Depression och anorexia går hand i hand

image183

När jag mår bra, då äter jag nästan normalt. Eller, jag äter i alla fall. Men sen kommer dom där dagarna... när det river och sliter i mig, vartenda ord folk säger till mig tar jag som något negativt.

BOYFRIEND: Hej min lilla godisbit!
JAG: (tänker: han tycker jag är tjock. Tjock som socker gör en tjock. Sötsliskig och fet och patetisk och äcklig, jag hatar mig själv! Jag är så jävla tjock och ful och alla hatar mig!) (Börjar gråta)

Kommer jag någonsin att bli frisk? Kommer jag någonsin kunna äta utan dåligt samvete? Vill jag det?

Det enda som hindrar mig från att falla just nu, är boyfriend. Jag vill inte leva utan honom. Hur kan man vara så beroende av en person?

Jag vet inte var jag ska ta vägen med alla tankar. Jag vill bara ner, ner, ner, mer mer MER! Jag kan inte få nog. När jag mår dåligt äter jag inte, när jag inte äter mår jag dåligt. Det är som en ond spiral. Vad ska jag göra?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet precis är nämligen drabbad av samma. Så vi skulle kunna prata om det om du vill? Skulle kännas mycket bätre för mig! och säkert dig också!

2008-01-07 @ 23:19:59
URL: http://louiiiiize.blogg.se
Postat av: Anonym

det känns skit läskigt sen när man väl tror att det "gått över". minuten då man äter känns det bra, men efteråt då känner man att det hänt något fel.

2008-01-08 @ 07:33:14
URL: http://findyourwords.blogg.se
Postat av: sanna

tycker du ska berätta för din pojkvän. Ni är förlovade nu och han komme rinte lämna dig över detta. Då kanske han kan stötta dig och peppa din när du har det jobbigt och och på så sätt hjälpa dig ur din sjukdom

2008-01-08 @ 14:55:52
Postat av: AnnaP

sanna: jag vågar inte. igår sa han till mig (när jag inte hade ätit på hela dagen): "men anna, vill du anorexia?" Slutsats: han tycker inte att jag är smal.

Bara att han finns så att jag kan prata med honom räcker faktiskt. Så att man inte är så ensam.. :/

2008-01-09 @ 15:34:08
URL: http://myanalife.blogg.se
Postat av: Drömmarbarn

Jag hoppas verkligen att du kommer ur det här. Jag tänker inte säga att börja äta kommer att lösa dina problem. Det tror jag inte. Men att du själv kan stå upp och säga:
"Jag har anorexia" tycer jag är starkt. Att du erkänner det för dig själv är ett stort steg på vägen. Ingen är värd att må så här. Jag hoppas att det löser sig för dig. Jag tycker att du verkar vara en klok tjej. Din pojkvän älskar dig hursomhelst. Jag ber dig att berätta för honom. Gör du inte det så är det ditt val men du är värd det.
Love.

2008-01-23 @ 17:23:36
URL: http://drommarbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se