Ronnie

Tack Ronnie, för dom här orden:

"...alla är inte så smarta tyvärr...de blir kroniker och slutar sina liv som mediokra urtrista smala människor med medelsvenssonjobb som de precis klarar av. de fortsätter balansera och kompromissa med anorexin. väljer att satsa på att låta sjukdomen leva kvar istället för att göra karriär. du kan räkna matte själv och du vet vad som krävs för att tillfredsställa anorexin. minus tusen kalorier gör dig inte till en framgångsrik chef på en pr-firma...det gör dig till ett arbetskolli på samhall eller till ett biträde i en ica-butik. "

Jag tänker inte sluta som ett kolli, det är ett som är säkert. Helena och jag pratade om det där, när jag låg inlagd. Vi ÄR för smarta för anorexi. För var kommer det att sluta? Jo, precis som Ronnie skrev, på en jävla Ica - butik någonstans, och man kommer knappt klara av ens det. Ångest hela dagarna och att kompromissa med anorexin hela tiden.

Nu ska jag fortsätta med "det jag är så upptagen med". Ni får veta om ett tag, hehe.

Kommentarer
Postat av: Maria

Usch.. Det där är så sant att jag mår illa..

2009-01-22 @ 15:14:16
URL: http://mariahelalivet.blogg.se/
Postat av: victoria

Så sant. Är så himla glad för din skull att du ser det också. Det känns som om du kommit långt. =)

2009-01-22 @ 16:22:02
URL: http://cpsnutt.blogg.se/
Postat av: Erika

vad är det för fel på att jobba i en ICA-butik då?

2009-01-22 @ 16:34:40
Postat av: Anonym

Smarta människor säger inte "vi är för smarta", de visar att de är smarta och tar tag i sin situation

2009-01-22 @ 19:38:58
Postat av: tess

ja, jag undrar som erika. vad är det för fel med att jobba på ica?

2009-01-22 @ 20:30:40
URL: http://donotlookback.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Paris, skulle inte du till Thailand i januari, eller är det nåt jag drömt..? :P

2009-01-23 @ 10:43:23
URL: http://tankarsombankar.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Kan man inte vara smart om man har anorexi??? Tvärtom visar flera undersökningar att människor med anorexi är mer intelligenta och ambitiösa än andra. Och detta för att de har något som kallas VILJESTYRKA! Jag har haft anorexi i åtta år nu och gick ut gymnasiet med högsta betyg i alla ämnen. Nu pluggar jag matte på högskolan och tänker i framtiden bli mattelärare. Då måste man väl för fasen ha något i huvudet??!

2009-01-24 @ 15:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se