Att inte äta tillräckligt och att äta kakor



Jag har haft extrem ångest i ett par dagar nu, även om det kanske inte märkts så mycket här i bloggen. Jag vill inte vara negativ och påverka er på det viset...

Men idag fick jag tillbaka det som ett brev på posten: jag svimmade i stallet.

Jag åt frukost vid två och då åt jag yoghurt med en mandarin och ett päron. Sedan begav jag mig till stallet och red en häst, och när jag skulle till att rida nästa fick jag blodsockerfall och bara ramlade ihop. Tydligen tryckte tanterna i stallet i mig massa socker (kakor) men jag minns inte ens det (tur är väl det, annars hade jag väl haft ångest för det med!). Efter sockret mådde jag bättre och nu när jag kom hem för ett par timmar sedan så åt jag middag: kyckling och grönsaker.

Nu mår jag jätteilla och det känns som att jag ska kräkas. Men inte fan ska jag kräkas. Dumma kropp, ta åt dig maten jag ger till dig?

Kommentarer
Postat av: Fanny

intressant

2009-01-20 @ 21:53:22
URL: http://viktigmanniska.blogspot.com/
Postat av: Anonym

jag åt massa kakor när jag var sjuk...det är egentligen inget konstigt med det...snabbt tillfört socker som man som anorektiker galopperar bort på två röda och inte sätter sig någonstans eftersom man är så undernärd att kroppen gör av med allt direkt när den får det...



du behöver inte vara lika rädd för mat som du är. när du börjar kämpa på riktigt kommer du dessutom märka att det faktiskt är svåååååårt att gå upp i vikt, för den dagen kommer när du bestämmer dig för att leva och tro mig du kommer äta för allt du är värd när du inser vad du redan förlorat...



men den insikten kommer tids nog och fram tills dess tycker jag du ska unna dig lite av livets goda med gott samvete. du har gjort dig förtjänt av att leva precis som alla andra. ingen mat är farlig. det vet du också. förbjudet listan är anorexians vapen för att kontrollera dig och hålla dig kvar i störningen. inse det och bröja slåss åt rätt håll istället.

2009-01-20 @ 22:49:26
Postat av: Evelina

Gud vad duktig du är som kämpar på!

2009-01-20 @ 23:14:35
URL: http://letmedisappear.blogg.se/
Postat av: Söötaflickan

usch va hemskt :(



Hoppas att du mår bättre nu då :)

Du kan ju käka sådana socker "tabletter" som diabetiker käkar? så kanske du får mera energi och sådant ?



Hoppas du inte spyr oxxå <33333

2009-01-21 @ 00:52:35
URL: http://anythingbutordynary.blogg.se/
Postat av: Öh

uppmäksamhet uppmärksamhet uppmärksamhet

2009-01-21 @ 11:31:19
Postat av: Maria

Ojoj.. Tur att det fanns folk som hjälpte dig! Ta det lugnt idag och var rädd om dig!

2009-01-21 @ 12:54:37
URL: http://mariahelalivet.blogg.se/
Postat av: Elin

Stackare ... Kämpa på mot anorexian. Du kommer fixa det. Lycka till :)

2009-01-21 @ 13:31:36
Postat av: camilla

Kämpa på! Kram

2009-01-21 @ 20:33:28
URL: http://doden.blogg.se/
Postat av: Catrin

Jag skriver nu ännu en gång till dig, och hoppas verkligen på ett svar!

Jag känner precis sådär, och det är varje gång jag har ätit!

Du verkar vara en rätt så stark person (tycker jag)

men hur har du orkat ta dig igenom allt detta?

Kramar

2009-01-22 @ 20:36:36
Postat av: Paris

Catrin: Det finns mediciner ifrån Apoteket som hindrar uppstötningar, som till exempel Novalucol. Dom hjälper mig jättemycket när detkänns som att jag ska kräkas efter maten!



Fast jag har ju inte tagit mig igenom allt =P hehe. Jag kämpar fortfarande, varje dag. Men det handlar om att ha något att kämpa för. Likväl som att man inte kan bli smal utan ett mål, kan man inte bli frisk utan ett mål.



Hoppas att det svarade på din fråga =P kram!

2009-01-22 @ 21:04:52
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se