En normal flicka VS en anorektisk flicka



Vi satt och pratade lite grann, jag och några killkompisar (nej, jag har nästan inga tjejkompisar... tjejer tycker inte om mig).

Dom pratade om hur deras flickvänner alltid började sina dagar med att säga "åh, jag ska bli så NYTTIG" och sedan i slutet av dagen så sitter dom där med en kexchoklad i handen och säger "äsch, jag börjar på måndag istället".

Jag satt alldeles tyst. Jag brukar alltid prata, men nu blev jag mållös. Vad skulle jag säga? "Haha, jag gör precis tvärtom! Jag svälter mig själv och lovar att jag ska börja äta på måndag!"

Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Kommentarer
Postat av: A

Gråta Paris. Jag är exakt likadan. Varje dag tänker jag att imorgon ska jag fan sluta med det här. Då ska jag äta och skratta, på riktigt. Utan ångest och självhat.

Men det blir aldrig så. Jag svälter mig själv eller tvingas till att äta.

2009-09-29 @ 19:36:33
URL: http://plastdockan.blogg.se/
Postat av: E

Hej! fundarar bara på en sak, får du inte magkatarr när du inte äter?

Jag slarvade väldigt med att äta för några år sen, och nu får jag till och från, fruktansvärd magkatarr.

Hur tacklar du de? eller slipper du undan skiten?

Kraam

2009-09-29 @ 19:52:02
URL: http://thestrugglewithin.blogg.se/
Postat av: elvira

;(

2009-09-29 @ 19:58:02
URL: http://fuckyah.blogg.se/
Postat av: Annika

Ja du jag känner igen mig i den där tanken.. Kändes så jäkla feeeel å dryyygt när alla i ens närhet höll på med att de skulle bli nyttiga å att alla jäkla dieter som upptar stor del av tidningarna visade hur man skulle gå ner i vikt SAMTIDIGT som läkare å familjen säger att DU MÅSTE BÖRJA ÄTA - DU MÅSTE GÅ UPP I VIKT FÖR ATT MÅ BRA!!! Hatade verkligen att vara tvungen att stå å mig å gå emot strömmen.. Men på andra sidan är livet mkt härligare har jag fått erfara å jag ÄLSKAR ATT LEVA!! =)

2009-09-29 @ 21:12:47
URL: http://annikaul.blogg.se/
Postat av: Signe

skratta eller gråta eller bara slå dom över munnen upprepade gånger.

2009-09-29 @ 21:29:28
URL: http://somedayitwillbeme.blogspot.com
Postat av: Anonym

När är du född?

2009-09-29 @ 22:17:34
Postat av: Anonym

hur lång är du och mhur mycket väger du?

bloggen är ju anonym så...

2009-09-29 @ 22:18:48
Postat av: Julia

:( <3

2009-09-29 @ 22:54:10
URL: http://fuckingsilence.blogg.se/
Postat av: Tjej23

Jag måste vara sjuk i huvudet eller nåt men jag skulle hellre va som dig än vad jag är nu:(

Jag tvärt om.Jag äter när jag är ledsen,glad,när de ska firas,när det är något extra bra på tv. Jag kan inte käka en kaka för då käka jag upp alla!

Jag är noramlviktig och käkar gi. Men om jag tex tar en bröd bit till middag då trycker jag i mig en godis påse på kvällen. Tänker alltid då kan jag lika gärna ta mer. Jag straffar mig MED mat inte utan :(



Är som sagt normalviktig ÄN SÅ LÄNGE.



Ps:äter inte så här varje dag. Gi 2 dagar, hettsäter 2 dagar, gi 5 dagar hetsäter 1 2 eller 3.

2009-09-30 @ 13:32:59
Postat av: Leah

Känner igen mig, både om att inte ha så många tjejkompisar och att inte veta hur man ska känna ifnör just det faktum att man inte tänker som de andra..



Förresten, vart hittade du den bilden??

2009-09-30 @ 13:36:11
Postat av: andy

Hej. en kompis till mej tipsade om din blogg och jag vill bara säga : SKRIV EN BOK!!!!! OMG

juste, hoppas du blir bättre snart <3

2009-09-30 @ 16:40:06
Postat av: Gabriella

Åh jag känner igen miig så väl :/

Vill börja men skjuter hela tiden på det & orkar inte. Vill bara må bra!

2009-09-30 @ 17:45:36
URL: http://gabriiellas.blogg.se/
Postat av: Julia :)

Måste säga att jag beundrar dig till 200% känner igen mig i allt du skriver. Lycka till med allt!

2009-09-30 @ 20:27:18
URL: http://shuliia.blogg.se/
Postat av: anonym

känner sånt starkt självhat nu när jag blivit ensam efter ett 1års långt förhållande, straffar mej själv med att inte äta på ett dygn (flera ggr i veckan) (fast jag jobbar/går i skolan), jag känner mej nästan hög på hunger kännslan. äta för mej är någonting riktigt vidrigt. äta gör jag bara för att inte falla ihop och för att orka med skolan/jobbet. förstår inte hur människor kan äta så många ggr om dagen som dom gör, jag kan äta en enda gång, två om jag mår riktigt bra (psykiskt). allt som händer i mitt liv tar jag ut på maten. Har läst din blogg ett bra tag, men aldrig kommenterat. men nu var jag tvungen att berätta för någon. någon som kanske förstår hur jag känner/mår, har inte berättat det för någon.

2009-09-30 @ 21:05:30
Postat av: lisa

Jag vet hur det är.. men nu tillhör jag nog det som säger.. nu ska jag vara nyttig och så slutar det med att jag sitter med magnum och godis..



läs min blogg om min version och livet efetr

2009-09-30 @ 22:44:39
URL: http://frulillis.blogspot.com/
Postat av: Anonym

vad ledsen jag blir av att känna igen mig. tänk om man bara fick vara nöjd med sig själv...

2009-09-30 @ 23:00:32
URL: http://loveyouinsecret.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför inte bara kalla dem kompisar? Vad det är för kön spelar väl ingen roll? Eller gör det det (eftersom du skriver "killkompisar")? Ja då är det kanske inte konstigt att du inte har tjejkompisar.

2009-10-01 @ 11:02:28
Postat av: elin

vet vad du menar. ibland kommer en kommentar om något de inte inser är svår att svara på. något som berör en, sjukdomen vi inte kan hantera och som vi så gärna vill pressa under för omvärlden.



keep on going, <3

2009-10-01 @ 13:49:36
Postat av: Agnes

Kämpa på. Bara kämpa på. Det är ett helvete när jag sitter med min uträknade mat och vet att allt ska ner i magen så sitter folk runtomkring och inte äter lunch alls eller har nån fruktsallad.

Eller snackar om alla jävla sorters dieter. Vi som varit nere i skiten vet att det inte finns någon diet. Antingen svälter man sig själv eller så får man äta ordentligt.

Jag vill äta ordentligt för jag vill inte tillbaka till allt det svarta. Det är bara sån lång väg att gå..

Men kämpa på och skit i dem.

2009-10-01 @ 19:25:18
Postat av: Anonym

Jag blir så trött på tjejer som säger sådär... "Jag har inga tjejkompisar, för tjejer gillar inte mig". Nähä liksom?! Varför fan inte då?

2009-10-01 @ 20:16:43
Postat av: justwanttobeperfect.blogg.se

Följt din blogg sedan jag blev sjuk av anorexi, kolla in min .. gjorde än idag skulle vara roligt med lite stöd.

2009-10-01 @ 21:19:21
URL: http://justwanttobeperfect.blogg.se/
Postat av: LIENE

tråkigt nog är man den som svälter eller den som äter:/



jag tror att människor har svårt att hitta en bra balans. Att äta medans man äter sunt.

2009-10-01 @ 22:04:29
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Helena

första inlägget som jag läser i din blogg och jag fastna direkt! Bara av att läsa det här inlägget tycker jag att det är starkt av dig att kunna skriva om anorexin. Jag har en typ av ätstörning och jag vågar knappt erkänna det för mig sjävl...

2009-10-03 @ 09:24:53
URL: http://helenamariaandersson.blogg.se/
Postat av: danni ♥

jag är precis likadan, hur ska man kunna vara med i sådana diskutioner liksom?

2009-10-03 @ 22:43:02
URL: http://psycological.blogg.se/
Postat av: TT

Detta kanske är en onödig kommentar. Men vill bara säga, att jag hoppas (verkligen) av hela mitt hjärta att du blir frisk. Du verkar vara en rolig, smart & bra tjej. och stark, att du vågar skriva om din anorexi i denna bloggen!

ha det bäst, kram

2009-10-04 @ 15:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se