Skönhet, på insidan och utsidan



Killen jag var dödligt förälskad i för tre, fyra år sedan hörde av sig till mig idag. Han vill hitta på något, han tycker att jag är het. Han frågade om han fick chans på mig eftersom han var singel.

När jag var liten, så sade en tjej i skolan: "Alla barn som är skitfula blir alltid snygga ju äldre dom blir. Och alla snygga barn blir fula ju äldre dom blir." Och så använde hon MIG som exempel på den fula ungen.

Jag vet att jag ser bra ut. Jag är inte korkad. Till och med riktigt bra ut. Och det stör mig hur folk är så jävla utseendefixerade. När jag var ful var det ingen som brydde sig om mig. Ju äldre och snyggare jag blir, desto mer hatar jag mig själv. Går jag på fest så kretsar allt kring mig. Alla killar pratar med mig, tjejerna hatar mig från början men kommer sedan fram till att jag är snäll, ju mer dom pratar med mig.

Och det konstigaste är, är ju bättre jag ser ut, desto mer vill jag förstöra mig själv. Jag vill ta en kniv och snitta upp mitt ansikte. Jag vill raka av mig håret. Jag vill förstöra mig själv. För att folk ska se hur ful jag är på insidan... och inte bara titta på mitt yttre.

Kommentarer
Postat av: Lizz

Jag var precis som dig, brukar säga att jag var den fula ankungen som utvecklades till en vacker svan. Känner precis som dig, känns som du tagit mina tankar.

Men egentligen, de som var de populära och vackra som små. De som tryckte ner de "mindre speciella", är idag helt obetydliga och inget speciellt. Medan vi som gick igenom eld och vatten och kämpade som ett jävla as för att ens bli sedda, vi har kommit jävligt långt. Nu är det VI som är speciella och bra, och DE ANDRA blev precis som de behandlade oss. Dom är inget speciellt idag, och vi är allt de trodde att de skulle bli.



Ingen är perfekt vännen, INGEN. Varken på utsidan eller insidan. Passa på att njuta av dig själv, ditt utseende och var den bästa du kan vara. Det är det närmsta man kan komma perfekt, och jag tycker du verkar vara en himla bra människa. Bara för att du har ätstörningar och tycker och tänker annat än andra ibland (vilket vi ju alla gör) så gör det dig inte till en dålig människa.



Jag ger dig tummen upp, för allt du skriver och gör här, det är äkta och en äkta person är fan det bästa som finns! :) Kram på dig.

2008-12-26 @ 11:22:19
Postat av: Lisa I

Ja, visst är det intressant? Men det andra inte förstår är att när man är van vid att vara den fula så är man på något sätt alltid det inuti och vågar inte tro på det man märker från andra. Jag har också förstått att jag anses vara snygg, men hur säger man till andra att det är så jäkla ytligt att det är pinsamt när folk bara ser till utseendet - jag vet ju att insidan är fan så mycket bättre. Himmel, liksom, jag är inte ytlig och snorkig bara för att jag ser bra ut, utan jag är samma person inuti som alltid.

God fortsättning på dig, fina du!

Kram

2008-12-26 @ 11:30:22
URL: http://lynxia.blogg.se/
Postat av: Ellis

Det där med fula ankkungen har jag själv fått höra flera gånger där jag är exemplet.. och det där med att tjejer inte pratar med mig, utan dömmer mig innan de känner mig, de händer alltid. har knappt tjej kompisar och de jag har har jag själv fått gå fram till och prata. "nämen oooj du är ju skit snäll trodde du var värsta bitchen"

hmm...

2008-12-26 @ 14:42:40
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Patrik

Varför är du så ful på insidan då?

Jag tror dig inte.

2008-12-26 @ 16:17:53
Postat av: Susanne

Jag var också en liten ful ankunge som nu..ja kanske inte är en svan men fan så mycket snyggare iaf. När jag var mindre ville ingen kille ha mig och nu är det tvärtom. Det är synd att utseendet ska göra så mycket, men man kan ju inte säga så mycket, jag är likadan själv. :/

2008-12-26 @ 16:30:53
URL: http://susannefors.blogg.se/
Postat av: Zero

När jag var liten var jag typ fulast, eller mullig och så iaf. Jag hade killar och kompisar, men jag var inte snygg nån stans. Det förändrades drastiskt, precis som hos dig, och jag känner precis samma sak. Att höra komplimanger som: fan, vad snygg du är osv, är ingenting mot att höra: Vad snäll/rolig/gullig du är.



Det låter säkert sjukt, men jag vill inte vara snygg (okej det här låter ju jätteytligt och snobbigt men jag menar det inte så). Kanske beror min anorexi på att jag ville bli så smal och motbjudande att inga killar skulle tycka att jag var attraktiv och vilja komma nära mig. På grund av övergreppen, och rädslan för nya.



Kanske har du någon liknande anledning?



Styrkekram och ps: Jag tror inte alls att du är ful på insidan. Du verkar vara en ärlig tjej som helt enkelt bara har ett helvete, inte ditt fel.

2008-12-26 @ 16:39:33
URL: http://atstord.blogspot.com
Postat av: lisa

Jag gillar dig för att du kan säga att du är svinsnygg. De flesta vågar inte göra sådant och det är ganska löjligt. Är man snygg så varför inte berätta det liksom!



Jag tycker att du ska göra så att man kan kopiera dina bilder för de är så himla fina!



gillar din blogg

keep going



puss

2008-12-26 @ 16:43:15
URL: http://lisaturdell.blogg.se/
Postat av: anna

Det här blogginlägget gav mig så mycket hopp just nu, eftersom jag är den fula ankungen som ingen ser. Kanske är det sant som du säger, att man växer upp och blir en svan en dag? Jag hoppas det. Utseendet har ju egentligen ingen betydelse men lika ful som jag borde ingen få vara.

2008-12-26 @ 18:35:34
Postat av: Anonym

<33333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333 <--- så mycket vill jag krama om dig o säga att allt blir bra

2008-12-26 @ 18:59:40
Postat av: Linn

Jag känner igen mig till viss del. Jag har alltid ansetts söt men jag var ju tjock ända tills jag var 18 år, det var först då när jag hade blivit smal som folk började tycka att jag var "het". Jag saknar det att jag blev respekterad och omtyckt för den jag var som person, ENBART.

2008-12-27 @ 00:24:05
URL: http://www.ettpsykfallsvardag.blogspot.com
Postat av: teresa

du är inte ful på insidan, jag känner inte dig. men jag känner med dig.du verkar vara en jävligt fin människa. jävligt fel av mig att BARA våga skriva när jag är full. men det är inte mindre sant för det. läser din blogg varje dag. kämpa nu!!! du kan klara det!

2008-12-27 @ 02:58:09
URL: http://catacomb-kids.blogspot.com/
Postat av: Ellis

Jag har inte sett din utsida, men den insida du visat för oss läsare är långt ifrån ful!

Massa kramar!

2008-12-27 @ 13:06:17
URL: http://sikorka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vadå allt kretsar kring dig? Helt ärligt... tror inte du kan ara så jävla snygg när du är så himla smal!

2008-12-27 @ 13:45:10
Postat av: Anna

jag känner med dig. När jag var mindre blev jag ständigt retad´, jag var inte direkt ful men endå blev jag offret. Så klart nu när jag är ''vacker'' så har alla killar börjat kretsa runt mig och tjejerna hatar mig ännu mer. Men jag tar det som det är och ignorerar de fasten det finns dagar där t.o.m jag inte orkar längre. Bara kämpa , du klarar det!

2008-12-29 @ 19:07:59
Postat av: Simone

Jag var inte ful när jag var yngre men jag var definitivt inte snygg. Jag var en sån som ingen la märke till. Däremot när jag blev vuxen, och fick ÄS (och gick ner i vikt) har jag märkt att jag fått mkt mer uppmärksamhet från killar. Sjukt egentligen. Däremot har jag inte märkt av några tjej-reaktioner (förutom fr mina vänner) eftersom jag inte är den snygga blondintjejen utan har ett mer alternativt utseende.

2008-12-30 @ 17:59:31
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: Anonym

kändes som att du tog orden direkt ur munnen på mig!

2009-04-25 @ 22:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se