Jag är stolt över min anorexi.



(Fick en kommentar om detta, därav detta inlägg.)

Ja. Har ni inte fattat det förrän nu måste jag säga att ni är otroligt trögtänkta.


Jag är stolt över att vara snäppet starkare än the average man. Jag klarar av att klara mig utan mat. Jag känner mig stark. Jag har inga känslor förutom anorexin - inget kan tära på mig så länge jag har henne. Hon är ett skyddsnät som kastar tillbaka allt hat och äckel jag får från min omgivning.

Hon ger mig den kärlek jag inte får från min omgivning. Det är svårt att förklara... men hon är det enda som håller mig från att bli galen, och samtidigt den sista Domino - brickan som kan få mig att kastas in i ett helvete utan slut.

Hon är min Gud, men samtidigt min Djävul. Så länge jag har henne är jag starkare, bättre, än andra som inte klarar av det. Jag är inte svag eftersom jag klarar av det mycket få andra kan göra.


Förstår ni nu varför sjukdomen är så förrädisk? Hon får mig att tro att jag älskar henne samtidigt som hon spottar mig i ansiktet och behandlar mig som en slav.

Kommentarer
Postat av: L

dendär "hon" finns inte, det är du. All you. Ditt psyke. det finns ingen annan inom dig som säger vad du ska göra. du gör det självmant och det är endast du som kan styra det själv. även om det kan hjälpa, att tro att det finns någon annan - så gör det inte det.



Jag är själv ätstörd och förstår dina tankebanor, men det ÄR INGEN ANNAN som sitter i din hjärna och berättar för dig what to do and how to do it, Paris.



Dessutom är det en svaghet.

Det är dom som är friska, som är starka.

För dom mår bra, är lyckliga och har det mesta dom vill ha.



Sträva mot det starka istället paris, istället för att snöa in dig i det sjuka, för det är inte starkt, inte någonstans. Förlåt, men så är den bittra sanningen.

2010-08-05 @ 06:50:46
Postat av: mary

samtidigt som jag vill säga att du är helt dum i huvet så känner jag att "hey, hon beskrev just mej". det är en förrädisk sjukdom. jag hatar den. men älskar den. och att känna sej stolt, ja det har jag med gjort (fast jag är rätt "frisk" nu)

2010-08-05 @ 08:56:20
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan skulle inte du kunna lägga ut en bild på dig (:

2010-08-05 @ 15:54:00
Postat av: Anonym

ana är du, du är ana

det finns ingen annan person

det är bara du

det är väl det som är det mest fuckade saken ..

/ en annan ana

2010-08-05 @ 15:54:15
Postat av: Lisen

Din har namnet. "kampen mot anorexi" I det namnet så går ina åsikter emot detta.

Du känner dig stolt över att vara anorektiker som du skrev. Det är något du kan ha kontroll över. Men borde det inte vara lättare att ta tag i att ta kontroll över ditt liv istället att ta kontroll över din död? Är glad att du skriver i inlägget om dina kommentarer. - vi är inte trögtänkta. Förmodligen är det så att de som följer bloggen förmodligen är impade över din förmåga att ha den kontrollen. Men minoriteten av oss följer och kommenterar den då vi ser att du har tappat kontrollen över ditt liv. Genom att kunna kontrollera ditt kaloriintag gör att ditt liv rinner ut och du förlorar så mkt.

Det som gör mig besviken är att du skriver att du försöker bekämpa sjukdommen, men ändå så kan jag inte se ett uns försök i din blogg om att du försöker få hjälp. Du försvarar en jävlig sjukdom och sprider förmodligen signaler till tjejer som följer din blogg, att detta är normalt och sundt. Vill du ha det på ditt samvete? Kan du leva med att du tar död på dig sjölv och på andra tjejer och killar som beundrar din okontroll över livet?

Jag är bara en vänlig själ som försöker hjälpa och som vill se vägen till livet i din blogg. Inte din väg till en plågsam död.

Det finns hjälp inom psykiatrin att få hjälp att ta kontroll över sitt liv.

Jag vet inte om du vill lyssna. Men snälla ta åt dig och reagera inte med att försvara att anorexia är en ängel. Du har kontrollen över en sam. Nämligen maten. Men allt annat i liver kommer falla ur kontroll sakta men säkert.



Jag skulle inte ta mig tiden att skriva detta om jag inte brydde mig.



Tänk på saken i alla fall...



Kram

2010-08-05 @ 17:43:31
URL: http://hurtsoul.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet inte vad som har hänt men det märks tydligare hela tiden att du är dum i huvudet. Väx upp.

2010-08-05 @ 19:36:58
Postat av: .

om du är stolt över din anorexi, varför heter då bloggen "kampen mot anorexi" ? Om du är stolt över den så kämpar du väl inte direkt för att bli av med den ?

2010-08-06 @ 00:20:15
Postat av: Emmy

Hejsan!

Jag har läst din blogg sedan jag själv tyvärr blev sjuk.

Jag måste kommentera och säga att jag tycker din blogg visar att du är stolt över dig själv vilket jag tycker är bra! Men den visar dock helt fel sak. Denna blogg uppmuntrar unga flickor att sluta äta... Vilket är fruktansvärt. Jag blir så ledsen eftersom att sjukdomen är dödlig.

Jag ville bara få det sagt för är så sjukt trött på att hålla saker inom mig.

Ledsen om kommentaren är "negativ".

Men ta hand om dig i alla fall!

kram!

2010-08-06 @ 00:35:56
URL: http://bellify.blogg.se/
Postat av: Jose Garcia

Intressant blog

2010-08-06 @ 11:31:13
URL: http://ejercicios-bajar-peso.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Jag förstår att du känner dig stark när du svälter. Men sanningen är den att det inte är så svårt som du verkar tro. I princip vem som helst kan klara av en svältperiod. Människokroppen är bygg för att klara av långa perioder utan mat.

Att svälta sig själv är som sagt inte svårt, det är bara oerhört dumt och självdestruktivt. Inget att vara stolt över precis.

2010-08-06 @ 17:00:01
Postat av: Anonym

jag vet precis hur det känns, tro mig...



www.myownhardway.blogg.se

2010-08-06 @ 20:02:33
URL: http://myownhardway.blogg.se/
Postat av: Sophia

Fortsätt kämpa MOT henne! Hon är inte värd mer uppmärksamhet!

Du klarar det!

2010-08-06 @ 21:56:13
URL: http://fianpians.blogg.se/
Postat av: deds

hej! min mening är egentligen inte att låta elak eller mena ngt illa., jag vet hur det är att vara sjuk, så förstår hur du tänker. men inlägget kan tas lite fel, uppmuntra. och att få en farlig och fördjävulsk sjukdom att framstå som ngt bra och "starkt".. det är nog en gankska dålig ide..

hoppas du får bli frisk och mår bättre snart :)

2010-08-07 @ 07:55:37
Postat av: Amanda

Är du medveten om att du faktiskt hetsar folk till att svälta sig själv (ect.) när du skriver sånt?

2010-08-07 @ 12:48:34
Postat av: Maria

Dear Dear Girl



Found your blog while picture surfing and I have to say that you really scare me. I'm well aware of the aspects suffering from an eating disorder since it is something I myself used to battled with.

However, ones you just beat this demon you'll realize that there's so much much more to life than being skinny. You deserve to enjoy your life and to love yourself and it is possible to get there even though it might not seems like it right now.



It is so important to take care of yourself and I really hope that you'll consider doing so.



Best wishes



(If there's anything you want to talk about you are more than welcome to contact me at my mail.)

2010-08-07 @ 21:53:40
Postat av: W

Jag hoppas verkligen att du har fel och att vi är starka även utan henne... Om inte annat så hoppas jag att det går att lära sig att vara stark även själv.



Ha det bra!

2010-08-08 @ 03:51:26
URL: http://wandutchins.blogg.se/
Postat av: Tina

Hejsan! Jag bara undrar vad som har hänt med dina fina hästar eftersom du aldrig nämner dom längre. Kramar

2010-08-08 @ 09:49:14
Postat av: Linda

Hur fan kan du vara stolt över att ha anorexia.

Vad är det för budskap du sänder ut till dina läsare?

2010-08-08 @ 12:40:27
URL: http://www.mymmlan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vem är ana och mia och alla dessa tjejer? kan någon förklara för mig??? har aldrig fattat

2010-08-08 @ 18:31:50
Postat av: bmi

hej!

Måste bara få fråga en sak....

ditt BMI är det under eller över 15,5?

2010-08-09 @ 08:37:21
Postat av: E

Om du var på en öde ö utan mat eller hjälp med bara två ätbara saker som flutit iland. Den första saken är en konserv med fettsnål kattmat och den andra är en big mac. Vilken skulle du ätit?

2010-08-09 @ 21:55:03
Postat av: anonym

Jag kom på en sak som skulle vara intressant och se. Vilka kändisar du anser har en ätstörning eller är extremt underviktiga? Ser du upp till vissa kändisar bara för deras ¨smalhet¨?

2010-08-09 @ 23:49:43
Postat av: My ana monster

Jag vet hur du känner :/.

2010-08-10 @ 00:36:12
URL: http://www.MyAnaMonster.bloggplatsen.se/
Postat av: Sofia

hade en ätstörning men blev jäävligt svag o pallade inget klarade inte av skolan hur påverkar de här dig?<3, ps; glöm inte frågestunden i min blogg som varar tills imorn ;D<3

pusseeen :)<3

Postat av: Felicia

Den starkaste är den som tar sig loss från ätstörningen...



Hon är den starkaste.

Inte den som fortsätter svälta. Hon är svag, svag för Demonen/Anorexians lögner.



Tänk på det, gumman... Tänk på det.

2010-08-11 @ 19:08:53
Postat av: Anonym

shiit känner precis igen mig, men lyckades faktiskt ta mig ur. älskar din blogg förresten, samtidigt som jag.. inte alls gillar den. den är väl som sjukdomen, i guess. men go girl!

2010-08-12 @ 13:26:08
Postat av: Janina

herregud

2010-08-15 @ 15:48:19
URL: http://janinaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se