Tjat på min mat



Det var ett himla tjat på min mat
dom senaste dagarna... från min "familjs" sida.

Jag vet inte varför, men helt plötsligt ska pappa bjuda mig på mat, mamma står och lagar mat hela dagarna och mina släktingar frågar lite skämtsamt: "får du ingen mat hemma?"

Till saken hör att jag har lagat mat själv sedan jag var 9 år gammal. När andra barn kom hem ifrån skolan hade deras mamma eller barnvakt gjort mat åt dom, jag fick alltid komma hem till ett tomt hus.

Inte för att jag klagar, jag tycker bara att det är roligt att dom börjat bry sig. Men frågan är varför dom håller på såhär nu? Har jag gått ner mer i vikt?


Kommentarer
Postat av: Anonym

de kanske vill peppa dig? men vad kul att du ser dem som något roligt, och apropå ingenting så trodde jag att hon på bilden åt en macka med massa brieost på.. men efter ungefär 3 minuter ser jag att det är ett päron... synkoll nästa? haha

2009-02-15 @ 13:11:19
Postat av: Anniken

Kanske dom vet at du mår lite bättre, och at dom vil at du ska forsätta må bra. som bryr sig och vil hjälpa dig :)

2009-02-15 @ 14:34:26
URL: http://www.anikn.devote.se
Postat av: Isabelle

Mina håller också på så asjobbigt!

2009-02-15 @ 15:33:19
URL: http://skinnys.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är väl skönt att dem bryr sig. och ta det nu inte som en komplimang och tro att det är för att du har gått ner mer. det tror jag skadar dig.

varför skulle dem inte laga mat åt dig, du har ju en dödlig sjukdom. ät och försök att se mat som något bra.

2009-02-15 @ 15:55:01
Postat av: Simone

Jag fick heller aldrig nån hemlagad mat. Undantag om mamma hade lagat på helgen o fryst in. Pappa bodde vi inte med men han skulle inte kunna koka ett ägg för den delen. Det blev mycker billys pizza och typ flingor som middag. Det där med att släkten är på dig nu; min pappa kom typ när jag var 22 o sa: du är väl försiktig med killar och alkohol!! Snacka om att vara några år för sent...

2009-02-15 @ 16:10:03
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: ewelina

ibland kan man gå ner i vikt när man börjar äta.

jag gick ner i vikt ett tag innan jag började gå upp.

2009-02-15 @ 17:44:19
URL: http://ewelinawallberg.bloggagratis.se/
Postat av: Emma

Det där med lagat mat själv sen du var 9 och alltid kommit hem till ett tomt hus känner jag mer än väl igen. Kom ihåg att det kändes alltid så konstigt när man kom hem till kompisar där middan tex alltid var serverad kl 4. Känner igen mig så otroligt mycket i dig, själv håller jag också på med hästar och har min egen hoppe häst som jag tävlar :) och jag har också ätstörning men det blir bättre nan gång ibland och jag känner mig typ "normal" men sen ställer jag mig på vågen och allt rasar igen. Läser din blogg så ofta jag kan och det vore underbart om du kunde adda min msn emma[email protected]. Skulle kännas så skönt och kunna prata med någon som vet hur svårt det är. Men du får ha det så bra och lycka till med allt :) /emma

2009-02-15 @ 20:15:54
URL: http://emmaostman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är konstigt, ibland verkar dom bry sig och vara medvetna om din sjukdom och ibland är det precis tvärtom?

2009-02-15 @ 21:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se