Hudvårdstips: tips mot finnar, pormaskar och dylikt



Fuckers.
Eftersom ni bryr er så himla mycket om mitt liv så ska jag dela med mig lite av det jag själv har lärt mig genom åren. Del ett och två hittar ni HÄR.

Jag har ju som sagt haft akne så jag vet hur det känns. Och jag har besegrat den alldeles själv (visst hjälpte Apotekets Basiron en hel del när det var som värst, men annars är jag självlärd).


Ett tips är ansiktsmasker. Jag har alltid på en djuprengörande efter att jag har haft smink på huden. Jag har sällan det då min hud har blivit så bra nuförtiden, men om du har smink på dig så är det viktigt att rengöra ORDENTLIGT. Tvätta av med bra produkter, sätt på ansiktsmask, och om du inte köpt den på en klinik så kan du ha på den hyfsat länge. Efter den djuprengörande produkten så har du på dig en djupt återfuktande (jag kommer tipsa om produkter i ett senare inlägg). Den återfuktande masken kan du ha på länge, jag kan ha på min hela natten om det skulle vara så. Om du inte har det, så är det värt att komplettera med en bra återfuktning.

Kläm gärna finnar. Men börjar det blöda har du klämt för djupt. Och kläm bara gula finnar, inte röda och inte pormaskar, eller "svarta prickar". Och bara med precis rengjorda händer eller en porklämmare. Efter att du klämt och tömt så rengör du noga och Å T E R F U K T A R. Ni tror nog att jag överdriver på denna punkt, men jag kan inte nog poängtera det nödvändiga i detta.



Det är allt ni får för denna gång. På torsdag avgörs min framtid, och jag vette fan vad jag vill.


Kommentarer
Postat av: Anna

om du inte sett min kommentar tidigare, så skriver jag igen. Mejla mej din adress så skickar jag lite av smyckena jag gjorde om du fortfarande vill ha :) kraam

2011-09-06 @ 23:09:38
URL: http://sorryorplease.blogg.se/
Postat av: Matilda

När jag djuprengör så blir huden så himla irriterad och jag får nästan en allergisk reaktion (blir kalasröd i nyllet och får outhärdlig klåda) och hur mycket jag än återfuktar så lägger sig fuktkrämen (har testat både dyra och inte så dyra) bara som en hinna ovanpå huden och gör så att jag får tusen nya små orenheter :(

2011-09-07 @ 10:31:29
Postat av: Nej

Jag har i princip aldrig haft en finne i hela mitt liv. Men det har min syster, och hennes tips är att ABSOLUT inte klämma dom?! Hon har ärr på kinden som aldrig kommer görsvinna tackvare att hon klämt finnar som yngre. Vart fick du det ifrån, liksom? Bäst är ju i att lÅta dem vara. Precis som sår. Vissa ska på och pilla på såren innan de hinner läka och tror det ska hjälpa. Hur tänker man då?

2011-09-07 @ 12:08:56
Postat av: Bella

Hej, jag har hört fråbn en hudis att om man promt måste klämma finnar, så ska man klämma på följande sätt: var/blod/var. alltså klämma tills det kommer blod och sen lite till, för att den infekterade biten som gör att det blir finnar finns "under blodet". Men jag har kanske lärt mig fel då? :o



Ta hand om dig!

2011-09-07 @ 14:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se