Sabbade planer.



Nu sitter jag här igen, och vet inte vad jag vill.

Kom nyss in på en utbildning här i Sverige, men jag vill ju åka till USA? Vad sjutton ska jag göra?

Boyfriend satt tydligen och grät hos sin killkompis igår för att han ville ta livet av sig. Men han vet fortfarande inte vad han vill. Vågar jag satsa på honom när han inte vet vad han vill? Kul om jag bestämmer mig för att stanna här i Sverige för hans skull och sedan inser han att han inte vill ha mig.

Nu har jag tårar i ögonen igen. Försöker hindra dom från att rinna men det går knappt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åk till USA! du kommer ångra dig om du inte gör det.

2009-07-21 @ 16:30:22
Postat av: Sessie

Vännen, det verkar vara ett svårt beslut.. Men lyssna på dej själv i första hand.. det är det bästa hur svårt det än är.. kram

2009-07-21 @ 16:34:25
URL: http://www.metrobloggen.se/anorexiasize
Postat av: Helena

2009-07-21 @ 16:43:41
Postat av: JENNIFER

Jag tycker inte du ska satsa på han. Gör de du vill, :)

2009-07-21 @ 18:44:42
URL: http://jjennifeh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gör det DU känner för. Det är DITT liv, och vill han ha ha dig så får han fan ta och säga det till dig, face to face.

Jag tycker du ska åka :)

2009-07-21 @ 18:52:16
Postat av: Frida

Jag vet att du skulle ha skrivit vilken utbildning det var om du ville att vi skulle veta, men jag frågar ändå, det skulle vara jätteintressant att få veta åtminstoende vilket ämnesområde :)

2009-07-21 @ 18:57:58
Postat av: L I L I J A

Man kan ju inte säga åt andra hur de ska leva sina liv, men hade jag varit i din sits hade jag struntat i boyfriend. Av dina inlägg att döma verkar han redan inte bry sig så mycket som han borde när ni väl är tillsammans :( Jag tror du behöver en nystart, men nya människor i ditt liv. De gamla verkar bara dra ner dig i skiten gång på gång :S

2009-07-21 @ 18:58:18
URL: http://lilija.com
Postat av: Anonym

Låt inte en kille styra ditt liv! :)

2009-07-21 @ 20:12:08
Postat av: Anonym

Du har ju inte direkt "kontroll" över ditt liv om man säger så. Det är nog inte så jättesmart att vara tillsammans med en människa som är lika ostabil som du. Ungefär som två alkolister som är tillsammans och försöker sluta dricka. Hitta någon normal som tar dig tillbaka till verkligheten istället för en suicidal kluven kille.

2009-07-21 @ 20:27:15
Postat av: Angelica

åker du till USA kanske ditt liv för en gångs skull ordnar upp sig och tar stora vändningar. Det verkar vara det du behöver. Ärligt talat förstår jag fullt att du är obekväm i sitsen att vela fram och tillbaka mellan killen och USA. Men som sagt,, om han inte visar PÅ RIKTIGT vad du betyder för honom så borde du åka iväg till USA och starta om på nytt. Du kan skaffa nya vänner och kunna känna att "här vet ingen vem jag är, jag kan vara den jag vill vara". Satsa på att försöka förändra istället för att gräma ner dig!

2009-07-21 @ 20:48:10
Postat av: Simone

Jag håller med anonym ovan: gör det du själv vill, och var självisk; tänk vad som är bäst för dig. Det brukar fixa sig med kärleken ändå. Jag brukar tänka såhär: åker jag inte iväg kommer jag att ångra mig. Visst, det kanske bli svårt för förhållandet, men spricker det så var det väl inte meningen. Håller det däremot vet man att det definitivt är något värt att satsa på! Så har det funkat för mig. lyckat till//kram S

2009-07-21 @ 21:51:10
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: s

I en av dina meningar så säger du faktiskt att du vill åka till USA, så du vet redan vad du vill! För en gångs skull ta dig modet och gör något betydelsefullt för dig! Lyssna på vad DU vill göra, för det behöver du. Du vill åka till USA, gör det! Om du ångrar dig? Åk hem isf!



Jag tycker inte att din kille verkar vara värd att stanna för. Hade han stannat för din skull om du tvekade på honom i nuläget? Dessutom verkar han själv vara otroligt ostabil och det är väl inte en vidare kombo med din anorexi? Hur svårt det än är så måste man ibland inse att man inte är bra för varandra. Det gör grymt ont att lämna någon man älskar, men ibland kan ett förhållande göra mer dåligt än bra. Speciellt om man själv behöver läka och växa i självkänslan. Du skulle snarare behöva en trygg och snäll kille som ger dig utrymme.



Men viktigast av allt! Ge dig mer självrespekt, visa vart dina gränser går. Varför ska han tveka fram och tillbaka? Du borde veta att du förtjänar bättre än så. Du är ung, smart och vacker... Varför ska någon som tvekar på dig styra ditt liv?

2009-07-22 @ 00:14:54
Postat av: borninjune

Om du inte tar hand om dig själv och ser till att du mar bra kommer inget parförhallande att fungera. Det vore säkert bättre för dig, helt själviskt sett, att vara ihop en en kille som är rak och vet vad han vill och även säger det, liksom att han är stabil. Självmordsbenägda människor är inte särskilt stabila.



Om du känner att du skulle ma bra av att flyga till USA, gör det. Om du stannar för nagon annans skull och blir olycklig av det, har du förlorat.

2009-07-22 @ 15:53:49
URL: http://borninjune.blogg.se/
Postat av: Anonym

åk till USA. boyfriend verkar ändå aldrig kunna betsämma sig. tänk om du inte åker och han ångrar sig och vill inte ha dig ? åk !!!

2009-07-22 @ 17:06:35
Postat av: Linn

Gör det du vill! Om er kärlek är något att satsa på så överlever det definitivt något så futtigt som ett år i USA. Ni har ju ändå varit ihop i 3 år nu?

2009-07-22 @ 22:01:23
URL: http://ettpsykfallsvardag.blogspot.com
Postat av: anna

du skulle säkert ångra dig om du inte åkte :) tycker att du ska ta chansen och dra dit! massa kramar!

2009-07-24 @ 10:30:28
Postat av: Emelie

Det absolut ända du kan göra att prioritera dig själv (som många andra sagt). Det är du so är huvudpersonen i ditt liv och du måste tänka på dig själv för att kunna bli lycklig.

2009-07-28 @ 13:39:04
URL: http://www.improveme.se/emskling
Postat av: Linda

Åk åk åk!!!

Du kommer ångra dig om du inte gör det. Klarar er relation av långdistans så är det ju bara ett plus i kanten ;)

2009-07-29 @ 10:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se