Varför man äter




Det handlar inte bara om att äta för att äta. Man måste äta för att kroppen ska kunna fungera normalt...

Till exempel, du kan äta en sallad på 300 kalorier, eller du kan äta en cheeseburgare på 300 kalorier.

Kalorier som kalorier, har jag alltid tänkt... men vet ni vad? Jag har ändrat mig. För man mår så jäkla mycket bättre om man äter den där salladen med nyttiga ingredienser.


Nu ska jag åka till stallet, men håll utkik ikväll, för då slänger jag in ett inlägg om kost, vad som är nyttigt och inte. So long!

Kommentarer
Postat av: i

ja sallad är bra! man mst äta för att kroppen ska fungera. vikten är ju inte allt här i livet. det finns såå mycket viktigare saker.

2008-06-26 @ 13:27:42
Postat av: Anonym

många proanas skulle behöva en rejäl lektion i näringslära, framförallt en fördjupning i GI-metoden.



först trodde jag att GI var den största bullshit som någonsin uppfunnits. men när jag började träna och fixa och dona med käket så märkte jag på vågen och på prestationen att det är stor skillnad mellan socker-kolhydrater, bröd-kolhydrater och ris-kolhydrater. och proteinerna, de ger kalorier som är tusen gånger bättre för förbränningen än tex kalorier från godis (sockerkolhydrater)

2008-06-26 @ 14:36:33
URL: http://blommaland.blogspot.com/
Postat av: I.

En sallad på 300 kcal måste vara en riktigt jävla stor sallad ;)

2008-06-26 @ 16:53:21
URL: http://isabellefriberg.blogg.se/
Postat av: Eatingdisordina

ser fram emot inlägget. :)

2008-06-26 @ 17:07:39
URL: http://eatingdisordina.devote.se/
Postat av: AE

Det är bra att du tänkte bli nyttigare :) och inte bara tänka på "kalorier som kalorier"



Finns ju lite bättre kalorier, hehe, och som gör underverk för kroppen :)



dina kommentarer gör mig så ordentligt glad bara så du vet :D alltid kul att läsa dom!

2008-06-26 @ 18:02:34
URL: http://anorex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se