Det här gör mig ledsen




Anonym om Svar på tal om bilderna till min mage:
HAHAHAH JA ELLER HUR ..du var ändå normalviktig på bilderna
IP: 80.217.217.137
20 September, 21:45



Nej. Jag är inte normalviktig.
Förstår ni inte? Det här är viktigt. JAG ÄR INTE NORMALVIKTIG. Jag är smal. FÖR smal. Jag är underviktig. Men i dagens samhälle ses min vikt som normalt.

Det gör mig ledsen. Att en tjej med ett BMI på 15 (normal är 19 eller högre) ska ses som "normal".


Vad vill du få ut av kommentaren? Jag mår dåligt av den, ja. Men inte för min skull, utan för alla som läser den och tror att det är normalt att revben och höftben ska synas.

Kommentarer
Postat av: Anonym

skit i de där dumma kommentarerna!! Ett bmi på 15 är inte normalt. Säkert något benrangel som slängt ur sig de där..



Be strong!

2010-09-20 @ 22:10:05
Postat av: Sara

Lilla vän som kommenterade, har du fel i huvet eller hur står det till?

2010-09-20 @ 22:22:09
Postat av: Therese

Den personen som har skrivit kommentaren har gjort det endast och endast för att nå dit denne lyckades, att få dig ledsen. Det är ett SJUKT beteende att själv må bättre genom att få någon annan ledsen, det är tråkigt och oerhört tragiskt. Men försök att inte bry dig, för det hade inte spelat någon roll vad som funnits på bilden, någon elak kommentar hade alltid gått att hitta på.



Jag tror på dig!

2010-09-21 @ 00:21:06
URL: http://teml.blogspot.com
Postat av: Unknown Artist

Jag ligger faktiskt och försöker sova egentligen, men förut ikväll satt jag och förundrades över dumheterna som människor spottar ur sig i ditt kommentarsfält.. and I need to get this of my mind.



Ibland förstår jag verkligen inte hur folk är funtade, hur kan någon kalla dig fet? Som du säger så är du ju gravt underviktig. Du lider av anorexi, det står ju klart och tydligt i bloggens basala beskrivning. Hur kan folk undgå att se det?



Hur kan folk sitta och skriva att de trodde att du skulle vara smalare? Är de helt dumma i huvudet? Anorexin växer sig ju antagligen bara starkare när sjukdommen får den bekräftelsen, det är som att anorexin får ännu en anledning att ge dig mindrevärdeskomplex.



Eller alla de som säger att du är vacker, att du ser perfekt ut. Tror de verkligen att det kommer främja till tillfrisknande? Känns det inte mer troligt att du blir mer peppad att gå ned i vikt då?



Människor är över huvud taget idioter som ger sig på att försöka analysera hur DU SER UT, sjuka som friska läsare så gör de antagligen större skada än nytta.



Jag misstänker att du lade ut bilderna för att visa vad anorexi gör med en kropp. Hur kroppen chockas när den får lite mat och syftet var bra. Förhoppningsvis har du avskräckt den där lilla bruden som funderade på att banta nyss.



Vad jag försöker säga är att det inte är utsidan som räknas. Vad människorna säger om dig spelar ingen roll. Det är i ditt huvud som förändringen måste ske, och jag hoppas att dina läsare snart förstår att de inte kan spotta ut så mycket superficial critisism över dig.



Förlåt för en rörig kommentar, men jag tycker att du förtjänar så mycket bättre.

2010-09-21 @ 00:32:32
URL: http://unknownartist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj vad fin :)

2010-09-21 @ 06:45:05
URL: http://justmystylee.blogg.se/
Postat av: TinaÖhman

Tror inte alls att det är ett benrangel som kommenterat för då skulle hon inte skriva, utan känna igen sig. Garanterat en överviktig dam med kroppskomplex.

2010-09-21 @ 07:09:24
URL: http://satinas.blogg.se/
Postat av: Belle

Den som skrev måste vara någon som mår väldigt dåligt och som måste få andra att må ännu sämre.. Hemskt och oförståeligt. Du får inte ta åt dig!

2010-09-21 @ 08:50:12
Postat av: Desirée

Intressant blogg.Hoppas allt är bra!

2010-09-21 @ 10:37:46
URL: http://dessiiree.blogg.se/
Postat av: Elsa

Idiotfitta. Ibland borde yttrandefrihet inte vara så självklart om det verkligen är okey att posta sådana kommentarer.

Fan! Förbannad!

2010-09-21 @ 13:43:33
URL: http://yourdownfall.blogg.se/
Postat av: Nossie

Ett ord till dig och din goda själ Paris: Tack.

2010-09-21 @ 16:49:11
URL: http://rainbowspray.blogg.se/
Postat av: KARNA

Hallå! Det är inte vi normala som tycker det, det är dem sjuka. MENTALT sjuka.



Ärligt talat, bli inte ledsen nu..

Du ser inte alls normal ut, med tanke på att det är modeller som får denna sjukdom, förväntade jag mig att du skulle ha liksom en MirandaKerr-kropp. Men dina revben sticker ut, inga killar gillar det. Om du hade gått upp 7-9 kg hade du haft samma kropp som cover girl tjejerna. Själv är jag smal, normalsmal, fast jag ser inte snygg ut p.g.a min längd. Det är en sak att vara lång och smal och en annan sak att vara kort och smal. Men du lång!! Kan inte bli smal, ehhh jag menar gå upp i vikt så att du blir smal...



fattar inte hur jag ska förklara :S

2010-09-21 @ 17:34:49
Postat av: KARNA

Hallå! Det är inte vi normala som tycker det, det är dem sjuka. MENTALT sjuka.



Ärligt talat, bli inte ledsen nu..

Du ser inte alls normal ut, med tanke på att det är modeller som får denna sjukdom, förväntade jag mig att du skulle ha liksom en MirandaKerr-kropp. Men dina revben sticker ut, inga killar gillar det. Om du hade gått upp 7-9 kg hade du haft samma kropp som cover girl tjejerna. Själv är jag smal, normalsmal, fast jag ser inte snygg ut p.g.a min längd. Det är en sak att vara lång och smal och en annan sak att vara kort och smal. Men du lång!! Kan inte du bli smal, ehhh jag menar gå upp i vikt så att du blir smal...



fattar inte hur jag ska förklara :S

2010-09-21 @ 17:35:49
Postat av: lifeiswhatyoumakeit.

Enligt mig är en "normal" vikt eller ett "normalt" BMI över 19 en ursäkt för feta mat-slavar att fortsätta äta skit och bli feta, så att dom tror att dom är "normala". Se dig omkring, över 80% av alla människor är smygfeta. Våra kroppar är byggda för att lagra fett, så att vi inte dör under svält - på stenåldern. Men vi behöver inte jaga mat längre, den finns öveallt MEN aptiten är kvar.



Tror du vi var feta på stenåldern? Nej.



Finns det feta djur i naturen? Nej. Därför att dom inte har samma livsstil som oss. Dom äter när dom behöver, som bränsle.



Jag menar, ingen tankar sin bil i onödan?

2010-09-22 @ 20:11:36
URL: http://benniys.blogspot.com
Postat av: Feberdans

Jag tyckte du såg smal ut, men inte anorektiskt smal. Såg ut typ exakt som mig och jag har bmi på 18.

Men alla kroppar är olika byggda...jag kanske ser smalare ut än vad mitt bmi avslöjar.

2010-09-24 @ 00:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se