Grejen med mat



Grejen med mat är inte så mycket att man ska äta nyttigt och så, det handlar mer om PORTIONSSTORLEKARNA när det gäller mat.

För jag lovar, du kan äta VAD DU VILL och ändå gå ner i vikt. Helt bombsäkert.

Men äter du på McDonalds så kan du inte äta HUR MYCKET som helst. Äter du bara selleri, kan du äta mycket mera . Frågan är bara hur du själv vill göra.

Det handlar mycket om att minska magsäckens storlek. Jag själv äter hellre något lite kaloririkare EN gång om dagen (något LITET) än äter fem gånger om dagen. Det fungerar för mig. Man måste ta reda på hur man själv vill göra och vad man själv trivs med, inte bara pressa sig in i någon annans diet och tro att det ska fungera.

Det allra viktigaste tipset jag kan ge till någon, är att sluta äta när man är mätt. Känn efter!



Detta är naturligtvis tips för någon som vill gå ner i vikt och inte träna upp muskler. Vill du ha en stark och "fit" kropp måste du tänka mycket mer på vad du äter och att äta rikligt med både bra proteiner och bra kolhydrater för att bygga upp kroppen.

Kommentarer
Postat av: Helena

du har helt rätt, men folk gillar inte att äta mindre dt är "inge kul" typ. orka ;)

2008-07-01 @ 23:19:30
URL: http://conversion.blogg.se/
Postat av: Anonym

om du nu vet att man inte blir tjock utan till och med kan gå ner av "normal" nyttig kost. sluta då svält dig själv

2008-07-02 @ 00:05:05
Postat av: Nikki

haha, anonyms kom... Sånt de som inte vet vad en ÄS är säger... "de e bara å äta..."



Mmm.. eller hur...

2008-07-02 @ 00:43:54
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: RiotGirl

Jag äter också allra helst en mindre mängd kaloririk mat än jätteportioner sallad. Min magsäck är ganska liten så det händer väldigt sällan att jag får hugersmärtor eller känner mig tom i magen på ett obehagligt sätt, däremot så får jag ren fysisk kaloribristångest. Andra ätstörda jag känner måste verkligen ha bukfylla och äter typ 2 salladdshuvuden om dagen, jag fattar inte att de orkar :-O

2008-07-02 @ 10:08:51
URL: http://ettpsykfallsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se