Jag är så töntig!



Jag är så himla töntig! Jag har precis ätit middag, tonfisk med bönor, ett ägg och lite tomatpuré.

Och jag har jätteångest. Jätte, jätte, jätteångest. Varför? Det är inte ens mycket kalorier i det där. Typ 110 i tonfisken och 48 i tomatpurén, 78 i ägget. Och jag åt inte mycket (eller, gjorde jag det? Jag har så skev uppfattning om vad som är mycket och vad som är lite). Speciellt inte eftersom jag bara har ätit havregrynsgröt idag, och sprungit runt en del OCH tränat.

GADDAMNIT, försvinn ångesthelvete.

Kommentarer
Postat av: Julia

jättefin bild

2008-11-25 @ 19:03:43
URL: http://jsomijulia.se
Postat av: j

Låter ungefär som om vi åt samma då.. Dock tränade inte jag något (får nämligen inte för läkarna) men det kanske blir några magövningar på golvet innan jag somnar. Vi är dumma mot oss själva, vi förtjänar inte att behandla oss så här. Kämpa lite till tjejen, du klarar det :)

2008-11-25 @ 20:05:29
URL: http://jennyoregon.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag känner inte dig, men du är fin som du är! Du behöver inte gå ner i vikt, du SKA inte gå ner i vikt. Du får kämpa med maten nu! =) <3

Lycka till!

2008-11-25 @ 20:52:14
URL: http://jeeeny.blogg.se/
Postat av: Maddie

usch jag vill inte låta elak, det är jättebra att du tränar på gym och sådär. men om du inte äter ordentligt så bryter du ner musklerna istället och kan gå ner ännu mer i vikt eftersom fettförbränningen höjs så mycket..och fortsätter flera dygn efter träningstillfället. :( det vet du förmodligen, men iaf!

kämpa tjejen!!!

2008-11-25 @ 21:38:41
URL: http://madeleiiiine.blogg.se/
Postat av: malin

detta kanske låter lite konstigt och så.. men jag ska ha en redovisning i skolan om anorexia och jag har själv ingen problem med detta så därför istället för massa fakta kanske du kan hjälpa mig? Typ tala om för mig hur de kom sig att du fick de och sånt, du är verkligen inte tvungen men skulle vara snällt så att jag inte bara står och snackar massa som kanske inte ens stämmer..

2008-11-25 @ 22:50:50
Postat av: AnnaP

malin: maila mig frågor så svarar jag så fort och utförligt jag kan =)

2008-11-25 @ 23:01:36
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack så mkt, jätte snällt

2008-11-25 @ 23:03:25
Postat av: ------

Bloggen är till för din egen skull självklart.(Vilket är skit bra)

Men ibland kan det bli fel när man skriver om just sånnt som handlar om ätstörningar och dylikt.Det kan bli en uppmuntran.

Har själv jävliga problem och vill aldrig att någon annan ska drabbas av det.

En liten tanke bara, så att det inte blir som en uppmuntran till folk att göra samma sak.

Hoppas du får hjälp och allt som hör dit till.

kram

2008-11-26 @ 10:30:21
Postat av: Anonym

Hej. Det var jag som har kommenterat ett annat inlägg från dig, jag som ätit lussekatter idag!:)jag undrar bara om du får magont när du inte äter? jag får kramper precis "innanför" naveln och vid äggstockarna. Är det normalt? Jag vill verkligen inte gå upp i vikt, jag vet precis hur det är med denna ständiga matångesten, det är skitjobbigt, men samtidigt vill man inte gå upp ett enda gram. Jag känner igen mig så mycket i dig så Svara gärna, vet inte någon annan jag kan fråga.

Tack!

2008-11-26 @ 22:55:54
Postat av: AnnaP

Anonym: Jo, jag får ont i magen om min mage är van vid att äta och sen slutar äta. Då kan jag få små ryckningar och kramper, fast inte så farligt tycker jag.



Försök att äta lite även om det känns jobbigt. Jag vet hur du känner =/ kram!

2008-11-27 @ 12:06:56
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag har varit där och ångestattackerna som kommer efter att ha ätit försvinner med tiden. Det kommer att kännas så i början, det är för att du inte längre kontrollerar maten som du gjorde innan och kroppen fungerar så att man får panik när man ger efter för sitt kontrollbehov, alltså sitter det i huvudet. Lycka till med tillfrisknandet=)

2010-04-21 @ 16:29:28
URL: http://notsoskinnylea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se