Trött på mänskligheten

Ibland får jag sådana tankar att jag ska lägga ner bloggen. Speciellt när folk lägger sig i mitt privatliv.

Här i bloggen heter jag Paris, och jag uppskattar inte att ni tar reda på vem jag är eller försöker stalka mig.

Jag har fått höra saker som att jag heter Anna, Andrea, Karolina med mera. Kan ni bara lägga ner det hela?
Ni som vet vem jag är, snälla, kan ni bara sluta kommentera. Ni förstör för alla andra som läser den här bloggen som inspiration.


Varje dag får jag minst 15 mail från olika tjejer (och killar!) som berättar delar ur deras liv och vilket stöd dom får av den här bloggen.
1900 läsare om dagen läser den här bloggen för att få styrka att orka kämpa vidare. Det är för er skull jag bloggar. För jag tycker om er, för jag tycker om att hjälpa, för att jag vill stötta och stärka er.

Men så får jag en kommentar där någon tagit reda på vem jag är och jag får bara lust att stänga ner hela bloggen. Jag blir ledsen, irriterad på att personen inte säger vem den själv är, och jag blir sårad.

Jag vill bara stänga ner alltihop, men då tänker jag på er som mailar varje dag och som läser varje dag och som följer min kamp för att få hjälp till sin egen kamp mot anorexi och andra ätstörningar.

Tänk att en person kan förstöra så mycket.
Och du, som kommenterar, förstör för 1999 stycken andra läsare.

Summan av kardemumman: SLUTA försöka ta reda på vem jag är, SLUTA förfölja mig, SLUTA kommentera om du vet vem jag är. Bara håll tyst. För vad är poängen egentligen? Vad är det du vill ha fram?

Kommentarer
Postat av: Ellis

Ingen är anonym... Tror att det är sådana smällar man får ta....

2009-10-26 @ 20:23:21
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Eriiza

Shit, vad jobbigt !

Det är många som vill vara anonyma bloggare, förstår inte varför man bör tracka er för det.

Jävligt onödigt!



Kämpa vidare! =)



MvH Eriiza

2009-10-26 @ 20:33:53
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Julia

Fortsätt med bloggen, skit i vad dom andra håller på med. Jag vill inte veta vem du är, känns tryggare att bara få veta att du finns. För du är underbar i ditt sätt att vilja hjälpa människor. Du är bra!

2009-10-26 @ 21:14:57
URL: http://fuckingsilence.blogg.se/
Postat av: angelice

Idag är jag också trött på mänskligheten, men du är nog ett undantag. ;) Du är helt totalt fantastisk!

Tusen kramar

2009-10-26 @ 21:19:09
URL: http://angelices.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hoppas allt löser sig!

Keep on fighting :)

2009-10-26 @ 21:31:53
Postat av: Åsa

Hej! Jag är en ganska ny läsare av din blogg. Jag har också ätstörningar, men har tyvärr gått upp i vikt av min, pågrund av att jag hetsätit utan att kräkas och träna ganska ofta, men sedan ca 1 ½ år sedan tränar jag och har gått ner 20 kg, men väger tresiffrigt. Jag får inspiration av att läsa din blogg. Jag gillar ditt sätt att skriva. Du stärker mig genom dina ord. Tack för att du skriver på din blogg. Jobbigt att folk försöker ta reda på vem du är, sådant är inte kul... hoppas folk slutar med det...för jag gillar att läsa din blogg... ha det bra

Postat av: Linda

Det ska inte spela någon roll om du är anonym eller inte. Förstår att du vill vara det!! Din blogg ger mig mycket poosetivt i alla fall =)

2009-10-26 @ 22:52:46
Postat av: karråhlina

du är bäst!

2009-10-26 @ 22:54:56
Postat av: Anonym

Den här bloggen har verkligen varit viktig för mig. Om du stängde den skulle jag bli jättelädsen. För mej gör det ingen skillnad om du är anonym eller inte, men det är nästan trevligare om du hålls anonym. Det ger mindre press på för såna som jag som också vill hållas anonyma. Man kan känna sig mera som sig själv.



Tusen kramar till dej! Du är bäst!



PS: alla rövslickare som ska gå och snoka i andras liv kan gott och väl dra åt helvete, käft å sido

2009-10-27 @ 10:06:06
URL: http://hatemyana.blogg.se/
Postat av: Oda

Menade du min kommentar?

Jag skrev ju inte ATT jag hade sett dig, bara att jag sett en tjej i Malmö och fått ett sug i magen..?

Du behöver ju inte acceptera mina kommentarer :)

Snälla svara på mitt mail också, så du kan lätta mitt samvete, och så vi kan prata om det!

Puss

2009-10-27 @ 11:58:12
URL: http://odaskamp.blogg.se/
Postat av: -

jag vet vem du är men jag respekterar att du vill vara anonym.

2009-10-27 @ 12:29:04
Postat av: DPYKM

Jag är jätte, JÄTTE nyfiken på vem du är!

Men varför skulle jag förfölja dig och snoka som någon låtsas detektiv?

Som du sagt innan så kommer synen på dig ändras om man vet vem du är, så varför förstöra för sig själv? Blir ju stjälper i stället för hjälper, intresset i det här fallet...



Har nog aldrig förstått kändishysteri och kommer nog aldrig göra det heller.

Men se det positivt, du är en minikändis? ;)

2009-10-27 @ 13:08:37
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fast du har ju skrivit att du heter något med "von" i efternamn, viket du inte gör ju..

2009-10-27 @ 15:14:33
Postat av: DPYKM

Anonym: Sluta ge ledtrådar du förstör ju allt >.<

2009-10-29 @ 05:53:09
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: S A N D R A

som sagt, det är privat och om du vill vara anonym måste man acceptera det!!

2009-10-29 @ 23:58:14
URL: http://backtofuture.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se