Lista om mig

Nu har jag sett den här listan i nästan alla bloggar jag läser, och slänger upp den på min egen också.

Lovar du att vara ärlig? Yes box.
 

Du heter: Paris är mitt alterego. Bloggar under pseudonym.

Smeknamn: Parre. Nej, jag skämtar bara.


Låt som när du är ledsen sörjer till? En låt jag alltid återkommer till är Metallicas "Nothing else matters"


Beroende av: Jag hatar att vara beroende av saker, känner jag att jag har ett beroende så bryter jag det direkt.


Vem behöver du mest just nu: Jag behöver någon som tycker om mig.


Vad tror folk om dig? Första gången folk ser mig så tror dom att jag är Sveriges största bitch, folk brukar bli positivt överraskade när dom pratar med mig.


Stämmer det? Att jag är Sveriges största bitch? Nej, jag är ganska snäll.


Vad får du oftast komplimanger för? In real life, mitt utseende, min kropp. I bloggen att jag skriver bra och att jag är intelligent - vilket jag blir tusen gånger gladare för.


Vad säger du för att imponera på någon? Jag brukar inte känna att jag måste imponera på någon.


Hur imponerar man på dig? Genom att vara freeeeesch. Nej, man imponerar på mig genom att vara rak, ärlig och stå för det man tycker. Det är starkt att göra det!


Brukar du skratta för dig själv? Nej. Eller, det händer väl, men inte ofta. Jag skrattar inte högt så ofta.


Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Förresten så plockade snuten mig igår, haha"


Var bor du? In tha city.


Trivs du där: Nej, jag vill bort, bort, bort.


Äger du några converse: Nopp. Stod och klämde på ett par vita, höga igår, men jag tror inte att jag passar i det.


Sprit, cider, vin eller öl: Cider, vin, champagne. Blir alldeles för full på sprit, det är inte okay.


Brukar du bli för full: Haha. Nej, faktiskt inte. Inte längre.


Vad har du för mobil operatör: Comviq FTW.


Är du allergisk i mot något: Inte vad jag vet.


Har du haft sex idag: Haha, orka att jag rodnade när jag läste den här frågan. Jag är en sådan mes. Nej, det har jag inte.


Nästa mål i ditt liv: Resa bort. Pratade med mamma om att resa bort i några månader. Vi får se hur det blir med den saken.


Hur svarar du i mobilen: "Ah hallå?"


Vem ringde du senast? Pappa


Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Vi pratade om hästar.


Antal timmar sömn inatt: Somnade vid tolv, vaknade åtta, nio. Har faktiskt sovit riktigt bra dom senaste dagarna.


Sov du ensam: Nej. Jag hade sovsällskap.


Brukar du komma i tid: Hehe, nej.


När mår du bra: Jag mår bra när jag får vara med Boyie. Jag mår bra när jag är med hästarna. Jag mår bra när jag läser (nördvarning, jag vet).


När blev du fotad senast: Nu i helgen.


Hur känner du dig nu: Ganska bra, svullen och ont i magen. Damn you, lilla magsäck.


Vanligaste färg på dina kläder: Det måste vara svart eller vitt. Tråkigt nog.


Vad tycker du om fötter: Jag hatar fötter! Alltså, jag tycker verkligen att det är JÄTTEÄCKLIGT med fötter! På riktigt!


Vad saknar du: Värme, en normal tillvaro, mod att ta tag i saker och förverkliga dom.


Hade du en bra kväll igår: Vad gjorde jag igår? Jo, juste. Jo. Den var väl som alla andra.


Favorit dryck på morgonen: Juice är gott. Annars vatten.


Rakar du benen: Ja. Jag älskar känslan av att vara freeesch.


När brukar du oftast gå och lägga dig: Alldeles för sent. Ofta långt efter tolv...


Är du blyg? Nja, eller jo, jag är jätteblyg. Men går jag ut så tar jag på mig en mask så jag tror inte att folk ser mig som blyg.


Sysslar du med någon idrott: Javisst, rider. Jag älskar att träna, har alltid tränat. Många olika sporter.


Vill du hellre ha mail än brev: Jag får hellre brev. Åh, det är så mysigt!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Jag tror på attraktion vid första ögonkastet. Kärlek är för stort för att man ska kunna bli "kär" vid första ögonkastet - tycker jag.


Har du spytt offentligt: Jag har spytt på en offentlig toalett, men det är ju inte ute bland folk, om man säger så.


Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Som jag sade till en kille förra helgen: hade jag varit kille så hade jag varit president. Jag hatar att vara kvinna i dagens samhälle.


Är du nöjd med ditt liv: Det är väl helt okay. Jag ska inte vara dum och klaga, det finns många som har det värre.

Är du bortskämd:
Nja, jag vet att ni tycker det. Men ifall man jämför med mina jämnåriga kamrater så är jag inte så bortskämd. Allting är ju relativt.

Vad gör du i morgon: Imorgon, rider, pluggar, bloggar såklart. Kollar upp lite mer om utlandsresan.


Vad är det värsta du vet? Falska människor, människor som inte står för det dom tycker utan vänder kappan efter vinden, folk som ljuger eller stjäl eller sårar bara för att dom tycker att det är roligt... djurplågeri, mobbning, folk som ser ned på andra, förtryck, hustrumisshandel, rasism. Våldtäckter, överfall. Typ det. Och så himla mycket mer.


Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Ärligt talat så har jag ingen koll. Ibland lite mer, ibland lite mindre.


Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Natalie Portman.


Vad längtar du till? Att jag får börja tjäna pengar och bli rik och köpa ett hus och sen få vara ifred.


Har du bra vänner och äkta vänskap? Jag har vänner. Men inga bra.


Vad använder du för shampoo? Silverschampoon.

Vad är det finaste du fått?
Min häst, antagligen.


En speciell dag du minns: Dagen då mormor dog. Dagen då jag förlovade mig. Det finns många speciella dagar.


Hur gammal är du: Runt 20 år gammal.


Tycker du om någon just nu: Javisst.


Om fem månader: Om fem månader vad då? Jag tycker fortfarande om personen och jag lever ett bättre liv än jag gör nu.


Du samlar på: Väskor.


Gröna eller röda äppeln: Röda, söta, små. Helst svenska. Dom är underbara.


Vem ringer du när du är arg/ledsen: Boyie.


Gillar du golf: NEJ. Fyfan vad det är tråkigt, och sämst är jag också på det.


Vilken tid gick du upp idag: Vad skrev jag? Nio? Tio? Minns inte.


Har du sovit i din egna säng inatt: Nopp.


Har du strumpor på dig nu: javisst.


Är det okej att gråta: Ja jösses. Jag gråter jämt. Varje dag typ.


När grät du senast: Igår?


Vad skulle du göra om du vann en miljon: Jag skulle ge pengarna till mina föräldrar, för att dom har gett mig så otroligt mycket så jag skulle vilja ge dom något tillbaka.


Bär du glasögon eller linser: Nicht.


Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Eh, nej? Varför skulle det vara "viktigt"?

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Oj. Ganska tidigt. Gillar att vara i stallet på förmiddagarna.


Har du piercing: Naveln och öronen.


Vill du gifta dig: Ja, med en man som jag älskar och som älskar mig. Och gifter jag mig så är det för evigt, jag kommer aldrig att skilja mig.


Vill du ha barn: Ja, någon gång i framtiden. Jag gillar barn.

Solar du ofta:
På somrarna älskar jag att ligga i solen. Använder dock solskydd.


Är du bra på att laga mat: Ja, det är jag.

Är du flygrädd:
Absolut livrädd. Jag tror att jag ska dö varje gång vi startar och landar.


Hur vig är du: Jag är väldigt vig. Vet inte riktigt vad det beror på, men jag kan böja mig själv i alla möjliga konstiga riktningar.


Är du musikalisk? Hm, nej.


Vad dricker du helst när du är törstig: Cola. Eller vatten. Eller Schweppes.


Vilken är din favoritglass: Yoghurtglass. Vanilj.


Tror du på ett liv efter döden: Någon som har läst Philip Pullmans Bärnstenskikaren? Så tror jag att det blir.


Tycker du om sushi: Loves it.


Vad äter du helst när du ser på film: Alltså! Vad sjutton är grejen med att äta när man tittar på film? Jag har aldrig gjort det. Hatar det. Jag blir så okoncentrerad på filmen?


Bor dina föräldrar tillsammans: Nopp.


Har du tandläkarskräck: Nej.

Är du morgon- eller kvällsmänniska:
Både och, beror på hur jag lägger upp mina vanor. Somnar jag tidigare går jag upp tidigare.


Vilken ögonfärg har du: Blå. Typ.


Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja. Alldeles för många gånger.


Biter du på naglarna: Jag har gjort men det slutade jag med för flera år sedan.


Röker du: Nej. Jag rökte två paket om dagen i ett års tid och innan det minst ett paket om dagen. Fick för mig att det var äckligt och slutade.


Hur ofta tränar/motionerar du: Varje dag. Ibland hela dagarna.


Senaste låt du hörde: David Guetta - Fuck Me I'm Famous albumet står på repeat här hos mig.


Kommentarer
Postat av: h

Hej! Älskar din blogg så mycket, du verkar vara en riktigt stark person!

Men jag undrar bara, du sa att du joggar/tränar varje dag! Jag hinner nämligen bara jogga/träna 4 gånger i veckan. Hur hinner du med det, du pluggar/jobbar väll? :)

2009-03-23 @ 16:31:50
Postat av: Elin

En undran: Du skriver att du är i 20-års åldern. Det kan ju vara allt mellan 20-30, hur gammal är du exakt?

2009-03-23 @ 17:04:33
Postat av: Paris

Åh, tack så mycket H! =D



Nja, jag pluggar på distans och jag jobbar med mina egna företag, så jag väljer själv hur jag lägger upp mina arbeten =)



Elin, nja, jag skrev att jag var runt 20 =P jag är faktiskt 19 och fyller 20 =P

2009-03-23 @ 17:12:50
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Elin

Jaha, ok.

Tackar för svaret och du, jag kan lova dig att din tid kommer. Du är så ung och även om det ibland känns hopplöst så har du så mycke bra saker inom dig, det kanske tar längre tid för dig att "hitta rätt" i livet, men låt det göra det. Jag tror du kommer att få det liv du önskar en dag!

Kram

2009-03-23 @ 17:20:52
Postat av: Cristian

Haha, Jo.



Men så brukar jag göra med mina inspelningar. Sjunga in dem - Lyssna på dem en gång kanske - och sen gömma dem i typ datorns mörka vrår. Haha :)



Fast nu på sistone har jag ju laddat upp dem på bloggen - så då är man tvungen att höra sig själv ibland. Egotrippat? Kanske! :) Men man tröttnar i längden.



Kram!

2009-03-23 @ 17:32:30
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: S

Gud vad jag skulle velat ha en kompis som du, du verkar så lik mig på sätt och vis.. Kram, show the world that you can do it!

2009-03-23 @ 18:57:13
Postat av: Mira

Vad har du för IQ, Paris?

Lite udda fråga, jag vet, men det skulle vara kul att veta. Du verkar vara en väldigt smart tjej! :)Kramar

2009-03-23 @ 19:19:09
Postat av: M- viktminskning damn it!

Åh, den här listan ska jag sno, dock lägga in den på min privata bdb :)

2009-03-23 @ 20:28:40
URL: http://wellstep.blogg.se/
Postat av: Anna

"Parre", så förkortar jag parfym :D. Haha. Roligt med lista :)

2009-03-23 @ 21:33:44
URL: http://annsopanso.webblogg.se/
Postat av: ronnie

LURAD!!!!



"Beroende av: Jag hatar att vara beroende av saker, känner jag att jag har ett beroende så bryter jag det direkt."



du är ju mer beroende av att följa dina sjuka mönster, tvångstankar och vanor än 99 procent av alla normalberoende svenska svenssons. herregud tjejen lite självinsikt kom igen!



du ser dig själv som stark för att du är oberoende när det i verkligheten är du som är den största slaven av oss alla...



kolla. du föraktar ju uppenbarligen det fakto att människokroppen kräver och är beroende av saker. när du insett att du är precis lika svag själv kan du börja jobba med dig själv på riktigt och bli FRISK PÅ RIKTIGT!



;) kram!

2009-03-23 @ 22:07:08
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: ronnie

och för att du inte ska tro att jag är någon elak demon eller surtant så vill jag passa på att säga att det var ett jättefint och härligt inlägg att läsa och att jag verkligen på något jävla vis bryr mig lite om dig. jag vet vilket jävla helvete du går igenom och jag vet också att det kan ta slut och jag hoppas verkligen att du blir frisk! det är din anorexi jag ställer mot väggen inte dig! hoppas du fattat det vid det här laget!



megadunderkram!

2009-03-23 @ 22:15:31
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Sofia

vad roligt att äntligen hitta någon annan som läst Philip Pullman. Så hoppas jag också att det blir när man dör, extremt vackert.

2009-03-23 @ 23:25:45
URL: http://valdigtvackra.blogg.se/
Postat av: Evelina

Åh, bärnstenskikaren är helt fantastisk. Har du läst de andra två böckerna också?

2009-03-24 @ 20:36:01
URL: http://letmedisappear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se