Haiti #2

Som vanligt: så fort man har en åsikt här i Sverige så är man korkad. H*rreg*d vad jag är trött på detta.

SVAR:

1.) Haiti är fanimig visst en turistort. Knip käft om du inte har något bättre att komma med.

2.) Jag har aldrig sagt att det INTE är synd om dom. Klart som fan att det är synd om dom. Men jag går inte runt och stoltserar med det, som att jag är en empatisk människa för att jag tycker synd om dom, utan att göra något för dom. DET är hyckleri om något.

3.) Jag har aldrig sagt att folk INTE donerar. Jag irriterar mig bara på dom som ska tycka så synd om andra utan att göra något. Folk som faktiskt GÖR något ska ha all cred i världen.

4.) Dessa två inlägg, samt mina åsikter om olika saker, har inte på något sätt med min anorexi att göra. Att påstå det gör DIG korkad, inte mig.

5.) Jag är alltså inte längre smart, för att jag har en egen åsikt. (Det här skulle jag kunna gå på om i evigheter, för det här är det största felet med mänskliga mentaliteten.) Så fort någon inte håller med dig, så är h*n korkad. När h*n håller med dig, är det en smart person... Hm... Jag tycker om något att det säger något om din egna intelligens.

Kommentarer
Postat av: sophie

jag förstår vad du menar och jag håller också med dig. det händer hemska saker hela tiden utan att folk bryr sig, men så fort något blir uppblåst av media så ska alla visa empati.

2010-01-22 @ 14:23:55
Postat av: Anonym

Snälla kan jag få lösenordet till skinnyitis !!?? Jag vill så gärna ha det, älskar den bloggen :'(

2010-01-22 @ 14:28:42
Postat av: Anonym

jag vill vara som du, men jag har precis börja lär mig äta. Jag har vart anorektiker men lider bara av ätstörningar nu. Men jag börjar komma tillbaka. det är så fint när man är så smal. Jag undrar alltid om jag alltid kommer tycka att jag är tjock oavsett. Ser du dig själv tjock?

2010-01-22 @ 15:36:14
Postat av: m

vissa delar av haiti ja. tror du att de stora kryssningsfartygen stannar och visar upp de fattiga delarna? nej, de har byggt upp speciella ställen för turisterna för att de inte ska behöva se all skit som pågår där. jag har sett dokumentärer om detdär så det är inget jag hittar på, det finns vissa avstängda (för allmänheten) områden med privata strander, barer, shoppinggator, hotell osv där de släpper av alla turister, men det är inte riktiga haiti. det är den drömmen alla har om haiti. tyvärr är det så.



och jag har iaf inte kallat dig korkad men om du kollar på hur du skrev i inlägget innan så är det som att DU dumförklarar alla dem som har skrivit något på sina bloggar/facebook osv. alltså låter inte du de människorna ha en egen åsikt, eller?



förstår inte varför du ska bli så upprörd. om du har en åsikt, STÅ för den, du behöver inte försvara dig om du nu ändå tycker att du har rätt. om du nu tycker att de som tycker synd om människorna i haiti och visar det genom att skriva det i sin facebookstatus är dumma i huvudet så får du tro det. men du måste ju också tänka lite längre än så, hur vet du vad dehär människorna har gjort? väldigt många har skänkt pengar och det är väldigt mycket påverkat av dessa blogginlägg och facebookstatusar. done

2010-01-22 @ 16:17:03
Postat av: JUST ANOTHER CRAZY BLONDE - WITH JUST ANOTHER STUPID BLOG

Du skrev ju själv "men sitt fan inte och tyck synd om dom."



??



Och så säger du att "klart att det är synd om dem"?



Dubbelmoral eller bara tillfällig förvirring? :)

2010-01-22 @ 16:18:17
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Johanna =)

Well said sis! Kunde inte sagt de bättre själv. Synd att så fort man har en åsikt så ska någon komma och försöka vrida och vända på den och få de man sagt att låta negativt.

2010-01-22 @ 16:21:35
Postat av: anna

hmmm......för att vara petig så är Haiti ett land och ingen ort!

2010-01-22 @ 16:35:38
Postat av: Lilla jag

Jag tycker att det är bra att du uttrycker din åsikt! Fortsätt med det! Det är även kul att få se att du tänker på annat än att gå ned i vikt! kram på dig!

2010-01-22 @ 18:02:32
Postat av: Anonym

Måste bara säga att du har en sjukt bra blogg. :D

2010-01-22 @ 18:29:35
URL: http://lollipopland.blogg.se/
Postat av: Jennie

En till fråga då som jag hoppas du svarar på: har du en aning om dom som skriver om det i tex sin blogg har donerat pengar eller ej???? Eller varför ska du ens klaga på dom? Du verkar irritera dig väldigt mycket på människor runt om dig. Varför inte lägga den tiden du lägger på det på dig själv istället??



2010-01-22 @ 18:47:16
Postat av: sara

mh, ja sant..

2010-01-22 @ 18:55:55
Postat av: Isabelle

Haha, är Haiti (som är ett land) en turistort?

2010-01-22 @ 19:26:23
Postat av: Camilla

Angående punkt 4, så menar du alltså att man inte blir korkad av anorexi. Lite dubbelmoral när du skrivit detta i ett tidigare inlägg... http://myanalife.blogg.se/2009/october/anorexia-gor-dig-korkad.html

Aja, take care!

2010-01-22 @ 23:41:23
Postat av: Lilo

JUST ANOTHER CRAZY BLONDE - WITH JUST ANOTHER STUPID BLOG:



Haha. Jag måste säga dig en sak. Det är skillnad på att sitta och tycka synd om dem (genom att skriva inlägg som egentligen berör dem lika lite som att just du i denna stora värld finns), och sen finns det något allmänt ord för det där. Just att "det är synd om dem". Det är väldigt svårt att förklara om man inte redan förstår skillnaden. Men det finns skillnad.



Hör du till exempel inte skillnad på "det är synd om dem" och "det är synd om dem, vi måste verkligen göra något åt det här"..?



äsch jag förklarar ju lika dumt som det låter.

2010-01-22 @ 23:42:58
Postat av: cornelia.

vi som bryr oss och donerar pengar och gör allt vi kan för att hjälpa till då? och som inte bara gör det när "media blåser upp någonting", utan hjälper till på alla möjliga ställen så mycket man själv har möjlighet till. jag förstår din poäng men alla är inte hycklare.

2010-01-23 @ 01:00:42
Postat av: Matilda

Håller verkligen med dig! jag är en fattig student som går på gymnasiet och som för tillfället har 0 kronor på mitt konto. Vad gör man då? Jo man messar in 50 av sina 100 kronor på mobilen till Röda korsets arbete för Haiti. Det finns ALLTID något man kan göra så de som inte gör något borde faktiskt skämmas!

2010-01-23 @ 12:58:34
URL: http://blondfan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lade också upp ett inlägg om Haiti på min blogg, hoppas att man kanske kan få någon att donera lite pengar? Det har i alla fall jag gjort! Fler borde göra samma, lägga upp det på sina bloggar som du m.fl har gjort!

Postat av: Nossie

rätt! Ni som inte fattar är ju bara blåsta i skallen.

2010-01-23 @ 17:25:33
URL: http://nossielife.blogg.se/
Postat av: vinter

Haiti är INTE en turistort, det är en Ö!

2010-01-24 @ 14:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se