Att leva på alkohol.



När inget längre känns bra, då får ett glas vin en att må bra. Märkligt det där.

Eller nej, inte alls förresten. Om jag super mig full glömmer jag bort allt. Dagen efter blir jag bakis och slipper äta, tänka, ifrågasätta, känna något annat än apati eller hat eller kärlek.

Boyfriend tyckte att jag betedde mig som en alkoholist. Och där kom min beroende - personlighet fram igen. Jag har lätt för att falla in i dåliga vanor.

Vin hjälper mig att sluta känna, det hjälper mig att somna, det hjälper mig att stå ut med mig själv. Kul att byta sitt liv som anorektiker mot alkoholistlivet.

Fast å andra sidan, ett glas vin innehåller runt 130 kalorier. Jag blir jättelätt onykter. Jag föder anorexin samtidigt som jag föder min nya ovana. Toppen, great, fantastic, superb.

Fan vad jag hatar mig själv just nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man kan inte hata dig du är underbar så sluta hata dig själv. En människa föds för att leva och om man ska leva ska man äta! Visst du har krånglat till det igenom att inbilla dig att kalorier är fel, men någon dag kommer du vara frisk det är jag säker på! Titta på mig bara.. Jag har varit sjuk i två år och nu är jag snart helt frisk ( hoppas jag )

Stay strong <3

2009-07-05 @ 23:31:23
Postat av: Simone

Är det unte runt 110 kcal i vitt vin? I torrt vin alltså..

2009-07-05 @ 23:40:59
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: M

i love wine :D!

2009-07-06 @ 19:38:06
URL: http://lifeguard.blogg.se/
Postat av: Maria

Stimlerar alkoholen din hunger? När jag dricker t ex vin blir jag extremt hungring och "släpper" på svälttankarna - vilket är bra.



Hur är det för dig?

2009-07-08 @ 13:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se