. Men se hur långt du kommit. Du inser att du är sjuk och du försöker göra något åt det. Du inser att det är Ana och Mia som styr ditt liv och att det inte är du, om du förstår hur jag menar?

Som M skriver så har du verkligen skrivartalang. Och vi tror på dig, vi läser för att få hopp och vi vet att du kommer lyckas, vare sig du själv tror det eller ej!

2008-08-02 @ 21:13:26
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: Louise A

Vet precis hur det är och vad du menar. Allt är som en bergodalbana, tyvärr har jag haft ÄS i så många år att jag lärt mig leva med det. Vill bara ge dig ett tips angående Mando. Mando är det värsta behandlingsstället, allt det går ut på är att lära de sjuka tjejerna där att äta, när jag var där så satt jag mest i chock, jag var på slutenvården för mitt hjärta höll på kollapsa. Det som man behöver för att må bättre är psykologer och läkare som hjälper än inse varför man är sjuk, inte några nedrans "behandlare" (som många själv varit sjuka tidigare och nu vill de "hjälpa", suck!)som tvingar i en konstig mat 6 gånger per dag. Fine det är vad de som väger 25-30 kg behöver men väger man över 40 behövs det terapi också.



Nu vet jag självklart inte hur långt du gått viktmässigt men jag skulle inte rekommendera Mando i alla fall.

Kram Louise

2008-08-02 @ 21:31:10
Postat av: LouiseA

Är du inne något på http://anamia.mylava.net förresten? :)

2008-08-02 @ 21:42:49
Postat av: bella

är här inne och läser ibland, håller liksom följande talare med om att du är grym på att skriva. skickar en varm styrkekram till dig tjejen, kämpa på!

2008-08-02 @ 21:48:50
URL: http://ballabellas.blogg.se/
Postat av: LouiseA

Jo precis det är jag som är rightnow där ;)

haha jag har fått många kommentarer om det tidigare men folk som "misstänkt" det, tror nog att dem själva har ana eller något. Vad heter du på forumet? Tycker de blivit så dåligt sen i höstas...

2008-08-02 @ 22:07:00
Postat av: HaDi

So true. Anna, jag vet inte hur du lyckas men du gör det. Det man själv tänker men inte kan uttrycka med ord gör du galant, fattar inte hur du gör det, helt sjukt hut korrekta ordval du gör =) ! Tummen upp för Anna!

2008-08-02 @ 22:37:09
URL: http://thisishadi.blogg.se/
Postat av: Anonym

du har ju kommit en bra bit på vägen eftersom du inser attd är sjuk..dom flesta anorektiker tackar ju ana för att hon hjälper dom.



fortsätt kämpa!

2008-08-02 @ 22:56:48
Postat av: Anonym

tycker du flickan på bilden är vacker?:O

2008-08-02 @ 23:54:56
Postat av: Evelina

Kämpa Anna, kämpa.

<3!!

2008-08-03 @ 10:04:34
URL: http://evelinavonseth.blogg.se/
Postat av: helena

Jag såg en annan kommentar och jag måste säga att jag tycker att Mando är bra. Mina behandlare är fantasiskt bra.



Har du hört något därifrån?



KRAM

2008-08-03 @ 10:22:27
URL: http://conversion.blogg.se/
Postat av: ronnie

äntligen har du fattat!



just nu kanske sjukdomen kontrollerar dig oerhört mycket men att ha gjort den insikten är ett stort steg på vägen.



anorexin är en elak vän som håller än hårt i handen och säger att allt kommer bli bra så länge man följer dens regler, men när du fattat att priset är ensamhet isolation och fruktansvärd ångest som jagar dig dygnet runt kan du ju kanske böra fundera på om det inte är dags att försöka slå tillbaka lite.



steg för steg, lite i taget. försök vinna tillbaka dig själv.



kram tjejen!!

2008-08-03 @ 12:18:45
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: susie

Vet hur de e, de e evil! men ändå kan man inte släppa dom.

2008-08-03 @ 16:33:02
URL: http://aspartamfreak.blogg.se/
Postat av: Anonym

kunde inte beskrivit det bättre själv !!!

2008-08-03 @ 17:19:40
Postat av: Ida

Våldigt direkt och träffande skrivet. Man blir ledsen med dig...

2008-08-03 @ 21:13:15
Postat av: Milla

Åh jag ösnkar så gärna att du fick vara frisk. Uppleva livets goda stunder, även maten och inte behöva ha sådan ångest! Hoppas det går bra på din behandling. Styrkekramar Milla

2008-08-03 @ 21:23:39
URL: http://doden.blogg.se/
Postat av: Anonym

De som vill dig något ont är konstiga i huvudet! Du borde absolut inte blogga om du gör det för vår skull men egentligen inte vill.

Ha det bra

2008-08-05 @ 14:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se