Besök hos psykologen



Var hos psykologen
tidigare idag. Förutom att hon inte alls förstår mig, eller hänger med när jag pratar, så sade hon så här:

HON: "Men Paris... varför gör du så här mot dig själv?"
JAG: "Jag vet inte. Jag vill inte leva ett normalt liv."
HON: "Men något måste ju ha hänt?"
JAG: "Nej, så här har jag alltid varit." (Ville säga: jag kan inte vara som alla andra med nio till fem - jobb och vara nöjd med det, jag fungerar inte så.)
HON: "Okay..." tyst en lång stund. "Men du vet väl vad svält och sprit kommer att göra med ditt vackra ansikte?"

Vet ni vad jag ville göra? Jag ville ta häftapparaten i hennes fönster och stämpla sönder mitt ansikte. Som att utseende har någon betydelse! Som att det spelar någon roll! Jag skiter i hur jag ser ut, jag vill GÖRA något bra.


Det är så frustrerande, för jag vet inte ens själv vad jag vill eller vad jag håller på med, eller varför... hänger ni med?

Kommentarer
Postat av: Lea och Lilly

Jag tycker att du borde byta psykolog. Den du har verkar ju vara totalt dum i huvudet!



/Lilly

2011-04-26 @ 15:22:18
URL: http://beingdisordered.blogspot.com/
Postat av: lovisa

Ja! Jag förstår dig helt

2011-04-26 @ 17:28:54
Postat av: lovisa

Men svält är inte svaret. Du behöver inte leva ett normalt liv när du slutatr svälta. Men du kommer att finna livsglädje

2011-04-26 @ 17:34:21
Postat av: anna

sjukt oproffesionellt att säga så!!

2011-04-26 @ 20:16:28
Postat av: sofia

asså, jag kan förstå att det känns fel att hon lägger en sån kommentar, men samtidigt (om man tittar på din blogg och alla bilder och bildkommentarer), så kan jag ändå förstå om hon tror att du är ytlig.

nu menar jag inte ytlig som att du är helt blåst och inte har något djup och jag vet att jag inte har någon aning om hur du är hos henne, men som sagt; om man tittar på dig blogg..

2011-04-26 @ 22:37:09
Postat av: Lillasyster

Otroligt oprofessionellt! Värre än min egen psykolog(som inte alls är bra). Försök att få byta!



Jag håller på dig.

2011-04-27 @ 14:50:17
Postat av: Charlotte

Du duger precis så som du är... Du har hela världen framför dina fötter och det finns allt möjligt kul som du kan hitta på. Pröva på nya grejer, lita på din egen förmåga, när du väl har så roligt hela tiden, och är med kompisar som får dig att må utmärkt hela tiden, kanske du glömmer bort att fokusera på det som du inte vill fokusera på, förstår du hur jag menar?

Lycka till i framtiden! Kram /Charlotte



2011-04-27 @ 19:39:07
URL: http://happytobemy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se