Jätten i spegeln



Idag är det ett monster som stirrar tillbaka i spegeln.

Kommentarer
Postat av: Finis

Lovar dig, du är inget monster. Du är vacker! <3

2011-09-22 @ 15:22:32
URL: http://jeparlecommejeveux.blogg.se/
Postat av: A

Har de dagarna pretty much every day.

Fast skillnaden mellan dig och mig är ju att du är fin i alla fall.

2011-09-22 @ 19:59:10
URL: http://gottabethin.blogg.se/
Postat av: Lucas Gustavsson

Hej på dig! Skulle du vilja hjälpa mig med en sak? Det är så att jag och en kompis tävlar om vem som först kommer upp i 600 prenumeranter på bloglovin. Skulle du vilja hjälpa mig och tipsa om min blogg? Du skulle få ett smycke eller liknande som tack för hjälpen! Hatar att fråga men nu måste jag, haha :)

2011-09-23 @ 09:45:27
URL: http://modegrabben.webblogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag förstår dig. Men det är inte ett monster. Att vara väldigt underviktig är fulare än att vara kurvig , du vet beyonce. Se det som ett resultat av livet, att du lever. När du inte längre njuter av livet har det gått för långt. När du inte längre vet vad skillnaden hade varit om du varit död. Då har du valet. Dö eller leva. Livets dagar är räknade, du kan inte slara bort dom på dethär sättet. Jag slängde bort hela mitt förra är, året jag var 13/14. Jag kommer aldrig få tillbaks den tiden. Missa inte livet

2011-09-23 @ 15:30:29
Postat av: L

Läser du alla kommentarer?

2011-09-24 @ 11:37:42
Postat av: Emelie

Det var det hos mig också, så att jag avbröt alla mina planer idag. Jag dissade två födelsedagsfiranden.

2011-09-24 @ 21:10:27
URL: http://otomeyokai.blogg.se/
Postat av: cm

Rätt sagt Lovisa!!!

2011-09-26 @ 14:53:03
URL: http://vara-tankar-ar-fria.blogspot.com/
Postat av: 0

Du nämnde att du gick ner 25 kilo på ca 2 månader. Hur gick du till väga? Vad gjorde du för att hålla mat och sockersuget borta? Vad använde du för ursäkter? Jag älskar din blogg, du är en stark människa.



Ha gärna en ny frågestund! Skulle vilja ta del av dina tips, de fungerar uppenbarligen för dig!

2011-09-26 @ 17:15:36
Postat av: Ayla Catpaw

<3

Du är inte monstret, det är sjukdomen som luras.

2011-09-26 @ 17:17:48
URL: http://www.facebook.com/aylacatpaw
Postat av: TRULYCHANEL

Tänk inte så, hörru. Du är vacker.

2011-09-26 @ 23:21:42
URL: http://trulychanel.blogg.se/
Postat av: Anonym

uppdatera!

2011-09-27 @ 17:35:20
Postat av: A - Skinny thing

Men var har du försvunnit, kära du? Get your ass back here!

2011-09-29 @ 19:43:37
URL: http://gottabethin.blogg.se/
Postat av: SHEDO (Yasmine)

Hej där!



Jag heter Yasmine och är redaktör för bloggen SHEDO (shedoblogg.blogspot.com). Jag skriver denna vecka om psykiatrins mörka sida och vore djupt tacksam om du (helt anonymt eller öppet, det väljer du själv) kunde svara på några frågor!



Jag skriver i det kommande inlägget om psykiatrins ord – och vad som kunde sagts istället. Jag kommer samla ihop 10 olika vanliga misstag psykiatrin gör, och berättar därefter min, din och andras uppfattning om misstagen och vad som kunde sagt istället. Missarna kan vara lögner, lång väntetid, tvång då det inte behövs, ursäkter och oförmåga att erkänna sina fel, etc.



Fråga 1; vilka misstag eller felsägningar tycker du psykiatrin gjort för dig?

Fråga 2; av dessa misstag, utveckla! Varför är detta fel? Hur gick det till? Har det hänt ofta? Fråga 3; vad hade de kunnat göra istället?



Om du skulle vilja hjälpa till om än mer; hur tycker du psykiatrins mörka sida ser ut? Vill du berätta din historia? Hur skulle man kunna få med detta i bloggen på ett bra sätt?



Svara gärna så fort som möjligt, är vi djupt tacksamma, till adressen:

[email protected] (Yasmines mejl) eller [email protected] (SHEDOs mejl)



Med vänlig hälsning, styrelsen genom Yasmine

2011-09-29 @ 21:37:46
URL: http://shedoblogg.blogspot.com
Postat av: Sv till o och till Paris, Fr Lovisa

Hur kan du komma och fråga om svältningstips av Paris? Om du läst hennes blogg åtminståne ett litet tag så vet du hur dåligt hon ibland mår. Hon vill inte må så men hon vill ändå inte lämna Ana. Hon har också nämnt att hon inte vill ge tips då hon inte önskar ens sin värta fiende att fastna i anorexin.



Jag frågar dig Paris: När kände du ren och skär lycka sist Paris? Rå lycka som den man kände när man var liten på julafton eller när man fyllde år. Som den lyckan när ens föreldrar var stolt över en. Känslan av att vara med den man är riktigt kär i. Eller som när du asgarvar med dina bästa vänner?



Det är dags nu, välj livet.

2011-10-01 @ 01:34:13
Postat av: Felicia

Vart har du försvunnit vi saknar dig Paris tack för en underbar blogg.

Kram

2011-10-01 @ 06:40:47
Postat av: "lillajag"

Jag har en sån dag i dag. Har kämpat med min anorexi i 12 år och de går upp o ner. Men i svaga stunder får din blogg mig att känna mig lite starkare för stunden. Du hjälper mig att sätta ord på vissa kännslor... Skönt att du värkar må lite bättre. kram till dig

2011-11-17 @ 14:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se