Pain doesn't hurt - when it's all you've ever felt

image218

Jag var på begravning idag. Smärtsamt.

Varför dör alla i Januari?

Den värsta smärtan som finns är när någon man älskar lämnar en. Det finns inget värre.




Drygt 1 år sedan du försvann från mig... jag blev påmind om din begravning. Hur jag stod där vid kistan med min ros, helt stilla, inga tårar. Hur jag inom mig rasade. Jag ville bara slita upp kistan och skaka liv i dig, ruska om dig och få dig att leva igen. Jag ville skrika, banka och slänga mig på golvet och storböla. Jag ville skrika "lämna mig inte ensam, lämna mig inte så här!". Jag ville rycka upp dig ifrån kistan, du skulle fortfarande leva, och allt skulle bara vara ett skämt. Ett enda stort, dumt practical joke. Och du skulle le mot mig, och sen skulle vi kramas, och du skulle ta mig i handen och sedan åka hem.

Jag kan fortfarande inte fatta att du är borta. Du var ju hela min värld, och jag fattade det inte ens förrän du var borta. Den här smärtan... få den att gå iväg! Snälla!




Tårar och snyftningar.. Även om jag inte kände den döda från idag så bra, så gjorde det ont i mig att hela min släkt var helt förstörd. Jag ville ta dom i famnen, säga åt dom att allt skulle bli bra igen. Men det gjorde jag inte.

En gammal bekant sa idag att jag har blivit så liten, nästan försvunnit. Och alla satt och glodde på mig när jag åt, en kom till och med fram och frågade om jag åt tillräckligt... känns det bra? Jag vet inte. Jag vet ingenting längre.

Kommentarer
Postat av: Jonesy, herself

åh, snälla tänk inte på hur illa de var förut, tänk inte på hennes begravning. De må vara ganska elakt att "skita" i de men de är de bästa för att du ska må bättre

bamsekram på dig

2008-02-20 @ 19:48:27
URL: http://jonesy.blogg.se
Postat av: Anna

För många kan bantning, svält & ätstörningar sluta med att man ligger i en kista. Du vill väll inte dit. Så om du inte kan förstå ditt eget bästa & kan göra det för dig själv, tänk då på alla som bryr sig om dig, du vill väl inte att de ska stå & gråta vid din grav.

2008-02-20 @ 21:23:24
Postat av: Anonym

Vi får bara en kropp, en chans ett liv. Ta vara på det & njut! Man missar så mycket på att fokusra på mat vikt & kalorier & träning, man tappar perspektivet på vad som betyder något.

2008-02-20 @ 21:26:47
Postat av: Me

Ha ett löfte? Äta soppa/vatten och annat drickbart månaden ut?

2008-02-20 @ 23:25:37
URL: http://www.behindthesmileonmyface.blogg.se
Postat av: Anonym

Lider med dig, vet hur det känns att förlora någon som står en nära...=(

2008-02-21 @ 01:23:53
URL: http://huhu.blogg.se
Postat av: anonym

DU KOMMER OCKSÅ DÖ OM DU INTE BÖRJAR ÄTA! DU ÄR JU HELT HJÄRTVÄTTAD!

2008-02-25 @ 15:19:26
Postat av: Milla

Det finns inget värre än att se sina närmaste anhöriga dö en smärtsam död. Det mest fruktansvärda jag har varit med om i mitt liv.

2008-03-11 @ 18:10:31
URL: http://doden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se