David Eddings




David Eddings
är ju min idol, på något vis. Och om ni inte vet vem det är så förbjuder jag er att läsa den här bloggen förrän ni tagit reda på det.


I alla fall, jag läste ett så bra stycke i hans bok nyss att jag ville dela med mig av det:

"Jag var mitt i tonåren när jag upptäckte att jag var författere. Observera att jag inte skrev "ville bli författare". "Ville" har nästan inget alls med det att göra. Antingen finns det där eller så finns det inte. Om man råkar vara en, får man dras med det. Då skriver man oavsett om man får betalt för det eller inte. Man kan inte låta bli. När det går bra, är det som att sträcka sig upp mot himlen och dra ner eld. Det är bättre än att köpa något knark som går att köpa för pengar. När det inte går bra, är det som att föda fram en elefantbaby."



Så himla bra skrivet. Det är så jag känner. Jag kan inte sluta, jag vill inte göra något annat. Att vara författare är vad jag ÄR. Jag kan inte vara något annat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad bra att du känner någon slags lust! Nu vill jag inte låta som min morsa, men ja se til och ät så att du kan leva ut det. Ät för att leva, lev livet.

2011-02-16 @ 15:27:16
Postat av: lovisa

Vad bra att du känner lust! Lev ut din lust. Lev, och då mste man äta tillräckligt. Jäkla tjat jag vet men det är sanningen. Tillåt dig själv att må bra.

2011-02-16 @ 15:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se