Fuck this shit, jag hatar er!



FAN, jag MÅSTE lära mig att inte ha några förväntningar på familjemiddagar.
Jag bara gråter och gråter, hålet i mitt hjärta gör så ont.

"Vad fort du äter! Och vad mycket!"

"Blev du sårad av vad han sade?"
"Ja..."
"Jaha."


"Sluta bete dig och svara på tilltal!"
"Fan ta det här, jag sticker nu!"
"Det gör du så fan heller, sitt ner. Vi är klara om tio minuter, lämna bilnyckeln här."
"Jag går ut till bilen så länge...."
"SITT NER!"
"Ta den jävla bilnyckeln då, ni kan fan klara er själva!"

Jag rusade ut ur restaurangen och mamma sliter i min jacka, pappa kommenterar hur jag äter, jag sitter och grinar inne på toaletten på restaurangen.

Fan ta er alla, jag hatar er. Om jag är så fet så att det är okay att säga vad som helst till mig, då vill jag inte leva. Jag ska bli smal, och vacker, och visa det för alla!


Kommentarer
Postat av: LILIJA.COM

Gå inte på sånt om det får dig att må dåligt!



Du är över 18 & får bestämma själv.

Bara gör det inte!

2008-11-10 @ 14:27:59
URL: http://lilija.com
Postat av: Simone

Försök se igenom sjukdomen. Tyvärr är dom bara människor, och människor säger rätt korkade saker ibland. Det är svårt för anhöriga att förstå ÄS, det ursäktar dom inte, men med den kunskapen ska du inte ta åt dig!! Det är DERAS okunskap, deras problem. Var stark, kämpa på,

kram Simone

2008-11-10 @ 14:51:59
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: Anonym

Bry dig inte Anna!

Alla människor är vackra på sitt sätt! Även du, jag lovar!

Smal som tjock, lika mycket människa.

Vad skulle du helst vilja vara? väga 90 kg eller vara blind och döv?

2008-11-10 @ 15:03:14
Postat av: Anonym

Nej, nej, nej! Åh, vad jag blir arg. Mina föräldrar förstår inte heller hur de ska hantera någonting... Jag önskar att jag vågade sätta mig ned med mina föräldrar och lugnt o sansat förklara för dem allt de säger och hur jag känner då... Men jag vågar inte, det kanske du gör? Kram på dig

2008-11-10 @ 15:27:06
URL: http://outerbodyexperience.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vahh sa dina föräldrar så till dig??!!

2008-11-10 @ 15:58:33
URL: http://madelli.blogg.se/
Postat av: Emma

Bry dig inte om dina föräldrar.

Du kan ta hand om dig själv. Du ÄR smal, du ska inte bli smalare. Du är redan för smal. Och det vet du egentligen! Kämpa!

2008-11-10 @ 16:38:26
URL: http://evdahlin.blogg.se/
Postat av: emma

Fy fan vad man hatar när föräldrarna inte fattar nånting...Hur fan kan de bete sig sådär?



Varför ska de försöka göra allt svårare för dig?



Så jävla taskigt!



KRAMAR

2008-11-10 @ 16:47:20
URL: http://thinlife.blogg.se/
Postat av: Sanna

Finns det inte familjeterapi? Dit du kan dra dina foraldrar och ni har en neutral part som du kan beratta hur du kanner for! Som kan "oversatta" till dina foraldrar om dom inte forstar. Din pappa later valdigt egoistisk! Hur kan man saga sa till sitt barn som har atstorningar?? Om du kan ta avstand helt ett tag, sen se hur dom ar. Man kan vanta ut de flesta manniskor och fa dom att lyssna! Det later som dina foraldrar later deras egna problem ga ut over dig. Det ar inte rattvist, sta pa dig! Du kan ju visa dig mer vuxen an dom, prata lugnt med dom och tappa inte kontrollen som dom verkar gora. Seriost, det ar inte ditt fel!!!! Du ar vacker!

2008-11-10 @ 17:07:01
Postat av: Anonym

Fan vad fel det här är. Ingen borde få höra sånt från sina föräldrar, ingen!! Kan bara föreställa mig själv lite eftersom jag också fått kommentarer från min mamma som nervärderat mitt utseende.

Men Anna, du är vacker.

2008-11-10 @ 17:08:08
Postat av: Anonym

Men hallå, hur smarta är dina päron?!

2008-11-10 @ 17:09:19
Postat av: britnie spirs

MJAAAAAAAAAAA =(

2008-11-10 @ 18:24:10
URL: http://brottarmaerta.blogg.se/
Postat av: Dimitra

Just look forward anna. Det är allt man måste göra och sen så klarar man allt. ps. kolla gärna in min blogg och rösta på "vilken serie?.." - tävlingen. ha det bäst !

2008-11-10 @ 19:13:13
URL: http://mjukiish.blogg.se/
Postat av: Go life

Det är inte dej det är fel på, det är din FAMILJ som det är fel på! Du är så mkt bättre än dem och du färtjänar inte deras kommentarer!!

2008-11-10 @ 19:15:11
Postat av: freja <3

Ta inte åt dig av det dom säger! Åhh jag blir skit arg på dom nu,hur kan dom bara? Du är deras dotter och dom borde stötta dig och inte göra saker och ting värre,dom borde fatta att du blir sårad.

EN MILJON STYRKE KRAMAR <3



SVAR PÅ KOMMENTAR :haha maria s,jag ska göra bedömmnigs samtal med henne den här veckan och vad jag läst av dej verkar hon vara (förlåt) en riktig bitch,eller? Jag har Eva som behandlare och jag går där fortfarande,men bara en gång i veckan och då bara ett samtal.

2008-11-10 @ 19:24:14
URL: http://lollipopshop.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet hur du känner dig. Det känns som att ena stunden gnäller de på att man inte äter alls eller att man äter för lite, sedan är det tvärt om några minuter senare. Jag vet inte vilket av dem som är värst. Det jag kan säga är att ångesten enbart växer då man får höra en sådan kommentar din pappa sa.



Hoppas det blir bättre!

Sköt om dig.

2008-11-10 @ 19:40:10
URL: http://skadadtillvaro.blogg.se/
Postat av: Anonym

dfyy fan vilka svin!,försök att inte bry dig om dom du förtjänar så mycket bättre! tror på dig!

2008-11-10 @ 19:45:52
Postat av: Beatrice

Vet inte dina föräldrar något om din sjukdom eller? Eller är de så okunniga eller vad?

2008-11-10 @ 21:34:45
URL: http://aestheticlythin.blogg.se/
Postat av: ronnie

när jag var som sjukast trodde jag att allt min mamma sa var riktat mot mig min kropp mitt utseende och mitt ätbeteende....så är det självfallet inte men jag vet var du är. jag har rusat från så många middagar, luncher frukostar och andra matrelaterade situationer och känt mig kränkt, smutskastad nedvärderad osv osv osv...alltid alltid alltid kunde jag hitta något litet som jag förstorade upp och gjorde till drama i mitt huvud och kunde i efterhand återskapa och berätta för mina polare om hur vidrigt äckligt och okänsligt min mamma betett sig mot mig... det läskiga är att idag när jag ser på det nyktert med mer friska ögon så var allt det där mina egna demoners skrik rop och sjuka maktspel i mitt eget huvud. ingentig var sant eller verkligt. min anorexi hittade på allting för att lura mig från maten, för att jag skulle ha ett skäl att slippa äta och dessutom rättfärdiga mitt smitande...jag vet att det kändes helt rätt och äkta då. idag nu vet jag hur sjukt och fel jag betedde mig.



jag säger inte att din familj är exemplarisk för jag känner dem inte. men var vaksam på att det är din hjärna som spelar spratt med dig för att du är SJUK. du är sjuk och du måste bli frisk. jag gjorde det på egen hand och jag önskar att jag tagit emot proffshjälp men jag vågade inte. du gör som du vill. det är inte min sak. men nr du skriver såhär och får thugo kommentarer på att du gör rätt och dina föräldrar gör fel så gör du samma sak igen. du triggar din sjukdom och låter den vinna. du rättfärdigar dens beteende och fortsätter snurra i din anorexikarusell. försök bryta det mönstret. fan tjejen. jag vet att det här sjukner in någonstans för jag vet att du vill bli frisk också, åtminstone en del av dig även om den är undertryckt. det går. men vägen dit är inte att skylla alla problem ifrån sig. om du var frisk med styrka och självkänsla skulle kommentarer som deras inte röra dig i ryggen. DET ÄR ATT VARA STARK och du vill vara stark det vet jag. kämpa ditåt istället för att fly hela tiden!

2008-11-11 @ 00:14:35
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: blomblom

den som är sjuk har inget annat val än att kommunicera från sitt sjuka perspektiv, den som är frisk har lite mer marginal att flytta sitt perspektiv. föräldrar är bara människor men man har rätt att kräva av dem att de skall VILJA FÖRSÖKA kommunicera ifall de vill ha något av en - oavsett var i sitt sjukdomstillstånd man befinner sig.

2008-11-11 @ 00:35:09
Postat av: Linnéa

Faan jag blir så jävla arg. HUr kan de bete sig så? Snälla Anna fortsätt att kämpa, du har kommit så långt! Du behöver inte besvisa något för dem eller nån annan. Gör det för dig själv, du äter ju nu.. så starkt av dig!!!



Sedan måste jag bara få säga till er som skickar elaka kommentarer, faan låt Anna vara.. gillar ni inte de ni läser så SLUTA läs då! Faan skaffa ett eget liv!



Fortsätt kämpa Anna! <3

2008-11-11 @ 09:34:08
URL: http://linneawikman.devote.se
Postat av: Emma

Hej! Ta inte detta på fel sätt, menar absolut inget illa. Läste i ett äldre inlägg att du hade det ganska gott ställt, inget fel med det, det jag undrar är om du inte har tänkt flytta hemifrån? Läser ju hur mycket dina föräldrar sårar dig, omedvetet eller inte, but still. Samtidigt förstår jag att de är din familj och det är självklart starka band. Men det var nbara en tanka som slog mig, att du skulle må bättre av att slippa deras kommentarer under en tid kanske. Fast samtidigt, om du bor ensam kanske din sjukdom blir värre? Menar som sagt inget illa, och märker att du är påväg ut ur denna onda cirkel även om det är en bit kvar. Men fortsätt kämpa så tror jag det går. I belive in you! :)

2008-11-11 @ 14:00:05
Postat av: Tinka

Jag vet att vad JAG säger inte kan göra så stor skillnad! Men dina föräldrar verkar helt enkelt inte fatta hur de ska betè sig!! Stå på dig!!! Du är värd massor!!!



Massa kramar!!

2008-11-11 @ 17:50:15
URL: http://tinkalinka.blogg.se/
Postat av: Susie

Men du håller ju på bli frisk va fan ><

2008-11-11 @ 18:27:09
URL: http://aspartamfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se