NoA



Såg att någon undrade vad NoA är. Det står för Norra Akutenheten, och det är dit man tar sig när man är så psykiskt deprimerad / nere / självmordsbenägen att man inte kan ta hand om sig själv.

Dom kan köra ut till en, och dom står i direktkontakt till slutenvården.


Är det inte rätt ironiskt att jag har funnits som ett stöd för en annan människa när hon var på NoA? Men att JAG inte kan får något stöd för att jag har lite problem med maten? Det finns nog en Gud där ute, trots allt, som gillar det här med ironi.

Kommentarer
Postat av: roscoe

Är NoA fristående eller liksom i anslutning till typ karolinska eller huddinge? Undrar eftersom min farbror försökt ta livet av sig för tredje gången nämligen...

2010-07-26 @ 17:08:22
URL: http://worriedground.blogg.se/
Postat av: Paris

Det är fristående, skulle jag tro. Man kan ringa dit och bara prata, så som BRIS. Telefonnumret är: 08-655 58 58. Jag kan verkligen rekommendera dom, dom är grymma på det dom gör.



Dom tillhör Danderyds Sjukhus, eller, det ligger i danderyds sjukhus.

2010-07-26 @ 20:21:58
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Anonym

finns det liknande anstalter i andra komuner?

2010-07-28 @ 18:46:08
Postat av: Anonym

Hej.. Tänkte bara säga att NoA drar in dig till en läkare nästan med detsamma.. Det gjorde dom med mig när jag hade självmordstankar och ville dö. Så jag fick skjuss in direkt på psyket. Haha. Lite komiskt, men det var en bra avkoppling att komma bort från allt. Var på danderyd i 2 veckor och det var verkligen behövligt, så man fick lite distans till allt utanför. Fanns även en tjej där med ätstörningar, hon var fruktansvärt smal. Men hon fick ju va där iaf :)

2010-08-02 @ 20:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se