Godis och recept





Jag fattar inte hur folk kan intala sig själva att dom är sugna på godis. (För egentligen är det ju det allt handlar om, din hjärna säger att du är sugen.)

Det är inte ens gott, om du tänker efter. Det finns absolut inget nyttigt eller bra i godis.
Jag kommer ihåg när jag var vegetarian, det enda godis jag kunde äta vara typ Gott&Blandat, eftersom allt annat i princip innehåller gelatin (vilket är djurdelar, typ klövar, senor, brosk, osv.), och jag var ledsen över det.


Visst, jag kan också bli sugen på sötsaker, men då äter jag hellre frukt/torkad frukt eller frusen Fun Light i iskuber.



RECEPT:
1 burk Kesella lätt
valfria bär eller Fun light

Blanda allt tillsammans och ställ in i kylen. Sedan har du en färdig god glass! Jag gillar att använda hallon eftersom deras syrlighet passar bra med Kesella.

Kommentarer
Postat av: lovisa

Nä håller med! Äter inte godis. Älskar däremot frukt och bär (och ärtor!). När jag vad smalare kunde jag känna sug efter typ råg/havrekakor men aldrig lösgodis/gelegodis.

2011-02-20 @ 19:33:34
Postat av: Paris

oh dear lord, ärtor!!! så SJUKT gott. älskar ärtor. finns en paprika - majs - ärtor mix som är vidrigt god. och ärtor och morötter... gaah, dog just lite inombords.

2011-02-20 @ 19:35:50
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är en riktig godisgris. Kan i princip käka hur mkt godis som helst..Vidrigt, I know.

2011-02-20 @ 20:36:11
Postat av: Nossie

Nej jag fattar inte heller! Godis är inte ens gott!

Jag älskar att äta på en mangohalva eller som du skrev ovan. MORÖTTER! Jag är en sucker för morotsjuice!



Åh, jag kan lika gärna baka scones när jag är sugen för att det onyttiga gör mig inget, det är bara godiset som inte är gott helt enkelt, haha!

2011-02-20 @ 21:09:03
URL: http://rainbowspray.blogg.se/
Postat av: PokemonPAWR

gillade du varken godis, glass, kaka, tårta innan du blev sjuk? då alla andra får nångång sug efter antingen mat med riktigt mkt socker eller fett.



låt inte sjukdomen bestämma vad du ska "gilla för mat och inte". du är värd att äta vad du vill. (vill du käka ett kilo torkad frukt, go for it) ;*



tack igen för du bloggar. ha de bäst!(a)

2011-02-21 @ 03:29:25
Postat av: HMB

Vare sig det är nyttigt eller ej, kan man väl få unna sig godis endå.. Upp till var och en. vill du äta torkad frukt istället, do it. Andra vill ha godis.

2011-02-21 @ 17:31:49
Postat av: HMB

mena dock inte på att alla andra vill ha godis. ''Andra vill kanske ha godis''.

2011-02-21 @ 17:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se