Jag är alltid hungrig

Jag satt och diskuterade en sak med Boyie för ganska länge sedan.

HAN: Kom igen, ät middag hos mig.
JAG: Nej, jag är inte hungrig, men tack ändå.
HAN: Du är alltid hungrig!
JAG: Nej, det är jag inte, jag är aldrig hungrig.


Så kom jag att tänka på det igår. För ni frågar alltid vad jag gör åt hungern som kommer när man inte äter.
Tänk om det är så att jag ALLTID är hungrig? Jag brukar ju jämt säga att jag aldrig är hungrig. Men tänk om mitt hunger - och mättnadssystem är så f*cked up att jag inte ens vet om jag är hungrig längre?


Kommentarer
Postat av: Mjke

Förmodligen är det så. Jag tyckte heller aldrig jag var hungrig då jag var sjuk, men börjar man tänka på det eller börjar förstå vad det är man skänner så är man faktiskt hungrig. Fast man trycker bort känslan.

Om du förstår hur jag menar! :P



Ha en bra dag!

2009-02-20 @ 11:16:02
URL: http://mjke.blogg.se/
Postat av: z

vissa anorektiker har ju oförmåga att känna hunger, andra känner hunger hela tiden...detär väl olika hur man är som person

2009-02-20 @ 12:19:34
URL: http://zorrans.blogg.se/
Postat av: Josefin

För många som har varit sjuk en längre period blir det så. Man är hungrig, men man har blivit så bra på att ignorera det att det inte existerar. Jag är fortfarande långt ifrån helt frisk, men jag har kommit en bra bit på vägen. Jag vill äta för att må bra, och när man känner så, då har man kommit en bit anser jag. Iaf, jo, om inte någon påminner mig om att äta så glömmer jag bort det. Min inbitna vana om att inte äta och att stänga av hungern har satt sina spår.. Det är tråkigt, men så är det. Så även om jag kämpar och VILL äta så är det ingen rutin för mig, det sitter inte i ryggmärgen längre. Jag hoppas att det är något som kommer tillbaka igen.. Vanan att äta utan att någon ska påminna en.

Kämpa på tjejen! Jag har följt din blogg längre och du är verkligen en kämpe. Jag tror på dig =) Kram Josefin (Sorry för boken jag skrev här, haha!)

2009-02-20 @ 12:47:43
URL: http://lindajosefin.blogg.se/
Postat av: Lolita

Ja. Hunger och mättnadskänslorna är helt fucked up, babydoll.

2009-02-20 @ 13:24:51
URL: http://sistersoldier.blogg.se/
Postat av: Ava

Det är precis som du säger, alltid hungrig, fast man låtsas om att man inte är det..

2009-02-20 @ 15:33:02
Postat av: Anonym

jag undrar en sak..hur spårar man någons IP-adress?

t.ex om nån skriver skit om en på ens blogg, hur kollar man upp varifrån dom skriver? vet du?



2009-02-20 @ 15:44:09
Postat av: Ally

De är säkert sant, om man kroppen alltid är hungrig, så vänjer man vell sig vid de tillslut som du säger :/

2009-02-20 @ 16:09:48
URL: http://www.celebrate.devote.se
Postat av: M

Jag tror inte att du är hungrig så mycket, i och med att din magsäck måste var jeteliten efter att du så länge har ätit så lite.

2009-02-20 @ 16:19:19
Postat av: sophie



Jag tänker ganska mkt på just det där. Det skrämmer mig nämligen att inte minnas hur hunger känns. jag minns inte. hur vet man egentligen att man någonsin är hungrig? förvirrande känsla, odefinierbar.

2009-02-20 @ 20:44:26
Postat av: Anonym

de är ju tyvärr så att när man har anorexi så försvinner hungerkänslorna...

2009-02-20 @ 21:14:44
URL: http://alltingsnurrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se